seretide-lääkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuu-tu harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuu-tu harmaana

Vieras
meille vaihdettiin tytön lääkitystä hieman vahvempaan,flixotide oli ennen.sellasta ihmettelin,kun flixotidessa oli ohjeessa että jos kaksi suihkausta niin puoli minuuttia väli,mutta seretidessä ei sanottu mitään tästä jutusta...eli pidänkö kuitenkin sen puoli minuuttia suihkausten välissä???

miten teillä muilla on tämä seretide toiminut? toivottavasti ei tuu mitää reaktiota kun alotetaan uutta lääkettä...paitsi tietenkin hyvä jos se auttaa kun flixotide ei oo ny talvella tehonnu yhtää :/

Meillä tuo Seretide on auttanut todella hyvin molempia lapsia. Ensin vähän epäilin antaa sitä 1,5-vuotiaallemme, mutta mitään sivuvaikutuksia ei tullut ja ahdistelut loppuivat =) Meillä ei Flixotide+Ventoline auta yhtään eli tarvittiin "järeämmät" aseet astmaa vastaan :kieh:

Meillä kanssa tuo lääke käytössä. Vaihdettiin se Pulmicortin tilalle. Annostus on 1-2 annosta aamuin illoin. ELikkä nyt hyvänä aikana 1 annos aamuin illoin... On ollut mun mielestä todella hyvä. Meillä auttoi aika nopeasti siihen että yskät hävisi. Ja varsinkinnyt huomaa että tuo pitkävaikutteisuus on kyllä hyvä etu.

Kannattaa heti vaan muistaa tuplata annokset jos näyttää siltä että astman pahemis vaihe alkaa olla käsillä.

Mä on pitänyt sen puolisen minuutiia taukoa kun olen useamman annoksen antanut. Ja mun mielestä siel sanotaan että vaoisi periaatteessa antaa vaikka heti perään sen toisen.

Nyt meillä on mennyt kuukauden verran ihan kivasti. Tai siis ekaa kerataa tänä syksynäon päästy niin että ei ole parin viikon päästä antibiotin loppumisesta tullu uutta kuuria.

Meidän poika sai myös Seretiden, koska Flixotide ei auttanut kuin muutaman kuukauden. Nyt sitä kyllä käytetään vain flunssa aikoina, muuten taas Flixotideä. Tilanne on taas helpompi.

Me annetaan yleensä kaksi suihketta heti samalla "hengitys kerralla". Mun mielestä lääkäri sanoi, että voi antaa samalla kerralla tai sitten toinen suihke hetken kuluttua. Sanoi myös, että jos hengitys on oikein tukossa, niin kannattaa antaa ensin yksi suihke, joka sitten avaa vähän hengitystä. Sitten menee toinen suihke paremmin perille.

Mekin siis annetaan vain yksi suihke aamuin illoin flunssa aikoina, mutta kun huomataan, että tilanne on huonontumassa, niin siirrytään kahteen suihkeeseen.

Lääkäri myös moneen kertaan painotti, että Seretideä ei saa missään tapauksessa antaa enempää kuin kaksi suihketta kahdesti päivässä!!

niin siis seretide lääkkeessä on kahtalääkettä ja yksi niistä on flixotide ja se toinen on pitkävaikuuteinen avaava lääke ( tuon avaavan lääkkeen vaikutus on 12 tuntia ja siksi seretide annostellaan kaksi kertaa päivässä. Käypähoitosuositus sanoo että seretideä yksi annos aamuin illoin ja jos pitää flunssien yhteydessä tuplata niin sitten otetaan flixotideä kaveriksi. eli tuplataan vain se kortisoini lääke ja jos vielä lisäksi tarvitaan avaavaa lääkettä niin sitten ventolineä tarvittaessa.

meillä menee tytöllä aamua iltaa 2 suihkausta seretideä.sekä illalla singulair tapletti ja 2,5ml aeriusta päivässä.sanoi lääkäri silloin ettei tarvi ootella suihkausten välillä vaan sen voi antaa samalla hengityksellä...samoin meillä muutettiin avaavan antoa että annan heti sen 3 suihkausta ja jos ei auta niin voin antaa 2-6 suihkausta 2-3 kertaa... koskaan ei olla voitu oottaa avaavan kanssa sitä 20 minnuuttia kun pitäny seuraava antaa....
tytöllä vaikea hoitoinen astma ja nyt viime syksyn ja nyt talven aikana tuntunu ettei mikään auta....kerran kuussa kohtaus ja menee aina se 2 viikkoa "teholääkitystä" että toipuu eli kuukaudessa on sen 2 viikkoa "terve"...miten teillä muilla on lääkitykset saatu kohilleen???
tytöllä maaliskuussa seuraava kontrolli jossa tekevät allerkia testit yms tarkemmat tutkimukset...