Selviämmekö?

• Viestiketjun aloittaja vielä ujona harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vielä ujona harmaana
Kerron tässä vielä koko tarinan. Mies on ollut tavatessamme täysin raivoraitis ja oli yhteensä raittiina n. 6 vuotta. Pari vuotta olimme yhdessä ja menimme naimisiin. Muutama kuukausi häiden jälkeen olimme ystäväpariskunnan häissä ja siellä mies maistoi ekan oluen raittiutensa jälkeen. Sen jälkeen alkoholinkäytössä on ollut pelkkää alamäkeä. Tuosta on nyt 3 vuotta. Aluksi mies joi silloin tällöin saunakaljan. Sitten alkoi ryypätä tosissaan, mutta tosi harvoin. Ehkä kerran muutamassa kuukaudessa veti kännit. Ajattelin, että ok, koska oma alkoholinkäyttöni oli samanlaista (olen opiskelija, mies on töissä). Mies kyllä käyttäytyi kännissä tosi typerästi ja puhui hölmöjä juttuja, joten yritin häntä saada lopettamaan. Krapula-aamuina mies sanoin monesti, että alkoholi ei sovi hänelle. Töitään ei ole koskaan jättänyt tekemättä viinan vuoksi.

Puoli vuotta sitten koko illan tolkuttomasta juomisesta seurasi se, että mies hyppäsi sänkyyn täysin tuntemattoman naisen kanssa baari-illan jälkeen. En ollut tuolloin kotona, vaan toisella paikkakunnalla, mutta mies kertoi asian minulle heti seuraavana aamuna puhelimessa ja katui kovasti, lupasi, ettei toista kertaa ikinä tule. Muutaman päivän huudon jälkeen annoin anteeksi mutta vannoin, että jos toinen kerta tulee, saa häipyä tai minä häivyn. Mies lupasi lopettaa viinanjuonnin.