selviytyisitkö 9 lapsen vanhempana?

• Viestiketjun aloittaja babyboomi
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
En. En nauttisi enää elämästäni. Lapset on ihania, mutta rajansa kaikella. En muutenkaan osaa ajatella että vanhemmuus olisi se mun ainoa elämän tehtäväni, tuossa väkisinkin sen tarvitsisi olla sitä.

En kuitenkaan oleta että kaikki on samanlaisia kuin minä joten en missään nimessä myöskään "tuomitse" heitä joilla on suurperhe. Tärkeintähän on se että on saannut valita elämän jonka itse on halunnut.

Ffh
Tietysti sitä on vaikea sanoa kokeilematta ja riippuu siitä kuinka "helppoja" lapset on. Meillä on viisi lasta (ja lapsiluku täynnä :) ) ja kyllä tässä nyt ainakin muutama vielä menis, jos ois pakko. Uskoisin siis tällä tietämyksellä selviäväni.

dzzdd
Mieheni kärsisi. Ja varmaan ne lapsetkin :D menisi oma elämä täysin. Meillä on yksi ainoa lapsi ja sekin vie energiat. En käsitä miten suurperheen äidillä on aikaa jokaiselle. Mä huutaisin vaan ja siivoaisin, siksi en tee useampaa. Sitäpaitsi parisuhde ja seksi on mulle niin tärkeätä, etten haluaisi riskeerata venyttämällä pimpsaani lapsilaumalla.

Luulisin että kyllä, riippuisi toki ikäeroista, luonteista ja siitä, olisiko joukossa montakin erityislasta. Nyt lapsia on viisi (joista yksi erityinen) ja haluaisin vielä pari lisää. Kaikki ovat jo koululaisia, joten siinä mielessä "helpompia".

Luulen että selviäisin mutta en halua niin montaa. Kaikkeen sopeutuu mutta elämä olisi aika niukkaa varmasti, tukien varassa elämistä. Haaveilen isosta (en tosin 9-lapsisesta) perheestä mutta meillä jäänee kolmeen jos kolmas saadaan.

"nainen"
En selviytyis. Nyt on kolme eikä enempää tule enää ikinä. 2 oli tarpeeksi, mutta ehkäisy petti ja syntyi tuo kolmas. Rakastan jokaista, mutta ei tämä helppoa ole kolmenkaan kanssa. Yhdeksän, huh, siinä täytyy olla todella lapsirakas ja omistaa elämänsä pelkästään äitiydelle.

"äiti kolmelle"
Lapseni on jo isoja. Nuorin esikoulussa.
kolme lasta siis, luulisin, että selviytyisin vielä kahdesta.
Mutta en halua. Ikääkin on jo 32v.

Selviytyisin ehkä viidestä, sitten siitä eteenpäin voisi mielenterveys olla lujilla.

Yhteistyössä