Selittäiskö joku viisas mulle mysteerin?

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Meillä on kaksi tietokonetta. Toinen on yläkerrassa ja toinen alakerrassa. Molempiin omat modeemit. Kuitenkaan ne ei toimi yhtä aikaa.
No mä irrotin alakerrasta modeemin seinästä kun tulin yläkertaan koneelle. olen nyt sitten toista tuntia hoidellut erinäisiä asioita netissä. Ja mies sitten just tuumasi että "aika mielenkiintoista, hengailet netissä vaikka piuhat ei ole edes seinässä". Käytänkö mä sitten naapurin langatonta verkkoa vai mitä?

varmaan, avaa verkkoyhtydet, klikkaa päivitä kantoalueen verkot tjmv. ja valitse naapurin verkko :D
jos viet hiiren tuon yhtyden pikakuakkeen päälle tuolla alhaalla (tietokone ja vihreet säteet) tulee se vaalea laatikko ja siinä näkyy yhteyden nimi (jos se on nimetty)

Joo näyttää siltä että ollaan naapurin langattoman verkossa. Tosin mä luulin et tähän tarvitsisi jonkun "mokkulan" jolla pääsisi langattomaan verkkoon.
Tää ei ole eka kerta. Kun muutettiin niin mieheni käytti nettiä koko viikonlopun. Mutta vasta maanataina tänne sitten avattiin meidän oma liittymä :D

Meillä on kannettavassa sisäänrakennettuna se systeemi joka osaa yhdistää langattomaan verkkoon. Olen mä joskus vahingossa onnistunut naapurin verkossa käymään. :D Tosin nykyään se taitaa olla suojattu.

Joo monesssa uudemmassa koneessa on wlan (langaton verkkoyhteys) ihan sisäänrakennettuna. Jos naapurin verkko ei ole suojattu, sulla on wlan päällä ja omaa yhteyttä nettiin ei ole kytkettynä, kone etsii verkon johon saa yhteyden. Joillain alueilla on myös ilmaisia yleisiä nettiyhteyksiä, kuten suuremmilla asutusalueilla, esimerkiksi Oulussa panoulu, joka toimii langattomasti keskustan alueella ja jonkin verran sen ulkopuolellakin kait.

Alkuperäinen kirjoittaja Menneisyyden aave:
Meillä on kanssa läppäri.
No samapa tuo MULLE on kenen verkossa surffaan :whistle:

Saattaapi tulla vaan tietoturvaongelmia jos vaikka jotain tärkeitä tietoja selailet ja joku samassa verkossa osaapi asiaa hyödyntää, olisin vaikka pankkitietoja käytellessäni aika tarkka...

Yhteistyössä