Sepram ja oudot oireet...

• Viestiketjun aloittaja Mitä mulle tapahtuu
  • Ensimmäinen viesti
Mitä mulle tapahtuu
Kohta viikon tätä lääkettä syönyt 10mg aamuisin. Lääke aloitettiin masennukseen, joka piiloutui rajun ärtyisyyden, agressiivisuuden, päänsäryn, lihasjännittyneisyyden, unettomuuden taakse. Oli myös huimausta ja paniikin oireita. Toki myös jatkuvaa epämääräistä väsymyksen tunnetta. Nyt lääkityksen myötä väsyttää siis todella paljon. Olen uupunut ja voimaton ja jotenkin ihan seisahduksissa.Haukottelen yhtenään ja sohva vetää puoleensa. Olen aina ollut puhelias..Mut nyt en tahdo saada sanaa suustani. Todella apaattinen olo. Aikaisemmin myös koin tunteet todella vahvoina... Osasin itkeä ja kokea empatiaa ja rakkautta, vaikkakin perusmieliala heitteli kamalasti. Nyt kun syön lääkettä niin tuntuu että olen ihan turra. Mikää ei oikein tunnu miltään. Itku jää jonnekkin matkalle, enkä koe mitään tunteita. Lähinnä välinpitämättömyttä esim. puolisoa kohtaan..Joka onkin aivan ihmeissään kylmyydestäni häntä kohtaan. Koko äijä ällöttää mua. Haluaisin vain olla omineen ja istua tuijottaa eteeni.
Melkoisen ikäviä oireita siis tullut, liekö ohimeneviä???????
Kokemuksia tästä lääkkeestä???

Ap vielä täällä...
Eilen huomasin etten oikein saa sanaa suustani. Olin puhelimessa ja toistelin vain : Just, just, aivan, niinpä, vai sellaista, kyllä kyllä..ym. Tämän tästä haukottelin ja toistelin näitä sanoja...Kun oikeesti en osannut puhua oikein mitään. Sanat kadoksissa.... Ja pää jumissa :-(

ttt
Ei ne lääkkeet heti auta,alussa oireet saattaa vaan pahentua.Muutaman viikon päästä pitäisi helpottaa.Jos ei,niin sitten lääkärin puheille keskustelemaan lääkkeestä.

"Killi"
Ikävä kyllä lääkitys muuttaa persoonaa. Itse en meinannut itseäni tuntea... Citalopramin vaikutuksen alaisena. Suosittelisin sullekkkin psykoterapiaa jossa käydään käsiksi masennuksen syihin... Niin pikkuhiljaa alkaa helpottaa... Toi sun lääke ei taida sopia sulle... Mene uudelleen lääkäriin.

"smeagol"
jaa, juu. vasta viikon. kuukauden syönnin jälkeen alat olee taas normaali, tai sit ku alat parantuu. mene terapiaan ja selvitä masennuksen syitä. anna itsellesi lupa olla masentunut ja hyväksy tilanteesi, vaikka vaikeaa se on. tiedä vaan. mä oon kysynyt samoja asioita täällä joskus 4 vuotta sitten ja kun vaan ottaa asenteen että mähän alan parantuu ja oon niin vahva kun masentuneena vaan voi olla. yleensä ensioireet on nii pahat kuin vakavasta masennuksesta on kyse. mutta jos tilanne ei korjaannu kuukauden aikana niin lääke voi olla väärä. masennuslääkkeitä on tosi paljon ja se oikea varmasti löytyy.

Minäkin sanoisin, että tuo on yllättävän yleistä vaikka oireet ovatkin aika huomattavat. Voithan olla lääkäriin yhteydessä, mutta citalopraami on käsittääkseni aika siedetty lääke yleisesti eikä sitä mielellään noin lyhyen käytön jälkeen lähdetä vaihtamaan.
Monilla on samanmoisia oireita mutta voin lohduttaa että ne yleensä helpottavat muutamassa viikossa.

"vieras"
Mulla ailahtelut tasaantui, turta on aika kuvaava olo. Pidemmän päälle se on oikeestaan ihan kivaa ettei jokaisesta pikku asiasta skitsoa. Nurja puoli on se että mikään ei kosketa, eikä tunnu oikein miltään. Elämästä tulee sellasta tasasen tylsää ja on tyytyväinen siihen tylsyyteen, kokee jopa onnellisuutta siitä ettei hirveästi tunne mitään (ainakaan negatiivista).

Haukottelu on kyllä pirullinen oire, mulla kesti noin puoli vuotta jatkuvaa haukottelua. Eikä siinä sitten oikein auta vedota et juu hooh.. anteeks.. hoooh.. mulla on semmonen hoooh.. lääkitys joka haukot hoooh..-taa.. semmoset selitykset kuulostaa niin naurettavilta vaikka se on ihan totta että sivuoireena on haukottelu. Ja yleensä pahimmat haukotuskohtaukset tulee just sellasissa tilanteissa joissa ne ei olis suotavia.
Toinen ikävä sivuoire on seksihalujen ja orgasmien katoaminen.

Yhteistyössä