Selkään sattuu.. :`(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hunaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hunaja

Jäsen
29.03.2008
110
0
16
Surkealla mielellä täällä.... :'( Viime yönä heräilin kahden tunnin välein selkäkivun takia, välillä venyttelemään selkää ja välillä vaan kipuun. Sitten vielä mies kuorsaa äänekkäästi vieressä, minkä takia valvon ja tönin häntä vähän väliä.

Raskausviikkoja nyt 30+2 ja mutaman päivän keskiselkä vihotellut. Ei särje, mutta tuntuu sellaiselta tuskaisen väsyneeltä. Ihan kauhean hermostunut ja levoton olo tulee vähintään tunnin välein ja sitten on pakko saada mies hieromaan selkää tai mennä konttausasentoon venyttelemään. Tämä alkaa jo raastamaan hermoja oikeasti ja olen ihan itkuinen. Ja kun viime yökin meni niin huonosti.

En pysty syömään edes ruokapööydän ääressä, koska normaalilla tuolilla istuminen väsyttää selän lihakset 5 minuutissa! Syön sohvalla nojaten tyynyihin. Kuitenkaan tämä ei ole kai tyypillistä raskausajan selkäkipua, mikä on yleensä särkyä alaselässä.

Mitä tämän selän kanssa oikein voisi tehdä?? Särkylääkettä en ole syönyt siten viime huhtikuun, joten en suostu ottamaan nytkään (eikä tämä mitään särkyä olekaan). Olen vaan jo niin väsynyt. :'( :'(

Olisko iskiaskipua? Mulla oli kanssa molempien raskauksien aikana, vihloi ja koski aivan älyttömästi. Venyttely oli se joka mulla auttoi, sekä hieronta. Tai kokeile lämmintä kaurapussia kipeän kohdan päällä, josko se helpottaisi.
Mä sain myös terveyskeskuksesta silloin sellaisen tukiliivin, joka tuki ristiselkää ja ehkäisi sen väsymistä.
Valitettavasti mulla auttoi vain synnytys, kun painopiste sitten muuttui taas normaaliksi ei selkäkään väsynyt enää niin paljon. Synnytyksen jälkeen aloin sitten tehdä sekä vatsa- että selkälihasliikkeitä, koska paljastui että mulla oli molemmat järkyttävän huonossa kunnossa.

Tiedän tuon tuskan, yritä jaksaa! Enpä parempia neuvoja pysty antamaan.

Kiitos vain. :flower: Ei ole iskiaskipua, mutta jotain yhtä inhottavaa tämäkin. :snotty:
Olen sitä tukivyön ostamista harkinnut. Ja kaikkea muutakin kokeillut jo... Hitsin vitsi.

Mitenkäs muuten, onkohan nämä supparit ihan ok, kun on alkanut tulemaan naamalle kuumotus ja tuntuu että menee ihan punaiseksi supistuksen aikaan? Ja keuhoissa tuntuu myös. Ihan viikon verran on tullut näitä uusia tuntemuksia supistuksen aikana. Muuten supparit on samanlaisia kuin rv 20 asti on olleet.

Yhteistyössä