I
Isä X 2 entinen röökaaja
Vieras
Omalta osaltani olen tullut siihen tulokseen, että osalle äideistä (ja isistä) tupakasta on muodostunut se elämän rakkain asia. Siitä ei luovuta, vaikka polttamisen seurauksena on mahdollista altistaa lapsi monenlaisille sairauksille ja kehityshäiriöille. Kyseessä on vain yhdeksän kuukauden mittainen ajan jakso, mutta tässä itsekkäässä maailmassa se on näille tupakoinnin puolustajille liikaa. Todellisuus kun on, että nämä selkärangattomat mätämunat eivät kykene lopettamaan edes hetkeksi, vaikka se olisi lapsen terveyden edun mukaista. Nämä naurettavat kommentit "minä kannan täyden vastuun", "minun lapsi on täysin terve vaikka poltin koko raskausajan topallisen norttia" ym. muu samankaltainen uhoaminen kertovat vain ko. henkilön kyvystä ymmärtää asioiden mahdollisia syy ja seuraus suhteita. Minun silmissä he ovat täysiä pellejä ja valitettavasti he voivat tuhota oman jälkikasvun terveyden omalla itsekkyydellään. Ja takuu varmasti he kertovat tuhat hyvää syytä miksi ei lopeta, mutta ei yhtään hyvää syytä miksi lopettaa. Nuo raasut ovat tupakan koukussa, eivätkä siitä irti pääse.