selkäjumi ja hengenahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka rajuja oireita teillä on niska- ja selkäjumit aiheuttanu?Mulla ollu jo pidempään niska ja oikeestaan koko selkä jumissa, pahimmin kuitenki lapojen välit (vauvan kantamisesta ja varmaan huonoista imetysasennoista). Eilen alko hengenahistus ja sitä on rasituksessa, oikeestaan mun ei tarvinu eilen ku puhua puhelimessa niin siitäki hengästy. Tänään kävin sit päivystyksessä ku olin ihan varma että jostain vakavasta kyse ku happi ei tunnu kulkevan. Keuhkokuva,ekg ja liuta labroja otettiin ja näin saatiin suljettua myös keuhkoveritulppa pois. Tuntuu niin härskiltä, että tommonen selkäjumi aiheuttais rasitushengenahdistusta..onko teillä kokemuksia?Hierojalle käskettiin mennä ja erityisesti hieroo kylkivälilihaksia.

Mulla ainakin rintarangan jumi salpaa hengitystäkin. Laulamista ihan turha edes ajtella, hyvä kun voi puhua hengästymättä. Ky ihmeessä siellä hierojalla, mieluitensellaisella, joka osaa avata rangan fasettilukot, niin jo helpottaa.

mene fysioterapeutille äläkä hierojalle. Todennäköisemmin on selkärangan ja kylkiluun väliset nivelet jumissa ja rintakehä ei pääse liikkumaan hengityksen mukana kuin että vika olisi kylkivälilihaksissa

[QUOTE="poks";25792776]Mulla ainakin rintarangan jumi salpaa hengitystäkin. Laulamista ihan turha edes ajtella, hyvä kun voi puhua hengästymättä. Ky ihmeessä siellä hierojalla, mieluitensellaisella, joka osaa avata rangan fasettilukot, niin jo helpottaa.[/QUOTE]

on muuten articulatio capitis costae ja rticulatio costotransversaria eikä fasetti joka salpaa hengitystä

Mulla meni kans selkä yhtäkkiä jumiin, kipu tuntui yläseläs lapojen välillä ja salpas hengityksen. Auttoi kun istuin tuolille väärinpäin niin että maha selkänojaa kohden ja venytin taaksepäin. rusahti muutaman kerran mukavasti mutta auttoi ja heti oli parempi olla. ei toki kipua vieny kokonaan pois mutta oli huomattavasti parempi olla.

Itsellä oli juuri, kun taas yritin vatsaliikkeitä tehfgä. Hartiat ja niska jumissa, päätä särki ja pyörrytti , oksetti.
Pidin geelijääpussia illalla hartioilla ja hieroin rintakehää. Se helpotti se hierontam ehkä sellainen etukumara asento sitä tekee.
Koneella istuu ja kronottää ja töissäkin istuu. Täytyisi hommata satulatuoli koneelle. Neulominenkin varmaan oireita lisää.

Minulla oli kauheita selkäniska-jumia. Ja siis varsinkin lapojen välissä kipuja.
Kävin hierojalla sekä fysioterapiassa. Selkärankakin jumissa.

Sitten kivut tuli todella kauheiksi ja tuntui koko yläkroppa niin kipeältä, että hengittäminenkin sattui.

Ensiavussa muutamat kerrat sain lihaksiarentouttavia kipulääkkeitä ja kipu aina vaan tuntui. Anoppini sitten sanoi, että olisko sappivaivoja... Ne tuntuu jopa sydänkohtaukselta, kun tuntuu että ei voi itseään suoraksi nostaa, eikä hengittää kunnolla.
Siitä alkoi tutkimukset ja aloin jo oksentaa kaiken mitä söin ja kivut oli yhä vaan yhtäjaksosempia...
Maksa- ja haima-arvoissa oli häikkää ja loppujen lopuksi ultraan päästyäni nähtiin, että sappirakossa on kiviä ja yksi kivi on tiehyessä, joka tekee ne kovat kivut.
Nielun kautta tähystämällä otettiin kiireellisenä se yksi kivi ja sain lähetteen sappirakon poistoon (myös kiireellinen) ja sain ajan 2kk:n päähän sen...

Nyt on sappirakko pois ja pitäisi huomioida ruokavalioo...
Edelleen toki lihakset kipeät (työstäni) ja pitäisi hoidattaa (vain hierojalla käyn nykyään)...

Että kannattaa vaikka googlettaa sappirakko ja katsoo mitä keskusteluja muut siitä käy. Näitä vaivoja on paljon ja hoitoon pääsy hidasta (+vaivan selvitys)...

Yhteistyössä