Selkä ja lonkka vaivaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naks naks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naks naks

Vieras
Synnytyksestä (sektio) mulla on 6kk, voikohan johtua vielä jostain hormoneista? Ja mulla on yliliikkuvat nivelet, voiko se olla syy? Vai mistä voi johtua että mulla alaselkä ja lonkka naksuu usein kun kävelee, varsinkin jos olen istunut ensin ja sit nousen ylös ja lähen käveleen, kuuluu aina sellanen kova naksahdus astuessa joskus oikeasta lonkasta ja joskus alaselästä. Välillä myös selkä kipeä mutta se kyllä johtuu siitä että lihakset jumissa, voiko se aiheuttaa myös naksumista?

Muutkin nivelet mulla kyllä naksuu usein, kipeytyy helposti ja vääntyy enemmän kuin pitäis "väärään suuntaan" taivutettaessa....

Kuinka pahasti ja mitkä kaikki nivelet ovat yliliikkuvia? Huolehdithan lihasten (sekä suurten että pienten) kunnosta, varothan ylivieviä liikkeitä?

Mulla yliojentuu kai vähän kaikki nivelet (ne yliliikkuvuus-pisteetkin täyttyy helposti), ja fysioterapeutit ovat sanoneet, että mahdollinen raskaus todennäköisesti pahentaisi oireilua. Naksumistakin mulla on siellä täällä - kai sekin nivelten löysyydestä kertoo.

Muutahan tälle ei oikein voi tehdä, kuin oppia tuntemaan omat rajansa (ja pysäyttää liikkeet "ennen aikojaan") ja pyrkiä pitämään lihaksisto kunnossa.

sormet ja kyynärpäät ainaki taipuu enemmän ku pitäis "väärään suuntaan". En nyt tiiä kuin pahasti, ei oo kukaan tutkinu mutta silleen että sen kyllä itekin huomaa.. Välillä tuntuu just joku vääntävä liike inhottavalta, pelottaa että menee sijoiltaan tms. Ei oo koskaan mennyt mutta siis sellanen tunne...

En tiiä miten sen voi "testata" että kuin yliliikkuvat nivelet on.

Lihakset mulla on suht hyvät ja niitä koitan koko ajan vahvistaakin. Harrastan judoa jossa kyllä siis on jos jonkulaista vääntämistä, lukkoja kyynärpäihin ja sitte heitot tietenki voi vähän väärin tehtynä vääntää jotain niveltä..

Lähinnä mä kuitenkin mietin tota lonkkaa ja selkää että onko normalia :)

Itse kärsin ajoittain siitä, että lonkka muljuaa ihmeellisesti. Ja joskus siihen särkee niin, etten pääse kunnolla liikkumaan. Minulla on jo pienestä asti ollut ongelmia muutenkin näiden asioiden kanssa. Polvilumpiot menee sijoiltaan helposti jne. Ei ole ollut helppoa olla raskaana kahteen otteeseen näiden vaivojen kanssa. Esikoisen kanssa oli vähän väliä lumpio pois paikaltaan.

Alaselkäkivuista kärsin vain raskausaikana onneksi, se siis meni ohi ajastaan melko pian synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä