Lääkärimaksut, verorästit yms. menee suoraan ulosottoon ilman oikeuden erillistä päätöstä.
Ja kun on mies, joka työttömänä kykki päivät kotona, ja haki postin ja piilotteli laskuja, tilaili tavaraa netistä ja otti pikavippiä salaa milloin mihinkin tarpeeseen, niin siitähän se soppa syntyi.
Ero tuli siinä vaiheessa kun miehen nimissä ollutta (mutta yhteisesti käytetty) autoa tultiin rahotusliikkeen puolesta hakemaan pois, oli PUOLELTA VUODELTA laskut maksamatta ja kuukausierä oli kumminkin alle SATASEN.
Eron hetkellä oli myöskin pieni yllätys kun vuokra 2kk:lta, sähkölaskuja, netti yms maksamatta, jotka mies oli luvannut maksaa, olin jopa laittanut rahaa tilille jotta pystyy hoitamaan kaikki. Ei ollut hoitanut mitään ei... Rahat oli mennyt, ties minne.
Siitä jäi sitten yhteinen aiemmin otettu (molempien nimissä) kulutusluotto mun maksettavaksi kun miehellä meni tietty kaikki omat laskunsa ulosottoon ja muutti kaverinsa nurkkiin loisimaan täysin peeaana.
Olin pitkään aika shokissa miten sitä luulikaan tuntevansa toisen ihmisen, oman rakkaansa läpikotaisin, ja kaikki olikin ollut alusta loppuun valhetta, pimittämistä ja asioiden kaunistelua sekä vääristelyä.
Aikansa jaksoin taistella laskuvuoren kanssa, yrittää pitää elämän, pään ja raha-asiat kunnossa, mutta kun ensimmäinen räpsähti perinnästä ulosottoon, sitä jotenkin luovutti.
Sinne men sitten kulutusluotoista lähtien vaikka mitä.
Ja niitä makselen vieläkin, loppu tosin jo häämöttää ja se kannustaa painamaan töitä entistä enemmän.
Vähän aikaa