sekundäärisesti lapsettomat

Kovin on hiljaista ollut tässä ketjussa. En tosin jaksa itsekään paljon kirjoitella, joskus lueskelen juttuja.

Meillä tehtiin 1. inssi, jossa kaikki oli niin täydellistä ja lääkäri oli ilmeisen varma onnistumisesta. Mutta ensi viikolla pitäisi olla nyt 2. ja viimeinen inssi.
Aloitimme clomeilla 2tbl/pv. Ovuloin normaalistikin mutta clomeilla tuli silti vain yksi munasolu. Nyt aloitin Menopur-pistokset.

Alkuun (4 eri lääkäriä) sanoi että vähän clomifeenia ja Lugesteronia ja kyllä se siitä, koska mitään vikaa ei voi olla. Maanantaina putosi pohja alta kun hoitava lääkäri sanoi että inssejä on turha jatkaa ja siirrytään suoraan koeputkihedelmöitykseen.

Sain niin kauhean migreenikohtauksen ja oksensinkin koko illan. Jotenkin tuli sellainen tunne että tämä lapsettomuus on sitten hyväksyttävä. Sisarusta ei tule ja thats it. Ja jotenkin petetty olo kun koko ajan hoettu ettemme hoitoja tarvitse.

TK lääkäri ei meinannut edes kirjoittaa vuoden yrittämisen jälkeen lähetettä koska meissä EI voi olla vikaa. Ja nyt mennään lähes "heti" kohti koeputkijuttuja.

Anteeksi vuodatus! Ensimmäisen kerran vain taisi tämä lapsettomuusasia iskeä oikeasti kasvoille. Olisi kuitenkin kiva kuulla miten Menopur on vaikuttanut jos jollakin sitä on ollut.

Olen vain ollut huomaavinani että selittämättömät useimmiten epäonnistuvat näissä hoidoissa, mutta enpä tiedä...

mmm
Liittyisin mielelläni pinoonne. Olen 37-vuotias, naimisissa ja meillä on 8-vuotias luomu tyttö. Nyt iltatähteä yritetty n.2 vuotta, kummastakaan ei vikaa löydetty. Takana 2 inssiä ja jälkimmäisestä raskauduin. Keskenmeno 12/07 11 raskausviikolla, sikiö vastasi viikkoja 8. Varhaisultrassa viikolla 7 kaikki hyvin. Nyt tarkoitus jatkaa insseillä samalla lääkityksellä(clomifen 2tbl 3-7pvä:nä ja puregon 75iu 8-9 pvä:nä) Follikkeleja tuli molemmilla kerroilla kolme, koot n.17-22mm, joten vastetta lääkkeelle on ja miehellä siittiöitä n. 80 milj ja hyvin liikkuvia. Onnistumis mahdollisuudet paperilla siis hyvät, mutta...Ikä vai mikä syynä, en tiedä. Tietty jo yksi raskautuminen inssillä on hieno juttu, mutta toisaalta taas km pelottaa, tuleeko niitä mahdollisesti lisää, jos vielä raskaudun? Aikaisemmin ei ole ollut km:ja.

Kaunis Aamu miksi teillä tarkoituksena vain kaksi inssiä? Monestihan tehdään se kolme ja sitten mietitään jatkosta. Hyvä kun vuodatat tunteesi tänne, täällähän painiskellaan samojen tunteiden kanssa, joten ymmärrys on taattu. Ja toivottavasti olo helpottuu, kun saa tunteet ulos. Eikä tarvitse aina miehelle vuodattaa.

Itselläni menossa nyt luomu yritystä ja seuraavaan kiertoon sitten tarkoituksena inssi. Toivottavasti tämä pino hieman piristyisi, olisi kiva vaihtaa ajatuksia samassa veneessä olevien kanssa :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

meillä siis alkoi miehen kanssa yk 12. Nyt on menossa 2/29-31 ja tarkoitus olisi vielä tämä kierto syödä Clomeja ja 12.2. olis sit seurantaultra, jossa katsotaan että kasvaako siellä mitään ja irtoaako ne vai ei ja ehkä katsotaan myös, että ovatko munanjohtimet tukossa. Enpä tiedä, että auttavatko Clomit, kun tämä on kuitenkin jo 4.kierto niiden kanssa. Ekasta kierrosta en saanu ovista, mut toinen ja kolmas Clomikierto saivat ainakin ovistestiin näkyvillä 2 viivaa, mutta sehän ei välttämättä tarkoita vielä mitään.

Vaikka et tarkoittainut loukata kommentillasi, silti se toi itkun mukanaan.
Meillähän ei ollut yritystä takana paria kuukautta, kuten kirjoitit, vaan tätä kohdunulkoista 'tehtiin' kyllä yli vuosi. Ja nytkö sitten on taas yritettävä uutta raskautta vuosi, ennen kuin minut otetaan vakavasti. Koska meissähän ei ole mitään vikaa, kun luomusti raskauduttiin, halleluujaa! Missä vaan on maha ja odotuksen onni?
Mä en tajua miksi en saisi toivoa jo näin kovasti uutta vauvaa. Ihan kauheaa tämä raskauden tuska on, joka solu huutaa pientä asukasta mahanpohjalle. Aluillaan olevat menkat ei helpota tätä itkemistä yhtään, muistuttavat vaan tulollaan minun normaalisti pelittävästä hormonitoiminnastani.

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Vaikka et tarkoittainut loukata kommentillasi, silti se toi itkun mukanaan.
Meillähän ei ollut yritystä takana paria kuukautta, kuten kirjoitit, vaan tätä kohdunulkoista 'tehtiin' kyllä yli vuosi. Ja nytkö sitten on taas yritettävä uutta raskautta vuosi, ennen kuin minut otetaan vakavasti. Koska meissähän ei ole mitään vikaa, kun luomusti raskauduttiin, halleluujaa! Missä vaan on maha ja odotuksen onni?
Mä en tajua miksi en saisi toivoa jo näin kovasti uutta vauvaa. Ihan kauheaa tämä raskauden tuska on, joka solu huutaa pientä asukasta mahanpohjalle. Aluillaan olevat menkat ei helpota tätä itkemistä yhtään, muistuttavat vaan tulollaan minun normaalisti pelittävästä hormonitoiminnastani.

saat toki toivoa vauvaa, kommentoin vain siksi, koska joku jo ehti ihmetellä tutkimusten vähäisyyttä, mikä mielestäni ei ole mitenkään outoa. Oudompaa olisi, jos tuossa vaiheessa jo kamalasti tutkittaisiin. Ja sori nyt vaan, mutta jos esikoinen on reilu puolitoistavuotias ja kohdunulkoisesta on useampi kuukausi, niin ei sitä nyt kamalan kauan ole tarvinnut tehdä, vaikka se pitkältä ajalta varmasti on tuntunutkin. Ja niin se vaan menee, että vaikka ulkopuolinen olikin, niin alkaneeksi raskaudeksi se kuitenkin lasketaan. Saat toki toivoa vauvaa ja surra kun sitä ei tule, minä kommentoin vain sen tutkimisasian takia. Tunnut kovin katkeralta ja ymmärrän sen oikein hyvin, koska olen itsekin kokenut vastaavia tunteita ihan yli oman tarpeen. :flower:

mmm:

minä en tosiaan tiedä miksi jo toisen inssin jälkeen siirrytään koeputkeen. Mitään syytä lapsettomuuteenkaan kun ei todella ole. Minusta on alkanut tuntua siltä, että lääkäri haluaa minut mahd. pian pois kunnallisesta.

clomeja kokeiltiin vain 2kk. Munasolu tuli mutta koska niitä tuli vain yksi, ei se lääkärin mukaan riittänyt. Eli hänestä yhdellä munasolulla ei kannata inssejä tehdä vaikka paikat ovatkin auki.

Ihmettelenkin näin suurta eroa käytännöissä, kun toiset syövät puolikin vuotta niitä ilman ultriakin ja ollaan tyytyväisiä jos se munasolu ylipäätään sieltä tulee :/

No huomenna nähdään onko piikitykset tehonneet paremmin. Toivottavasti. Meillä ei ole edes varaa ivf:n hetkeen aikaan. Opiskelijan tuloilla on kaikki säästöt huvenneet jo. Mitenkähän lääkärit suhtautuvat siihen jos on pakko pitää rahan säästökuukausia...?

Tänään siis ultra ohi. Ja siellähän se yksi munasolu köllötti. Tuntuu nyt niin turhalta maksaa kalliit pistokset ja lääkkeet kun tulos on aivan sama ilmankin: 1 munasolu.

Olisin todella uskonut että pistoksilla saataisiin edes se toinenkin mukaan. Eli Ei ole toiveet korkealla ensi viikon inssin suhteen.

Mutta riemukasta viikonloppua silti kaikille!

kiva kun on löytynyt kirjottelijoita tännekin =)
Itselläkin ne menkat sit alkoi, kiertopäiväksi tuli 47... tätä ihmettelin koska koskaan aiemmin mun kierto ei ole ollut 35 päivää pitempi. Ja toisaalta tuota pitkää kiertoa edeltävä oli poikkeuksellisen lyhyt eli vaan 25, mitä ei myöskään ole aiemmin mun kohdalla ollut.

Kävin tuossa viikko sitten katsomassa ja vähän hoitamassakin kaverin vauvaa( kohta 2kk) ja kyllä oli ihanaa pidellä sitä pientä sylissä =) en olis millään malttanut pysyä erossa :D eli "kuumetta" piisaa.

Jännä sinällään, et vaikka meidän "luomusta" on jo yli kymmenen vuotta aikaa niin jotenkin mulla on fiilis et me vielä onnistuttais =) en tiedä sit..
toivossa on hyvä elää!
Mut on meidänkin elämässä vähän muutoksia tapahtunut.. kuten se että ollaan miehen kanssa molemmat lopetettu tupakointi - jos siitä vaikka olis eduksi etenkin tuonne simppapuolelle(hoitojen aikaan oli sillä puolella vähän häikkää ) Mut toisaalta, jos mun kierto rupee tollai venymään niinkuin viimeksi niin se ei taas ole yhtään hyvä asia

Mutta joo, minäkin täytän tänä vuonna 36 eli 1-2 vuotta katsellaan, jos ei vauvaa kuulu niin sit pitänee asia laittaa unohduksiin. Niin ollaan miehen kanssa mietitty.

Oliko täällä muuten muita joilla mahdollinen syy löyty simppanäytteestä?

Hyvää viikonloppua kaikille ja onnea rutkasti yrityksiin.

Heippa!
Ilmoittaudun mukaan, en ole enne tänne kirjoitellut, mutta kiva että löytyi sekundoillekkin palsta :)
Eli hieman meidän taustoista; esikoinen syntyi -06, hän sai alkunsa Clomifeneillä, sitä ennen yritettiin kolme vuotta..
Pikkukakkonen on saanut luvan tulla kokoajan, vaikka tiesin ettei se tuskin "itsestään" tule. Eli gyne antoi minun syksyllä jatkaa clomeilla, söin ensin 1x1, seuraavan kierron 1x2 ja vielä 1x3 annoksilla. Seurantaultrissa todettiin ettei ne tehoa, follit oli alle 1cm:n. Lähete on lapsettomuuspolille, mutta yksityisellekkin on jo aika varattu. Kuvittelisin että meidän hoidot jatkuu pistoksilla.
Mutta lueskelen teidän kuulumisianne, ja mukavaa saada vaihaa ajatuksiaan samassa tilanteissa olevien kanssa! Mukavaa viikonlopun jatkoa, ja palaillaan aiheeseen :wave:

mmm
Viime viikonloppuna pongattu sit ovulaatio,jee :LOL: Vähän kyllä pelotti, et löytyyköhän sitä vielä aikoihin, kun tosta km:sta ei ole kovin kauaa(12/07) Mut löytyihän se ja vahva sellainen, kivutkin oli kyllä sitä luokkaa kun viimeksi lääkityksillä inssipäivänä. "Täsmäiskutkin" saatiin suoritettua iltavuoroista huolimatta :LOL: , joten kaikki mahdollinen on nyt tehty ja aika oli mitä otollisin mahdolliseen luomuihmeeseen :heart:
No joo, en nyt oikeesti kauheen tosissaan usko onnistumiseen, mutta kiva kun se aiankin teoriassa on mahdollista. Ensi kiertoon sit inssiin, ellei satu pahasti hiihtoloma-viikolle, jolloin on tarkoitus lähteä tunturiin.

Onnea caffee81 tulevaan ultraan

Kaunis Aamu harmi kun ei sit enempää ollut, mut yksikin riittää :)

Ja tervetuloa Sallie minunkin puolesta

Heippa taas :wave:
Ja nostelen minäkin.
Keskiviikkona oli toinen ja viimeinen inssi. Ovulaatio oli jo ollut. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että parempi näin päin kuin että ei olisi irronnut vielä. Ekalla kerralla munasolu oli vielä paikallaan. Onko teillä tietoa kumpi inssissä olisi parempi?

Kohta ruvetaan mäyssyttämään sipsejä ja katsomaan elokuvaa. En taida viiniä ottaa, vaikka asennoidun siihen ettei tämäkään inssi onnistu.

Miehellä siemenet olivat tuplaantuneet ekasta kerrasta. Jännä että 3 kuukaudessa voi laatu muuttua niin paljon ilman näkyvää syytä. Ja ne, jotka aloittavat piikittelyn: piikit ovat minusta hurjan kalliita, mutta minulle ainakaan ne eivät aiheuttaneet mitään sivuoireita, toisin kuin clomifen. Ne olivatkin todella epämukavia.

Kävin tänään siellä seurantaultrassa ja pikkasen saa nyt huokaista helpotuksesta, sillä munanjohtimet eivät ole tukossa, jee!!! Ja Clomit auttaa!!! Mulla oli vasemmalla puolella 1,9cm munasolu ja oikealla puolella 2 pienempää. Lääkäri epäili, että tuo iso irtoaa varmaan huomenna eli nyt pitäisi sit puuhastella tänään ja huomenna. Jos ei nyt sit taaskaan tärppää niin syön vielä 2 kuuria Clomeja, joiden jälkeen tauko.

narkissos paljon tuo ivf-hoito maksaa? Ajattelin vaan, että se saattaa olla täälläkin joskus ajankohtainen asia, jos ei nyt näiden Clomejen kanssa onnista.

mmm harmi, ettei teille suotu luomuihmettä :/

Mulla ei tässä oikein ole mitään uutta...Kp 19 menossa ja viime kierrot on ollut sitä 29-31 luokkaa eli odotellaan...

Alkuperäinen kirjoittaja caffee81:
narkissos paljon tuo ivf-hoito maksaa? Ajattelin vaan, että se saattaa olla täälläkin joskus ajankohtainen asia, jos ei nyt näiden Clomejen kanssa onnista.

mmm harmi, ettei teille suotu luomuihmettä :/

Mulla ei tässä oikein ole mitään uutta...Kp 19 menossa ja viime kierrot on ollut sitä 29-31 luokkaa eli odotellaan...

hintaa ei tiedä tarkkaan etukäteen, koska käyntimäärää ei voi tietää. Lääkekattohan on vuodessa n. 650e, eli se menee, ivf-hoito maksaa meidän klinikalla reilut kaks tonnia, josta kela korvaa 40%, lisäksi käyntimaksuja ym varten pitäisi olla varattuna jokunen satanen. Ja mahdolliset pakastusmaksut päälle. :/ Eli, jotta ei rahat kesken hoitojen lopu, olisi hyvä olla ainakin 2500e. Kunnallisella puolella pääsee halvemmalla, mutta sinne ei enää meille ovet aukea.

oh hoh, onpas se kallista hommaa...Lainanhan tuota varten joutuisi ottamaan ja sitä kun on jo ennestään asuntoa varten niin eipä taida meidän rahat riittää, jos tuolle tielle joudutaan. Toivotaan, että Clomejen avulla saataisiin meille toinen lapsokainen =)

Alkuperäinen kirjoittaja caffee81:
oh hoh, onpas se kallista hommaa...Lainanhan tuota varten joutuisi ottamaan ja sitä kun on jo ennestään asuntoa varten niin eipä taida meidän rahat riittää, jos tuolle tielle joudutaan. Toivotaan, että Clomejen avulla saataisiin meille toinen lapsokainen =)

mutta te varmaan pääsettekin kunnalliselle puolelle, siellä on paljon halvempaa. Meidän täytyy mennä yksityiselle, koska on jo kerran onnistuneesti hoidettu kunnallisella puolella, eikä saada sieltä enää toista hoitokertaa.

Hei kaikille. Mukava lukea kokemuksistanne ja tunnelmistanne, vaikkakin on tietysti ikävä että "joudutte" kirjoittamaan juuri tähän kategoriaan. Olen 36 v, meillä on mieheni kanssa 6 vuotias tyttö. Toista olemme yritäneet reilun vuoden, emme tosin hirmu fanaattisesti, mutta kuitenkin. Ensimmäinen hormonihoito/inseminaatio tehtiin 8 pv sitten ja nyt jännitetään. Mitään syytä raskaaksi tulemattomuuteen ei kummastakaan ole löydetty. Ensimmäinen tenava sai alkunsa ns. "ensi laakista" ja hieman odotin että toinenkin olisi ollut yhtä helppoa. Mutta eihän ne asiat aina niin mene ja ihan hyvä että elämä vähän välillä pistää "ottamaan asentoa" ja miettimään ja arvostamaan sitä mitä on. Olen kuitenkin erittäin toiveikas, eikait tässä muukaan auta :saint:

Hei vaan kaikille!

Kaksi viikkoa sitten keskiviikkona tehtiin 2. inssi. Tänään testasin negan (28/28). Oli niitä halpoja Cittarin RFSU:n testejä. En tiedä näkyykö niissä aina hyvin himmeä haamujen haamu, mutta niin näkyy taas ja on näkynyt minulla aina ko. testillä :/ . Eli negaksi tulkitsin sen.

Lämmöt on korkealla eikä kuukautisoireitakaan ole. Soitan huomenna klinikalle ja koeputket häämöttää meillä nyt

:'(

Minun on pakko pyytää aloitettavaksi vasta ensi vuonna, meillä ei yksinkertaisesti ole nyt rahaa.
Miehelle en ole pystynyt puhumaan mitään koko testistä. Hänen puolestaan eniten harmittaa. Hän antoi käyttää kaikki joululahjaksi saamansa rahat tähän, vaikka niillä oli tarkoitus ostaa hänelle silmälasit ym. tärkeää.

Minua on vain koko matkan varrella ottanut päähään KAIKKIEN lääkäreiden vähättely: ei teissä ole mitään vikaa. Siksi kai juuri tutkimuksiakaan ei ole tehty. Muutamme viikon päästä pois tästä hometalosta. Minä olen 100% turvautunut nyt siihen että syy lapsettomuuteen on tässä asunnossa. Vaikka lääkärien mukaan se ei vaikuta...

Mutta voipi siis nyt olla että meille tulee pitkä tauko tässä. Ikä vain alkaa kanssa pikkuhiljaa painaa päälle. Vielä kun en alkuun meinannut saada lähetettä TK:sta lainkaan kun yksi lapsi jo on eikä mitään vikaa voi olla

:headwall:

No ehkä tästä taas noustaan. Toivottavasti en pilannut kenkään päivää. On vain niin helpottavaa purkaa jollekin... :heart:

kaunis aamu voi kun se täti ei tulis sun luo nyt, pidetään peukut pystyssä ja toivotaan oikein kovasti :heart:

Mä en oikein tiiä, että mitä ajatella...Välillä on vihlonu selkää ja sit jos nousee nopeasti niin vihlaisee aina jommalle kummalle sivulle...Ajattelen kuitenkin nuo taas minun mielikuvituksen oireiksi...Niin ja pari kertaa on iskeny sellainen äklötysolokin...Mutta jos sitä uskaltaa vähänkin ajatella olevansa raskaana niin eikös se täti taas iske kimppuun... :(

caffee81; sinulla on siis vielä muutamia piinapäiviä? Toivotan onnea. Minulla clomit olivat vain 2 kiertoa. Niillä ei ollut mitään sanottavaa vaikutusta, oikein hyvä jos sinulla tehoaa. On niin paljon edullisempaakin.

Minä en luota oireisiin, koska raskaus ja kuukautisoireet ovat minulla aivan samat. Lämmöt on ainoa varma merkki siitä että kuukautiset alkaa tai ei ala. Onhan niitä vihlontoja ym. täälläkin koko ajan.
Esikoisesta minulla ei ollut niin minkäänlaisia oireita, eikä keskenmenneestäkään.

Ja sen olen huomannut että hormoonit ovat muuttaneet tuntemuksia ja kierron pituutta ym. selvästi.
Koskas sinun pitäisi testailla? Minulla lääkärin määräämä testipäivä olisi ollut vasta huomenna.

Yhteistyössä