sepsis

• Viestiketjun aloittaja siruliina
  • Ensimmäinen viesti
siruliina
Tuli tuosta aikasemmasta ketjusta mieleen kun meillä poika 3vee joka sairastui tähän sikatautiin. Oli yöllä todella kiukkuinen ja ärtynyt,koskeakaan ei saanut. Kuumetta ei ollut kuin ihan hiukkasen. Mutta iho oli todella viilea kauttaaltaan. huolestuin todella ja lähdettiin päivystykseen,saatiin tamiflu kuuri. Mutta edelleen on välillä viileä ja kalpea öisin..:( ei meille puhuttu sepsiksestä mitään. Olisko se ollut meillä vai vieläkin? Pitääkö mun huolestua tästä. Tai oonkin kyl jo. Päivisin on pirteä ja touhuaa enemmän kun saisi mutta yölliset viilentymiset ja kalpeus on mielessäni.

Jos on päivällä virkeä, niin tuskin on sepsis.
Mun tyttärellä kun oli sepsis, hänellä oli kuumetta vain 38, mutta nukkui/makasi vaan eikä jaksanut edes puhua. Sitten tuli ihmeellinen poissaolokohtaus, en saanut likkaan mitään kontaktia, hän oli ihan jäykkä ja toisella kädellä vilkutti. Joku kouristus kai.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mun tyttärellä kun oli sepsis, hänellä oli kuumetta vain 38, mutta nukkui/makasi vaan eikä jaksanut edes puhua. Sitten tuli ihmeellinen poissaolokohtaus, en saanut likkaan mitään kontaktia, hän oli ihan jäykkä ja toisella kädellä vilkutti. Joku kouristus kai.

Tapahtuko tuo hereilläoloaikana? pojalla on nimittäin öisin ollu ihme itkuisuutta ja kädet "vilkuttelee"...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tapahtuko tuo hereilläoloaikana? pojalla on nimittäin öisin ollu ihme itkuisuutta ja kädet "vilkuttelee"...
Mä en muista
:ashamed:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja muumi:
Alkuperäinen kirjoittaja närkästynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
oonko ihan sekopää jos yritään soittaa huomenna lääkärille ja kysyä tästä asiasta?
Olet. Hulluus mitataan sillä, että soitetaanko lääkärille vai ei.
tuomoset näsäviisaat oon maailman vittumaisimpia ihmisiä

Ja kun eivät uskalla edes mustana vittuilla.Noloa.

No lähinnä aattelin tuossa että kehtaanko soittaa kun muutenkin linjat kuumina ja pitävätkö mun huolestumista naurettavana.. Kun täälläpäin on päivystys ollu aika perseestä. Omaa mielenrauhaa lähinnä tässä haen. Tuo sikalenssu jo säikäytti pahasti.:(

ap

Mä en muista
:ashamed:

okei,eikai se auta kun soittaa lääkärille sit.

ap
Niin joo :) meillä ollu nukkuessa nuo. Toisaalta tamiflussa on kuulemma painajaisia ja unihäiriöitä sivuoireina. Mut silti. Mitä teit lapsellesi,menitte lääkäriin ja miten todettiin? Entäs jatko?

ap
mutta jos on sepsis, niin se pahenee ilman lääkitystä tosi nopeasti. Että jos siun mielestä on joitain oireita ollut monta vuorokautta, niin ei se kyllä sepsis ole.

Okei,näin mäkin sen ajattelisin et myrkytytila etenee nopeesti sit. Mutta aamulla luuria korvaan kyl otan.:)

oonko ihan sekopää jos yritään soittaa huomenna lääkärille ja kysyä tästä asiasta?
No ei oo. On niitä paljon pahempiakin kyllä. Eikös toi sitäpaitsi ole pikaopetus, että hittojakos tuommoisia kyselet kun pitäis miettiä vaan sitä soittamista eikä omaa hulluutta...

hani
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
No ei oo. On niitä paljon pahempiakin kyllä. Eikös toi sitäpaitsi ole pikaopetus, että hittojakos tuommoisia kyselet kun pitäis miettiä vaan sitä soittamista eikä omaa hulluutta...

no tuommosia pikaopetuksia saa lähinnä just näsäviisastelijoilta. tarttuu tommosiin epäolennaisiin seikkoihin jutussa. Kyse oli kuitenkin lapsen terveydestä eikä siitä miten ap lauseensa muotoilee. pikkumaista.

Yhteistyössä