Selviytymistarinoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sibe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sibe

Vieras
Läheisissäni on nuori nainen, joka eksyi vielä nuorempana huumeisiin. Hän oli huumeisiin eksyttyään puhunut, että kunpa alkaisi odottaa vauvaa, että pääsisi huumeista eroon.

Hän alkoi odottaa, mutta ei päässyt eroon. Oli sitten raskauden loppuajan ja vauvan syntymän jälkeen turvakodissa ja kaikki näytti olevan hyvin tai ainakin suht.koht. hyvin.

Toki pahaa osasi jo pelätä ja niinhän siinä kävi, että huumeet tulivat taas. Vauva otettiin sijoitusperheeseen ja on ollut siellä pari vuotta.

Äiti kaipaa lastaan, mutta huumeet vie pitemmän korren.

Koitan kovasti ymmärtää ja paljon olen oppinutkin ymmärtämään, siis että en tuomitsisi. Minulla on vielä paljon matkaa, mutta niin on tuolla nuorella äidilläkin.

Olisi niin lohduttavaa ( kai ihan itsekkäästi ajatellen minulle) kuulla selvitymistarinoita.

Olen lehdistä lukenut, että joku viiskymppinen sitten katuu. Mutta kai jotkut onnistuu aikaisemminkin???

Voin olla pelle, koska en tiedä huumeista mitään. Tiedän vaan, että käytti huumeita.

Olin jopa niin typerä, että kun kuulin käyttävän Subuteksia, luulin hänen yrittävän eroon huumeista.

Että kyllä minä olen pelle huumeiden suhteen, mutta se ei ollut tämän jutun pointti.

Läheisissäni on nuori nainen, joka eksyi vielä nuorempana huumeisiin. Hän oli huumeisiin eksyttyään puhunut, että kunpa alkaisi odottaa vauvaa, että pääsisi huumeista eroon.

Hän alkoi odottaa, mutta ei päässyt eroon. Oli sitten raskauden loppuajan ja vauvan syntymän jälkeen turvakodissa ja kaikki näytti olevan hyvin tai ainakin suht.koht. hyvin.

Toki pahaa osasi jo pelätä ja niinhän siinä kävi, että huumeet tulivat taas. Vauva otettiin sijoitusperheeseen ja on ollut siellä pari vuotta.

Koitan kovasti ymmärtää ja paljon olen oppinutkin ymmärtämään, siis että en tuomitsisi. Minulla on vielä paljon matkaa, mutta niin on tuolla nuorella äidilläkin.

Olisi niin lohduttavaa ( kai ihan itsekkäästi ajatellen minulle) kuulla selvitymistarinoita.

Olen lehdistä lukenut, että joku viiskymppinen sitten katuu. Mutta kai jotkut onnistuu aikaisemminkin???

Huumeet on hieno asia. Teidän suvussa on vain niin paljon pellejä, että ette vain osaa käyttää niitä. Sinäkin, idioottii. Lue, saatanan vammainen, asioista. Määreittele nyt ensin huumeet, vitun seittivittuinen horo.

Voin olla pelle, koska en tiedä huumeista mitään. Tiedän vaan, että käytti huumeita.

Olin jopa niin typerä, että kun kuulin käyttävän Subuteksia, luulin hänen yrittävän eroon huumeista.

Että kyllä minä olen pelle huumeiden suhteen, mutta se ei ollut tämän jutun pointti.

Eli sulle ne huumeet oli se klikki. Ei se mielenterveysongelma. Koska huume on helpompi syntipukki? Ja käsiteltävä paha?

Varmasti tosi rankkaa olla tuollaisen aikuisen läheinen, vaatii todella paljon enkä itse tiedä millainen tuki voisin (tai edes haluaisin) olla ihmiselle, joka omilla toimillaan haavoittaa jotain viatonta.

Joka tapauksessa voimia ja yritä realisoida asia päässäsi, eli lopetat jossittelun parantumisesta, sillä todennäköisesti tuo nainen ei saa asioitaan kuin taikaiskusta reilaan.
Ikävää, mutta niin se vain menee.

[QUOTE="vieras";29166553]Huumeet on hieno asia. Teidän suvussa on vain niin paljon pellejä, että ette vain osaa käyttää niitä. Sinäkin, idioottii. Lue, saatanan vammainen, asioista. Määreittele nyt ensin huumeet, vitun seittivittuinen horo.[/QUOTE]

Eräältä on huume tuhonnut aivot näköjään... Toivottavasti osaat vetää yliannostuksen. Yks hullu vähempi, ja kansa kiittää.

[QUOTE="vieras";29166555]Eli sulle ne huumeet oli se klikki. Ei se mielenterveysongelma. Koska huume on helpompi syntipukki? Ja käsiteltävä paha?[/QUOTE]

Tedän myös mielenterveysongelmaisia, jotka eivät käytä huumeita.

Ja tiedän myös mielenterveysongelmaisia, jotka käyttävät alkoholia ja jotka eivät käytä.
Ei mielenterveysongelmalla voi selittää kaikkea. Vaikka totta kai on kyseessä mielenterveysongelma, jos ei selviydy ilman huumeita.

No joo, taidan lähteä nukkumaan. Oli ihan väärä aika kirjoittaa tänne.

Olen seurannut hyvinkin läheltä huumeiden kanssa taistelemista. Kyselin mikä siinä vetää puoleensa.Jos olet kahvinjuoja tiedät että kolmas päivä ilman kahvia saa aikaan hirvittävän päänsäryn.Se on todettu riippuvuuttaa aiheuttavaksi aineeksi kofeiinipitoisuutensa vuoksi. Samaa tekee tupakka.Hermostuneisuus on silmillä nähtävissä kun keskushermosto kiljuu annostaa.kädet vapisee ( jo alhainen verensokeri tekee saman minulle ) siihen on helppo samaistua.Huumeet on samaa mutta sata kertaa vahvempana vaikutukseltaan. Se vie järjen kun vieroitusoireet tulee. Jotkut huumeet ovat vaarattomampia kuin tupakka .ne ei aiheuta syöpää ja jotkut ovat jopa tehokkaampia särkylääkkeitä kuin nämä normi särkylääkkeet.Tiedän erään miehen käyttävän koviin selkäkipuihin huumetta.Aivojen ylivilkkautta ( adhd )hoidetaan amfetamiinin johdannaisella ,joka vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin rauhoittavalla tavalla. Aivosolujen välissä oleva kalvo estää jostain syystä aineenvaihdunnan ja tämä aine huume parantaa sitä jollain tavalla.alkoholi voi tehdä saman.siitä johtuu se kaikkivoipaisuustunne humalassa. Ajatus on selkeä ja kirkas ja on euforinen tunne. Kun huumeriippuvainen haluaa irti aineista sen myyjät ( perkeleensikiöt ) pitävät huolen ilmaisjakelulla ettei kukaan asiakas vaan karkaa käsistä.he soittelevat ja tarjoavat palveluksiaan ja suorastaan tyrkyttävät niitä että riippuvuus pysyisi. koska se ei tueta heille enää rahaa. Se siinä on niin helvetin surullista. Kaikki myyjät ja diilerit pitäis ampua. Sitten tehdään ja teetetään rikoksia kun ei pysty maksamaan aineita joita ensin tarjottiin ilmaiseksi.Velka tuplaantuu moninkeraiseksi ja asiakaas elää koko ajan hirvittävässä pelossa eikä osaa huonon psyyken takia suojella itseään .seksin myyminen , varastelu ja kaikenlainen rötöstely ,lääkkeiden varastaminen kaikki johtuu vain siitä.siihen kietoutuu hirveän paljon pahuutta ja pelkoa.jos kerrot asiasta jollekin olet sen jälkeen vasikka jotka kai tapetaan.Mutta kyllä niistä vaan pitää puhua ajoissa että se loppuu. Oletko sinä tukenut ystävääsi. Itse olen 10 vuotta seurannut tätä henkilöä ja hänen taisteluaan.Aina kun on yritys päällä tuen häntä.rahaa en anna .ruokaa vien joskus. Muuten pysyn kaukana.Nyt vaihtoi paikkakuntaa ja yrittää taas kerran uutta elämää. Toistaiseksi hengissä ,mutta hirveät velat joista ei kukaan tiedä todellista summaa on mielen päällä.joita uhkauksien kanssa peritään.joiltakin on katkottu sormia ja jonkun yli ajettiin autolla..siellä on helvetin kovaa elämä. Se lapsi on onnellinen kun sai turvallisen alun elämälleen. Ole onnellinen sen puolesta.ettei äidin ikinä tarvii myydä lastaan kadulle...siellä ei ole mitään kaunista . Toivottavsti tämä auttaa ymmmärtämään. Tekoja voimme tuomita aina .on olemassa oikeita ja vääriä asioita ,mutta kaikki ei ole aina ihan niin..riippuu kenen kannalta katsoo. Huumeista pääsee eroon hoidon kautta.sittenkin aivoissa on jälki siitä että on joskus käyttänyt.Tulee vuosienkin jälkeen kummallisisa olotiloja niinkuin olisi huumeissa. Vaikka on puhdas. Ihmisellä on ihomuisti joka muistaa väkivallan ja pelot.vaikka sitä ei ajattele. Ihanaa ettei sen lapsen tervitse kasvaa pelossa ja väkivallan kohteena.yksi pieni iho saa kasvaa terveenä aikuiseksi.sikäli kun saa hyvän perheen..