Selvitystyö käynnissä! Apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaiutin

Aktiivinen jäsen
20.12.2009
3 240
1
36
Mun pitää huomiseen mennessä selvittää, mitä tarkoittaa ja mistä juontaa juurensa sanonta "kaksi v*tullista pitkästä". Kyse on jonkinlaisesta kaupankäynnistä, ja sanonta on suomalaista alkuperää. Ei siis ole kyse mistään naisesta, joka tarjoaa kahta varvia pitkää keskiolutta vastaan :D

Mistä voisin selvittää asiaa? Google ei tunne sanontaa. Meillä on tällainen selvitysvuorokilpailu, ja mulle sanottiin kyllä, että tämä on melko vaikea.

Voisiko olla sellainen tuuri, että sanonta on jollekin teistä entuudestaan tuttu?

Mä eka luin että selvitystyö kännissä :snotty:

Täytys kaivaa tuon merkitys sellasesta kirjasta ku "Iso kirosanakirja", en muista kuka on sen kirjottanu. Tänään huomasin sen koululla opettajanhuoneen kirjahyllyssä ja meinasin kuolla nauruun :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Täytys kaivaa tuon merkitys sellasesta kirjasta ku "Iso kirosanakirja", en muista kuka on sen kirjottanu. Tänään huomasin sen koululla opettajanhuoneen kirjahyllyssä ja meinasin kuolla nauruun :laugh: :laugh:

Se on muuten hauska kirja. Kun sen avaa kohdasta Vittu, siellä lukee "Tervetuloa suuren kirosanakirjan pariin..." :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Se on muuten hauska kirja. Kun sen avaa kohdasta Vittu, siellä lukee "Tervetuloa suuren kirosanakirjan pariin..." :D

:laugh: :laugh:

Ennen muinoin kuulemma toivotettiin "vitun onnea", kun haluttiin toivottaa jotain todella mahtavan hyvää ja hedelmällistä... Näin minulle on väitetty.

Ja BTW, tiesittekö, että "hunsvotti" tarkoittaa alunperin rakkikoiran vittua? Tärkeää triviaa. ;)

Mä en valitettavasti ehtiny ku vilasta sitä kirjaa ku piti jo yhtä lasta lähtee hakee iltikseen. Täytyy melkee joku päivä vilasta :D Siellä varmasti on paljon todella tärkeetä ja hyödyllistä tietoo :D

Yhteistyössä