Mullakin on ollut samanlaista vaivaa ja myös hengenahdistusta siihen liittyen (kuten mainitsit toisessa viestissä). Mulla se johtui juuri tästä rintarangasta ja jäykistyneistä lihaksista. Mulla on myös ollut alaselkä tosi kipeä ja issiasta myös. Sekin johtui jäykistyneistä lihaksista.
Minulla oli myös samanlainen tuntemus, ettei hieronta käy, aivan kuin jokin olisi jumissa ja pitäisi naksahtaa. Ja vaikka kuinka yritti jumpata ja venytellä, ei mikään auttanut.
Lääkäri käski mennä OMT-fysioterapeutille, ja se kyllä kannatti. Sellaisella on laaja koulutus, paljon laajempi kuin esim. kiropraktikolla tai tavall. fysioterapeutilla. On käynyt koulua 6,5 vuotta. OMT-fysioterapeutti osaa löytää syyt vaivoihin tarkasti, ja tarkastelee vaivoja laajasti. Mullakin tarkistettiin mm. jalat ja ryhti samalla...
Sain ensin manuaalista hoitoa, selkää venytettiin ja lihaksia suostuteltiin pikkuhiljaa toimimaan. Ei liian nopeasti, koska siitä on vain haittaa. Ja aluksi en saanut jumpata ollenkaan, koska lihakset olivat liian jäykät. Kun lihakset saatiin toimivimmiksi, sain kunnon jumppa- ja venyttelyohjeet, jotka neuvottiin erikseen, niin että osasin ne kunnolla. Niitä tein hoidon lisäksi päivittäin.
Pikkuhiljaa vaivat alkoivat helpottamaan, ja pääsinkin lopullisesti eroon kivuistani! Oli todella mahtava tunne, kun ne kamalat kivut loppuivat.
Nyt olen ollut laiska jumppaamaan ja lisäksi meillä on 6 kk ikäinen vauva, jota noudun kantamaan ja imettämään. Tämä on tuonut vaivoja taas takaisin, joten olenkin taas menossa uudestaan hoitoon.
Sain niin mahtavan avun OMT_fysioterapeutilta, että sinullekin tästä kirjoitin, ja en voi kun suositella ja toivoa, että sinäkin sitä kokeilisit!!
OMT-fysioterapeutteja löytyy useilta paikkakunnilta. Itse löysin aikoinaan googlettamalla listan kaikista heistä Suomessa sekä paikkakunnat ja yhteystiedot.
Suosittelen kokeilemaan, jos haluat vaivastasi päästä!