Selittämätön lapsettomuus ja inseminaatio

Sammale321
Kuinkas nämä piinapäivät nyt näin hitaasti etenee..vasta PP4. Vielä 10 piinallista päivää testaukseen. Luget laittaa väsyttämään aika lailla ja turvots on kauheeta :| Muutenki on sellanen pöhnä olo koko ajan, laitan kaiken luge-pillereiden piikkiin.

Mitenkäs se kiinnittyminen olikaan, noin viikko ovulaatiosta? Tuleekohan sillon melko varmasti jotain kiinnitymisvuotoa vai onkohan se tosi harvinaista.. Äh, vaikeeta tää odottelua :p
 
Tosi paljon onnea onnelliselleonnettomalle! :hug:

Meillä tosiaan tuli eilen viikko ekasta inssistä ja nyt on päällä melkoiset PMS-oireet (mulla joka kierrossa yleensä) eli rinnat tosi kipeät ja jumalattomat kuumat aallot. Tästä voisin päätellä ettei mitään tulosta ole syntynyt. Pahoinvointia on kyllä myös ajoittain, mutta töissä on mahatautia liikkeellä ja mahtaakohan noi clomit vielä tehdä oireista vahvempia, vaikka niiden syömisestä jo on aikaa yli 2 viikkoa. Miten muilla on ollut?

Ihan hulluahan se olisikin plussaa odottaa kuuden vuoden yrityksen ja ekan inssin jälkeen, mutta oli kuitenkin molemmin puolin munasolu irtoamassa... Pahoin pelkään että IVF-hoitoon joudutaan jossain vaiheessa. Vaikka sitä nyt ei vielä auttaisi murehtia.

Sammale: Tsemppiä teille! Tosi hitaasti muuten rupesi aika kulkemaan inssin jälkeen täälläkin! :p Tuntuu et siitä olis vaikka kuinka kauan aikaa jo. Muistaakseni se kiinnittyminen tapahtuisi noin kuudentena päivänä.
 
Nyt ärsyttä!!! :kieh: Kuukautiset alko ja kummatkin sairaalat,jossa olen ollut hoidoissa ei vastaa!!!! Sunnuntaina pitäisi aloittaa uusi lääkitys,jos meinataan jatkaa samantien uuteen inssiin,mutta kun ei voi tietää voinko aloittaa vai en!!! Onkohan siitä haittaa,jos otan sunnuntaina yhden clomin (niinku edellisellä kerralla) ja soitan taas maanantaina sairaaloihini??? Mitäs luulette??
 
Sammale : niin luin kans etta tassa simppojen kuukahtamis tapauksessa parhaana hoitomuotona on inssi. Sita vaan mietin, etta jos tallainen todettaisiin niin varmaan yrittaisin pitempaan inssien turvin, kun meilla lekuri on passittamassa 4 yrityksen jalkeen IVFaan. Ja vahan se jo etukateen hirvittaa kaikkine sivuvaikutuksineen... vaikken nyt ole viela siita hirveesti lukenutkaan kun yritan pitaa ajatukset taman hetkisessa...

Katjuska sinuna alottaisin clomit ihan pokkana! Jos ette inssiin paase talla kierrolla, niin voihan siita kuurista olla apuja normi toimiinkin (varmaan sitten jatkaisin ne 5 pv kuiteski). Kuin monta follia sulla oli sun viime kertaisella insilla ? Saattaisi olla tietty etta ne nostaisi annosta 2teen per paiva, mutta kuten Terhi sano, niin ei yksi paiva varmaan kaikkea mullista.
 
Niin minäkin aattelin,että ei se yksi luvaton päivä haittaa :LOL: Ensimmäisessä ultrassa mulla oli yksi 16mm ja yksi 15mm folli+ monta 7mm. Sitä mitä ne oli sitten inssin aikaan en tiedä. Minkä kokoisia teillä muilla ovat olleet?
 
Me käytiin vasta tällä viikolla ensimmäisen kerran lääkärissä, selittämättömiä ollaan. Yritystä 1,5 vuotta takana. Miehellä vähän heikentyneet simpat. Ultrassa näkyi, että olisi useampi follikkeli kehittymässä, viikko ennen ultraa alkoi menkat, useampi yli 8mm follikkeli. Osaako joku sanoa mitä se tarkoittaa? Onko minulla siis normaalia suurempi mahdollisuus monisikiöraskauteen? En siis ole syönyt hormoneja, ensi kuussa eka inssi. Lääkäri määräsi melko alhaiset määrät lääkkeitä, varmaankin siksi, kun näyttäisi kehittyvän muutenkin folleja.
 
Sammale321
Toivoton88 Eikö sulle johtofolleja tule ollenkaan? Pelkästään saman kokoisia kaikki? Mutta jos sut on ultrattu heti menkkojen jälkeen ni sillon ei ainakaan minulla näy johtofolleja, kaikki on yhtä pieniä. Mutta hormoneilla mulla saatiin kaksi isoa follia kasvamaan ja nyt piinailen, että oisko niistä jommasta kummasta vauva tulossa :)

kozmic Sama mulla, että en haluais kovin helpolla lähteä rankempiin hoitoihin..toivon todella, että inssi auttaa plussaamaan.

on: PP7 menossa ja vähän on alkanu vasenta munasarjaa nippailla. Samanlainen kipu on ku tämän kierron "follin kasvattelussa". No ei ihan yhtä kipeää tee, mutta melkein. Ei mitään tietoa, että mitä tuolla alakerrassa oikein tapahtuu :snotty: Noooo, odotellaan. Kyllä se siitä selviää jossain vaiheessa.
 
Kiva kun löytyi tällainen palsta. Haluaisin liittyä uutena mukaan.
Meillä on myös diagnoosina selittämätön ja miehen siittiöt hieman raja-arvoilla. Yritystä on 15kk. Inssi on tehty kolme kertaa luomukiertoon jossa on ollut yksi oikein hyvä munasolu ja nyt mukaan clomit (1kpl, kpl 3-7). Tarkoituksena saada seuraavaan inssiin 2-3 munasolua ja parantaa todennäköisyyttä onnistua.

Kyselisin, että minkälaisilla siittyömäärillä on teille tehty inssi? Meillä on vaihdellut niin, että pesun jälkeen on ollut jäljellä 7-15 milj. ja lähes 100% A+B-laatuisia hyviä. Alkaa vähän pelottaa että ongelma on kiinnittymisessä tai jossain.
 
Oho, nöpsö, onpa teillä ollut hyvät määrät! :D

Meillä nimittäin puhuttiin 3.7 miljoonasta ja 13 prosenttia suoraan liikkuvia...et tossa valossa tosi vähän. Ilmankos toinen inssi alkoi tänään häämöttämään kun vuoto alkoi :LOL:
 
Tervetuloa uudet :wave:
Minulla oli inssipäivänä toisen follin koko 18mm ja toisen 17mm,eli olivat kasuneet hieman ultran jälkeen (silloin 16 & 15). Miehellä siittiöitä 30milj ja A n.40% B n.60%. Mutta ei vaan tärpänny meillä. Maanantaina on uusi ultra ja sitten inssi vol2.
 
Nöpsö, tervetuloa mukaan ! :wave:
Taalla tati tanaan kylassa, olen tyytyvainen kun paastaan nyt uudelle kunnon yrityskiekalle ; edellinen siis meni puihin kun yks kaks olikin vaan yksi ihan snadi folli :eek: Eli nyt kolmas inssi ja tupla satsit clomeja.

Meilla siittiomaarat on ollut 7-9 milj ; mutta eivat kylla ole ikina maininneet mitaan A tai B juttuja. Hmhm.
 
En minäkään muuten nuita lukuja tietäis,mutta kun saan ne kertomukset itselle. Sitä en tiedä ,että onko nuo siittiöiden määrät ennen vai jälkeen pesun. Jos miehellä on nuin hyvät määrät siittiöitä niin onhan se piru kumma etten raskaaksi tule!!!! Vikaa täytyy siis olla minussa tai minun "munat" vaan hylkii mieheni kavereita =(

Maanantaina olisi sitten meno ultraan. Toivottavasti olisi hyvät ja isot follit =)
 
Meillä edessä toinen inssi viikolla 10. Yllätys oli suuri kunnei "tarvitsekaan" seurantaultraa, eli suoraan toimenpiteeseen. Soitin vielä eilen uudelleen hoitajalle ja on kuulemma yleinen käytäntö kun on kerran todettu clomien toimivan |O
 
Meillekkin tämä on toinen inssi. Minulla viimeksi clomit + gonan ja toimivat hyvin, oli Kaksi isompaa follia,kuitenkin meillä on myös nyt ultra vaikka samoilla lääkkeillä ja annoksilla mennään. Sen vuoksi ne mielestäni ultraa,että nähdään milloin olisi parasaika inssi sitten OYS:ssa tehdä.
 
Katjuska kyseli tuossa edellä follien kokoja. Mulla saatiinn nyt ekasta clomikierrosta 3 aikaiseksi ja kp10 seurantaultrassa olivat 12, 14 ja 16mm. Kp 14 on sitten inssi. Tosi jännää kun tähän asti on aina ollut vain se yksi. Nyt siis neljäs inssi tulossa. Jostain alkaa taas tulla tämä kauhea jännitys ja toiveikkuus. Tiedätte varmaan!
 
Hei olenko nyt ihan saalittava?
Luin justiinsa hesarista etta 3/4 keliakiaa sairastavista eivat ole tietoisia ongelmastaan ; itse olen jo ajatellut muutaman vuoden etta mulla on jonkin asteinen keliakia (vatsa on jatkuvasti lorona ja inhoan syoda leipaa + lahisuvussa muutama tapaus)... ja kun surffailin juttua eteenpain niin oireina oli raudan ja foolihapon imeytyminen ja... lapsettomuus! :eek:

Arvatkaa kuka juoksee huomenna aamulla laakarille pyytamaan keliakia testin. Varmaan se ajattelee etta olen ihan hullu... but so what?

Ehka taa nyt on ihan turhaa ja jotain pakon omasta tarvetta loytaa selitys talle kaikelle. Mutta toisaalta nyt en saa tasta mielenrauhaa ennen kun olen saanut testituloksen!
 
Ja oikeesti nyt rupes ketuttaa kun lekurit vaan tutkii pimpsaa kun varmaan on ihmiskropassa muitakin epatasapainoja jotka vaikuttaa lapsettomuuteen :kieh:

...noooniiin, jos menis nukkumaan ennen ku menee overiksi :LOL:
 
Noniin, lekuri teki keliakia-pikatestin joka oli negatiivinen (hmph, sellaisia mita voi tilata netistakin). Sanoi kuitenkin ettei testi ole sata luotettava ja etta ehka kannattaa menna verikokeeseenkin koska se on usein periytyva (isallani on keliakia).

Vaan kai olen vaan vainoharhainen... Kysaimpa ensi kerralla gynegologini mielipidetta ja popsin nyt kaikessa rauhassa Clomeja :$
 
Heippa, ajattelin kirjoitella tänne, kun saadaan tänään mitä luultavammin "seliitämättömien paperit" ja 4kkn tutkimusten jälkeen mennään nyt siis kuulemaan yhteenveto ja hoitosuunnitelma. Ollaan siis tietty saatu (lähes) kaikista testeistä jo heti tulokset ja mitään ei ole löytynyt, siksi siis jo astun asioiden edelle.

Kozmic Mulle on tehty tuo sun mainitsema testi, tais olla seuraava testi verikokeiden jälkeen, eli aika alussa jo. Piti siis kotona pupuilla ja siitä 2-12h sisällä mennä sairaalaan, missä ottivat näytteen kohdusta ja tutkivat mikroskoopin alla liikkuuko ne kaverit siellä vai eivätkö. Se tarkoituksna on tutkia josko joko siemenneestessä itsessään, tai kohdun limakalvoilla on vasta-aineita, jotka tuhoavata siittiöitä, tai aiheuttavat "tahmautumista" jolloin siittiöt eivät pääse liikkumaan.

Meillä siis yritystä takana 1,5v. ja asutaan myös ulkomailla.

Tsemppiä kaikille kovasti, minä lähden valmistautumaan sinne lääkärille lähtöön ja vihdoin kuulemaan, mitä ne meinaa tehdä!
 
13 vuotta selittämätöntä lapsettomuutta takana ja 3 inseminaatiota tehty vuonna -98 aiemmassa suhteessa. Nyt kokeillaan Clomifenillä tuettuna inseminaatioita, vaikka ovulaatio tuleekin kuin nakutettu. Ikää 35 kuten monilla muillakin täällä. Jotenkin musta tuntuu, että ongelma on kiinnittymisessä. Vai miksi silloin kun ajoitusten osalta raskaus ei ole mahdollinen ei tule tiputteluvuotoa ennen menkkoja ja taas sillon kun on vaikka ovistestin kanssa ajoitettu hommat kohdilleen niin tulee tiputteluvuotoa jopa viikkoa ennen menkkoja? Kukaan lekuri ei ole ottanut tähän kantaa. Onko muilla samoja kokemuksia?
 
Samassa veneessä ollaan, se ero että lapsettomuutta meillä takana "vasta" 6.5 vuotta. Meille tehty 2 inseminaatiota ja kolmas meni nyt ohitse, kun ovulaatio osui viime viikonlopulle. Ja tänään, viikko ovulaatiosta, tuli aamulla verta, saa nähdä kuinka monta päivää. Itselle tuli nimittäin ihan sama mieleen mitä mainitset tossa yläpuolella!! Tiputteluvuotoa yleensäkin voi olla mulla jopa neljänä päivänä ennen menkkoja.
Toisen inssin jälkeen sain Lugesteronit käyttöön omasta pyynnöstä ja silloin tiputteluja ei tullut.

Meillä muutenkin ihan sama juttu kuin teillä eli selittämättömiä ollaan ja ovulaatiot tulee ilman lääkkeitäkin...

Meillä alkaa syksyllä koeputkihoidot, jollei ihmettä sitä ennen tapahdu. Siihen en todellakaan enää usko. Eilen aamulla kun huomasin pms-oireiden alkavan jälleen, ajattelin ettei meille tosiaankaan tule ikinä lasta :(
 

Yhteistyössä