Selän tatuointi ja epiduraali??

Onko jollain omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa tosta yhdistelmästä? Mulla kulkee keskellä selkää, alaselästä vähän yli tissiliivien rajan tatuointi, ja oon kuullut keskusteltavan tästä, toiset sanoo että epiduraali olis silti mahdollinen, ja toiset sanoo että ei laiteta....
 
Uusimmassa 9 kuukautta -lehdessä on tästä juttua. Siinä sanotaan, jos tatuointi on sillä alueella, mihin se epiduraalipiikki laitetaan, tatuointi estää sen laiton. Pienintäkään riskiä ei oteta, että väriainetta joutuisi epiduraalitilaan.
 
Mulla on tatuointi alaselässä ja sain sekä spinaalin että lopuksi sektioon epiduraalin. Anestesialääkäri koittaa etsiä kohdan, jos saisi laitettua jostain kohtaa missä ei ole väriainetta. Väriaineen läpi tosiaan ei vissiin kukaan laita, eikä kai oikein saisikaan.
 
Katso googlella ne kohdat joihin epiduraalin ja spinaalit laitto on mahdollista. Kannattaa vaikka kysyä asiaa etukäteen äitiyspolilta( jos on siellä jotain kontrollikäyntiä), jos asia sua vaivaa :) Anestesialääkäri sen loppuviimein päättää siellä synnytyssalissa onnistuuko.
 
Mulla alaselässä iso kuva joka ulottuu noin rintsikoiden rajaan, eikä laitettu epiduraalia. Tosin mulla kuvassa ei ole väritöntä kohtaa. Saattaa riippua aika paljon kuvastakin, koska tribalit, köynnökset sun muut voi sisältää paljon tyhjiä kohtia.
 
Oorrait, kiitti vastauksista. Mun tatuointi tosiaan on sellainen köynnös, ja tyhjiä kohtia kyllä on kai, mut en tiedä onko sitten jut oikeissa kohdissa. Mulla on myöskin selässä vanhoista epiduraaleista ehkä arpi, ainakin luulen sitä pientä "möykkyä" siksi kun se ilmestyi kipeänä heti siihen synnytysten jälkeen... ja tuo api on just sellaisessa tyhjässä, värittömässä kohdassa. Saas nähdä tulenko edes saamaan koko epiduraalia, kun aijemmissa synnytyksissä yksi annos ei ole koskaan ollut riittävä ja todennäköisesti synnytys tulee olemaan ehkä nopeahko. Mutta pohdinpahan kuitenkin :)
 
haidih mä sain viime synnytyksessä spinaalin ja se riitti. muuta en ois kerinny saadakaan, nopee synnytys. toi spinaali tulee ihan alas ja siellä mulla ei vielä oo kuvaa et sen saan nytteki jos kerkee. seuraava tatska tuleeki sit sinne :cool: mulla siis selässä nyt 2 kuvaa ja toinen aika iso.
 

Yhteistyössä