Selkäkivut raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Mikä auttaa alaselkäkipuihin? Viikkoja on 21 ja selkäkivut on sietämättömät. Liikuntaa harrastan sen verran että pyöräilen kymmennen kilometriä päivässä ja kotona sitten "hyötyliikuntaa" 2v taaperon kanssa. En enää nykyisin pysty nukkumaan missään ollenkaan koska selkään sattuu oli asento mikä tahansa ja paikka mikä tahansa. Viime yökin meni lattialla ja iso tyyny jalkojen alla, mutta silti heräilin kipuihin pitkin yötä. Alkaa vaan käydä vähän uuvuttavaksi ku jopa seisoessa sattuu selkään. Eikä mahaa ole vielä nimeksikään!
Turhauttaa erittäin paljon! Osaako joku auttaa?

Oletko ottanut särkylääkettä? Itselläni on viikkoja 19+5 ja pari viikkoa sitten kävin neuvolalääkärillä selkäkivun vuoksi. Määrättiin Panadol 1g kolmesti päivässä. Välillä joudun ottamaan 2g kerralla. Sanoi että jossei auta niin sitten vahvempaa lääkettä.

Mullakaan ei ole yhtään raskausmahaa ja kipu on välillä tosi kova ja käveleminen tuskaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22345654:
Lääkärien mukaan siihen auttaa synnytys ja olivat oikeassa. Olin siis saikulla joskus rv17 lähtien loppuun saakka.

Mulla oli sama homma, lääkäri oli myöskin sitä mieltä että jos vielä kolmannen lapsen joskus teen niin todennäköisesti selkä "pamahtaa" hajalle heti....

Oon ottanu särkylääkettä ihan flunssan takia nyt, mut en ole ainakaan huomannut merkittävää eroa. Eikä nyt kuitenkaan viittis lääkkeitä napsia koko loppu raskautta. Pitää varmaan vaan kärsiä jos ei muu auta kun synnytys. Sitä odotellessa.. ;)

Minulla on sama homma. Tosin vatsani on jo aika massiivinen näille viikoille (rv21). Töissä on työnkuvaa pitänyt muuttaa, koska en yksinkertaisesti kyennyt tekemään normaaleja töitäni. Esikoista odottaessa kipuja ei ollut, ei minkäänlaisia. Lihakset olivat ennen raskautta hyvässä kunnossa ja muutenkin olen hyväkuntoinen. En yhtään tiedä, mistä kipu johtuu.