selällään ""ryömiminen""

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anjelica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anjelica

Vieras
Mulla on sellainen huolenaihe, että poitsu 3,5kk kaahailee pitkin lattioita selällään, pari päivää sitten keksi tämmöisen. Siis niin, että potkii jaloilla vauhtia ja selkä menee köyryyn, pääsee liikkumaan yllättävän nopeasti. (vaikea selittää, toivottavasti ymmärsitte)
Onkohan tuosta haittaa?? Tarkoitan,että meneekö pojun selkä pilalle tms...neuvolassa ei ole oltu tähän mennessä huolissaan, itse olen ollut huolissani että poika on ns. ylijäntevä (mikä lie opistotonus se nyt oli) mutta neuvolassa siis on sanottu että on vaan harvinaisen jäntevä ja lihaksikas...
Aion kyllä kilauttaa pääsiäisen jälkeen neuvolaan ja kysyä heidän mielipidettä tästä, mutta sitä ennen olisi kiva tietää onko kellään muulla vastaavaa?

Meillä sama juttu, eli poika vajaa 4kk ja nyt ""oppinut"" liikkumaan noin. Ei vielä käänny selältä mahalleen ja ei enää edes yritä kun nostaa vaan selkää kaarelle ja jaloilla pönkää eteenpäin. Outoa, en koskaan ole nähnyt vastaavaa, ilmoittele sit mitä neuvolassa sanottiin...

Ihan on normaalia kehitystä toisilla. Ei tarvi olla huolissaan! :) Toiset lapset keksii mitä hassumpia konsteja liikkuakseen paikasta toiseen. Toi on vaan yksi kekseliäs menotapa.

hienoa kun vauvanne pääsevät liikkumaan!
Meillä mentiin samalla tavalla selällään pötkötellen eteenpäin muutamat kuukaudet. Sen jälkeen noustiin istumaan ja nopeassa tahdissa konttaamaan. Ja nykyisin.. huhhuh.. taaperon löytää pianon päältä, kirjahyllystä, pöydältä yms jos hetkeksikin selkänsä kääntää.
Siispä ei mitään huolta, lapsenne ovat liikunnallisia ja ovat keksineet hienon tavan päästä eteenpäin.

Yhteistyössä