Selkäkivut ja supistelut....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nennu 21+6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nennu 21+6

Vieras
Enpä ole kirjoitellut tänne mutta seuraillut tiiviisti takavasemmalla heinämammojen ja muidenkin juttuja.
Laskettu aika on meillä 24.7.2006.
Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja työskentelen vuodeosastolla kolmivuorotyössä.
Työ on aika kiireistä ja jalkojen päällä tulee oltua melkein se 8 tuntia päivässä. Paljon vuodepotilaita, nostettavia ja käännettäviä. Työ on aika raskasta ja selän päälle käyvää.
Varsinkin nyt kun tuo vatsa onalkanut pullottaa tuossa edessä aikalailla niin tuntuu että selän suhteen on huomattavasti raskaampaa puhumattakaan jaloista.
Vauvan liikkeitä en ole toistaiseksi ja virallisesti tuntenut, mutta töissä ollessani alavatsasta ""kiristää"" ja tuntuu ajoittain epämiellyttävältä, ei kivuliaalta mutta inhottavalta. Onko ne supisteluja vai jotain vauvan liikehdintää??? Tosi tyhmä kysymys, mutta kun en oikein tiedä miltä ne liikkeet tuntuu....

Miten te muut olette pärjänneet töissä? Oletteko olleet paljon sairaslomalla selän taikka supistusten vuoksi? Kiinnostaisi kovasti myos hoitoalan ihmisten fiilikset?

Iloista lauantaipäivää kaikille!!!!

Nennu 21+6

Nuo vatsankiristykset kuulostaa harjoitussuppareilta. Vauvan liikkeet eivät minulla vielä tuossa vaiheessa tuntuneet millään tavalla epämiellyttäviltä, vaan olivat sellaisia lempeitä töytäisyjä. Nyt jytyytetään sitten kivuliaastikin välillä, kun viikkoja 31+4.

Minulla alkoi samoihin aikoihin olla noita harjoitussuppareita, eivät varsinaisesti sattuneet, mutta tuntuivat tosi epämiellyttäviltä. Vatsasta tulee niiden aikana sellainen kiristävä pallo, kohdun ääriviivat tuntuvat selvästi. Arvioitu kesto alle puoli minuuttia. Edelleenkin harjoitussuppareita mulla on päivittäin ja reagoin heti stressiin supistelemalla. Välillä jossain ""tiukassa paikassa"" suppareita tulee niin tiheään, että olen todella pelännyt alkavani synnyttämään :). Edelleenkin ovat aika kivuttomia, mutta huomaan, että ovat muuttuneet kivuliaammiksi ja voimakkaammiksi kuin alussa.

Niin ja nuo harjoitussupparithan ovat useimmiten täysin vaarattomia. Kaikki niitä kuulemma kokevat, mutta kaikki eivät tunne, ts. jotkut tuntevat herkemmin kuin toiset. Minullakaan ahkera supistelu ei ole saanut mitään muutoksia aikaan kohdunsuulla (onneksi!).

Yhteistyössä