Sepram ja lihominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei te joita sepram eli sitalopraami on lihottanut,mikä mieliala lääke ei ole nostanut painoa?
Hirveetä kokeilla aina uutta vanhan perään ... Sepram laittaa syömään seinätkin.. Voxra -->raivokohtaukset,hiusten lähtö,ahdistus joka ajaa syömään :oops:

Itsellä ollaan kokeiltu kuutta eri mielialalääkettä, mitkään eivät tehonneet ja nostivat tosiaan hirveästi painoa kun oli nälkä viiden minuutin välein. Pahinta myrkkyä oli Abilify (kirjotettiinkohan se noin ) joka nosti painoani neljäkymmentä kiloa lisää vain vuoden aikana! Ainoa joka ei nostanut painoa, oli Venlafaxin. Monet ovat sanoneet myös että Venlafaxin ei ole nostanut painoa ollenkaan, jopa laihduttanut kun se vie hieman ruokahalua. Itse kuitenkin lopetin Venlafaxinin enkä suostu syömään enää mitään mielialalääkkeitä, kun mitkään ei tunnu tehoavan ja olen kyllästynyt kokeilemaan ja sitten taas lihomaan kun ne lääkkeet eivät sopineetkaan. Niihin jää helposti koukkuun. Mielummin olen masentunut kuin lääkkeistä lihonnut ja entistä masentunut haittavaikutuksien takia.

Sitalopraami sai minut lihomaan about 20 kg.
Escitalopraami vai mikä nyt olikaan, sai painon putoamaan 11kg kun ruokahalu katosi ihan kokonaan. Muu perhe saattoi syödä, minä vain hengailin ruokapöydässä syömättä mitään ja menin ruokalevollekin muka kylläisenä.

Voxra palautti ruokahalua vähäsen, mutta raivokohtaukset ovat hirvittäviä. Ja masennuskin syventyi keskivaikeasta masennuksesta vaikeaksi masennukseksi

Nyt olen siirtymässä käyttämään Venlafaxinia. Lääkäri määräsi viikon tauon lääkityksessä, joten nyt on pärjättävä muutama päivä ilman lääkitystä.

Yhteistyössä