Selällään nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Siis selällään nukkuminen ei ole terveellistä koska maha painaa jotain verisuonta tms. selän puolella. Mutta onko se vaarallista vauvalle, vai vain äidille, eli alkaako huimaamaan tai jotain? Mä nimittäin herään vieläkin öisin siihen että olen nukkunut selälläni vahingossa, ja rv on jo 29. Mitään epämukavaa oloa ei mulle ole tuosta tullut. Esikoista odottaessa aloin muistaakseni jo viikolla 23 nukkua ihan luonnostaan kyljelläni, enkä edes unissani kääntynyt selälleni. Nyt mietin että onko selällään nukkumisesta jotain todellista vaaraa jos se ei tunnu pahalta, vai pitääkö alka ommella tennispalloja pyjaman selkämyksiin..

Minä oon aina nukkunu siten kuin sillä hetkellä tuntuu parhaalta. Loppuraskaudesta monesti lonkat tulee niin kipeeks että on pakko nukkuu välillä selältään vaikka ei sekään tunnu hyvältä.

Linkissä vastaus kysymykseen

http://www.pampers.fi/fi_FI/parenting-questions/sleep-positions/1506

Heippa.

Kysyin asiasta lääkäriltä, koska minulla oli mielikuva, että selällään nukkuminen aiheuttaa nimenomaan vauvalle haittaa. Yritin nukkua "väkisin" kyljellä esim. tyynyjen avulla, mutta heräsin silti aina selältäni tyynyt lattialla. :ashamed:

Lääkäri sanoi, että vasta, jos selällään makaaminen tekee itselle huonon olon, silloin myös vauvalle tulee huono olo. Muuten selällään lupasi olla. Nyt vasta parina viime viikkona selällään olo on alkanut tuntua tukalalta, joten olen nyt pidempää selällään oloa vältellyt. Nyt rv 39+1.