Sensuroitko itseäsi palstalla?

• Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon niin väsynyt ihminen, etten usein jaksa alkaa kirjoittamaan, vaikka aluksi mieli tekisi. Aloitan kirjoittamaan lausetta tähän kenttään ja sitten mietin "äh, antaa olla, en mä jaksa". Joskus.
Ja kyllä usein vähän pehmennän sävyä, vaikka tekisi mieli sanoa tiukasti.

JONSERED Karhunkantaja
Hmmm... varsinaisesta itsesensuurista en tiedä, mutta yritän muotoilla rigidit ja kärkevät mielipiteeni niin neutraaleiksi, kuin osaan. Ja kaikkeen en edes vastaa... Omat mielipiteeni ovat täysin riippumattomia vallitsevasta yleisestä mielipiteestä, mutta toisinaan tuntuu turhalta alkaa vääntää selitystä sille MIKSI olen jotain mieltä.

IRL saatan päästää suustani mitä tahansa, miettimättä asiaa valmiiksi, tai oikeastaan lainkaan. Täällä näen sanat edessäni, kirjoitettuna, ennen, kuin painan "Vastaa"-nappia... Joskus huomaan siinä vaiheessa, että parempi antaa vain olla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Hmmm... varsinaisesta itsesensuurista en tiedä, mutta yritän muotoilla rigidit ja kärkevät mielipiteeni niin neutraaleiksi, kuin osaan. Ja kaikkeen en edes vastaa... Omat mielipiteeni ovat täysin riippumattomia vallitsevasta yleisestä mielipiteestä, mutta toisinaan tuntuu turhalta alkaa vääntää selitystä sille MIKSI olen jotain mieltä.

IRL saatan päästää suustani mitä tahansa, miettimättä asiaa valmiiksi, tai oikeastaan lainkaan. Täällä näen sanat edessäni, kirjoitettuna, ennen, kuin painan "Vastaa"-nappia... Joskus huomaan siinä vaiheessa, että parempi antaa vain olla. =)
Kuin minun suustani, irl on paljon vaikeampi pitää itsesensuuria yllä koska ilmeetkin näyttävät ainakin minulla helposti vaikka mitä. :D Joskus saa ihan itseään hävetä jälkikäteen,, tosin nykyään sitä on niin tottunut noiden sammakoiden olemassaoloon, ettei enää niin hätkähdytä.

Juu...joskus tulee mieleen kirjoittaa jotain jostakusta läheisestä, mutta sitten olenkin kirjoittamatta, koskaan ei tiedä kuka näitä lukee.

Ja joskus vastaan jotain johonkin aloitukseen, liian kärkevästi omasta mielestäni tai liian rehellisesti omasta itsestäni...ja en lähetäkään viestiä tai sen lähetettyäni muokkaan saman tien tai poistan.

AAM
yritän muotoilla omat mielipiteeni niin etten loukkaisi ketää mutta harvemmin onnistun... tänäänkään en ole välttynyt siltä.
"jos en keksi miten suht fiksusti asian sanoo nii jätän sanomatta" ... tätä pitäisi enemmän mun harjoittaa valitettavasti :ashamed:

Kyllä mietin harmaanakin, vaikka pääsääntöisesti mustana kirjoittelenkin (harmaana vaan kun on ongelmia kirjautumisen kanssa tai salamannopea tilanteen kartoitus)

Joskus villaannun, mutta toivon mukaan en ole ketään oikein mollannut tai loukannut. Tarkoitus ei mulla täällä ole se. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Lähinnä korjaan kirjotusvireheitä, ei sen suurempaa sensuuria... välillä ajattelen kyll että voihan v...u totakin, mutta viisas pitää omana tietonaan. :D
Ai se olitkin SÄ :D
Tätä virhettä en nyt sit korjaa... kaikki saavat kattoa, että en osaa edes/myöskään kirjottaa.

Mutt voisitko täsmentää mitä muuta mä olen tehnyt :wave: :D

Joskus ei vaan jaksa enää vastustaa näitä pussipäässä ja silmälaput silmillä juoksijoita joille ei ole muita mielipiteitä olemassakaan.
Kaikki äärikiihkoaminen ottaa niin päähän, ettei jaksa enää puuttua kun aletaan pilkun tarkkaan joka asiasta mouruamaan.
Jätän sitten vaahtoamaan siihen enkä jaksa lopulta vastata.

Miksei se mene nuppiin, että täälläkin on useita mielipiteitä, toitotetaan vaan omia... :/

Valtavirrasta joskus poikkeaminen on sitä ajatusten rikkautta

Yhteistyössä