Sen seitsemän eri sorttia...mikä on sinun MUST TO DO- leipomuksesi...

tiiskeri
Mulla on kaksi sellaista tarjottavaa, joita kysytään usein. Eikun hei, kolme.

Pekoni-kana-feta-kasvispiirakka (joo, kehitelty mökillä darrassa)
Katkarapu-tuorejuustotahna täytteiset kolmiovoileivät
Kana-kasvis-tuorejuustowrapit.

Niillä mennään ja kaikki menee. :D

Nyt muksun toiveesta leivottu tiikerikakkua ja muffineita muutaman kerran, niistä varmaan tulee pysyviä juhlapöydän herkkuja.
Tästä kiinnostais darrapiirakan ohje, onkohan se mahdollista jakaa kaiken kansan tietoon?
 
Darrapiirakan ohje tuleepi tässä:

*Muutama pekonisiivu paistetaan pannulla-kasarissa rapeiksi ja siirretään syrjään.
*Pekonirasvassa paistetaan kanasuikaleet kypsiksi.
*Kanan sekaan nakataan kasviksia (mä käytän sieniä, sipulia, tomaattia ja kesäkurpitsaa)
*Pyöritellään hetki, kunnes sipuli pehmeää.
*Sekaan laitetaan pieni paketti tuorejuustoa ja notkistetaan sitä vähän ruokakermalla tai muulla. Olen käyttänyt myös valkkaria.
*Koko komeus kipataan piirakkavuokaan pohjataikinan päälle (itse olen viime aikoina käyttänyt valmista ruispohjaa)
*Piirakan pinnalle painellaan fetakimpaleita ja murennettua pekonia.

Uuniin 225 asteeseen noin puoleksi tunniksi tai pidemmäksikin.

Maustan kanan milloin milläkin ja kasviksia käytän niitä joita sattuu olemaan. Paranee seuraavaksi päiväksi, meillä ihan pakollinen eväsretkipiirakka!

muoks: tuorejuustokin on aina vaihtuvaa makua, yleisimmin kumminkin chili/paprikaversiota.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Olen kuuluisa siitä että tarjolla on kaikkea!! Makea kakku, leipäkakku, keksejä,sipsejä,karkkia,piirakoita munavoilla,pasteijaa,patonkia,kasviksia dipillä ja ainakin mokkapaloja jos ei muutakin makeaa, esim.kääretorttu. Vaahtokarkkeja ja pitsaa. Usein myös jäätelöä. Juomaksi kahvia,teetä, mehua,limppaa,vichyä ja jotain hedelmä boolia.. Kun en osaa päättää, teen vähä kaikkea ja aina kehutaan maasta taivaisiin kun piti ähkyyn syödä ja kaikkea maistaa..:p
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Ainakin aikuisille vieraille on maistueet täytekakut ja pikkusuolaiset. Tänään meillä oli sienipiirakan lisäksi leipäpaloja ja sushirinkuloita. Viininlehtikääryleet ei kovin käynyt kaupaksi ja samoin piparit yms., jota on lähinnä lapsia varten aina pöydässä kuitenkin. Leipäpalat oli paahtoleivästä tehtyjä päällä majoneesia, katkarapuja ja kylmäsavulohta ja jokunen salaatti ja tilli koristeena.
 
Ainakin aikuisille vieraille on maistueet täytekakut ja pikkusuolaiset. Tänään meillä oli sienipiirakan lisäksi leipäpaloja ja sushirinkuloita. Viininlehtikääryleet ei kovin käynyt kaupaksi ja samoin piparit yms., jota on lähinnä lapsia varten aina pöydässä kuitenkin. Leipäpalat oli paahtoleivästä tehtyjä päällä majoneesia, katkarapuja ja kylmäsavulohta ja jokunen salaatti ja tilli koristeena.
Kuulostaa ihan hirveälle kun ei niin välitä kalasta ja inhoan sieniä ja äyriäisiä... Muokkasin kun viesti karkas ennen aikojaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa ihan hirveälle kun ei niin välitä kalasta ja inhoan sieniä ja äyriäisiä... Muokkasin kun viesti karkas ennen aikojaan..

Meidän vieraille on onneksi maistunut. Toisaalta kyllä niille on maistunut koktailtikut, joissa ihan valmisnakkeja, lihapullia ja kasviksiakin. Mutta tosiaan aikuisvieraille maistuu enemmin suolaiset, kuin makeat ja tietty ne täytekakut.
 
  • Tykkää
Reactions: Kitiara Uth Matar
Voileipäkakut ja talvella tekaisin ekaa kertaa lohihyydykekakun rippijuhliin, meni todella hyvin muihin suihin. Onneksi tein sitä kaksi kappaletta. :D Juustokakut ovat myös saaneet kehuja, viimeksi eilen naapurustossa kun pidettiin pikkujussit pihalla, sain pariin kakkuun tilauksia. :D
 
tiiskeri
Darrapiirakan ohje tuleepi tässä:

*Muutama pekonisiivu paistetaan pannulla-kasarissa rapeiksi ja siirretään syrjään.
*Pekonirasvassa paistetaan kanasuikaleet kypsiksi.
*Kanan sekaan nakataan kasviksia (mä käytän sieniä, sipulia, tomaattia ja kesäkurpitsaa)
*Pyöritellään hetki, kunnes sipuli pehmeää.
*Sekaan laitetaan pieni paketti tuorejuustoa ja notkistetaan sitä vähän ruokakermalla tai muulla. Olen käyttänyt myös valkkaria.
*Koko komeus kipataan piirakkavuokaan pohjataikinan päälle (itse olen viime aikoina käyttänyt valmista ruispohjaa)
*Piirakan pinnalle painellaan fetakimpaleita ja murennettua pekonia.

Uuniin 225 asteeseen noin puoleksi tunniksi tai pidemmäksikin.

Maustan kanan milloin milläkin ja kasviksia käytän niitä joita sattuu olemaan. Paranee seuraavaksi päiväksi, meillä ihan pakollinen eväsretkipiirakka!

muoks: tuorejuustokin on aina vaihtuvaa makua, yleisimmin kumminkin chili/paprikaversiota.
Kiitän. Kuulostaa hyvältä ja helpolta, menee ehdottomasti kokeiltavien listalle, vaikka en juuri darrasta kärsikkään, kun ei tuo alkkomahooli juuri enää maistu (siis on mielestäni oikeasti pahaa).
 
Tehän ootte kukkapuskan ansainneet :flower:!

Tässä pitäs olla semmonen hieno iso "ootte ihania" - tsydeemihymistyshommeli :D..

Vankkis - raparperireseptisi menee käyttöön, kiitos sulle! Ja moekoe - täng juu :p!

Jätkä - ootko kuulolla? Lohihyydykekakku kuulostaa ihanalta ja - mun korviin jopa eksoottiseltakin :snotty: :)...onko vaikee tehdä?! Voisin olettaa että miesväki ottais sen omakseen kyllä...Kehtaatko reseptillä paiskoa?

piina - sun kanssa oon samoilla linjoilla eli meilläkin tahtoo aikuisväelle maistua enempi noi suolaiset tarjottavat, lapset sitten hyvin onnistuneesti lappavat tuota makeampaa puolta napasiinsa. Tasoittavat siten siis tilannetta ;).

Mä sain tosiaankin paljon ihania uusia tarjoiluvaihtoehtoja (varmasti moni moni muukin!), ettei tartte aina niissä omissa aperinteisissä vaihtoehdoissa pysytellä, pitkäksikin ajaksi, niin vieraspöytään kuin omiin perheen herkkuhetkiinkin.

Täältä saa todellakin aina avun :)!
 
[QUOTE="vieras";26491843]Oulun vieruskunnasta k.s? Jos olet niin tunnistin ainoastaan tästä ketjusta kirjoitustyylisi perusteella :D[/QUOTE]

:D - sori, en vaikuta Oulussa enkä vieruskunnassakaan, enkä ole sieltä kotoisinkaan, mutta on mulla kytköksiä sinne suuntaan kyllä :). Oulu on hieno kaupunki ja Oulun seutu niin tuttua!
 
..
porkkanakakku, katkarapu- ja kinkkupiirakat ja semmoset poro-tuorejuustolla täytetyt pompannapit (ne pienet pyöreät ruisleipäjutut). Valkosuklaa-juustokakku on suuren suosion saavuttanut
 
Me miehen kanssa tehtiin yhdessä vuosi sitten ensimmäistä kertaa voileipäkakku. Sen suosio ja kehujen tulva oli niin tolkuton että sitä on kaikki pyytänyt sen jälkeen joka juhliin.

Itse teen täytekakkuja, mokkapaloja, rieskarullia, kolmioleipiä, muffinsseja-> joko kaikkia tai joitain noista.
 

Yhteistyössä