Sekundäärinen lapsettomuus

Onko palstailijoilla kokemusta hyvistä lapsettomuusklinikoista tai julkisen puolen hoidosta pääkaupunkiseudulla?

Missä vaiheessa itse menisit tutkimuksiin jos ikää olisi 35 vee ja toista lasta yritetty 8 kk tuloksetta? Tiedän että haikara usein kaartelee etenkin tämän ikäisillä, mutta olen myös kuullut että yli kolmikymppisille suositellaan tutkimuksia jo puolen vuoden jälkeen.

Mitä ns. kevyitä apukeinoja alkuun tehdään, esim. keltarauhashormoonilisää jne? Itse en halua läpikäydä mitään raskaita hedelmöityshoitoja, pää ei sitä kestäisi.

Olisin niin kovin halunnut lapsille pienemmän ikäeron kun on kokemusta tuosta kolmesta vuodesta... :/ Tai no, olisin kovasti ylipäätään halunnut enemmän kuin yhden lapsen. Esikko tuli hyvinkin helposti, oikeastaan melkein "vahingossa".

Pitäkää peukkuja ja jakakaa hyviä yhteystietoja... Syksyllä marssitaan lekuriin.
 
"Minä"
Itselleni ensimmäinen tuli heti ja toista tehtiin puolitoista vuotta.

Kannattaa käydä tutkituttamassa ainakin, että mitään lääketieteellistä estettä hedelmöittymiselle ei ole. Itse kävin Väestöliiton klinikalla. Todettiin PCOS. Sain muutamana kuukautena Clomifeniä joka kasvatti munasolua. Tarkastivat ultralla tilannetta jossain vaiheessa. Ei kuitenkaan haluttu jatkaa hoitoja mihinkään inseminaatioon tms. Joten jätettiin homma siihen. Sitten tulinkin itsellään raskaaksi muutaman kk päästä.

Suosittelen tsekkauttamaan tosiaan oman tilanteen ja miehen spermanlaadun ja harkitsemaan sitten tilanteen mukaan siitä eteenpäin.
 
"Minä"
Lisään vielä kommenttina, että meillä kävi tosiaan sillä lailla "vanhanaikaisesti", että unohdettiin hetkeksi asia, kun elämässä tuli muita huolia, ja sitten yhtäkkiä olinkin raskaana, juuri silloin kun se ei sopinut kuvioon alkuunkaan. :)

Niin se elämä ohjailee välillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
[QUOTE="Minä";26684796]Itselleni ensimmäinen tuli heti ja toista tehtiin puolitoista vuotta.

Kannattaa käydä tutkituttamassa ainakin, että mitään lääketieteellistä estettä hedelmöittymiselle ei ole. Itse kävin Väestöliiton klinikalla. Todettiin PCOS. Sain muutamana kuukautena Clomifeniä joka kasvatti munasolua. Tarkastivat ultralla tilannetta jossain vaiheessa. Ei kuitenkaan haluttu jatkaa hoitoja mihinkään inseminaatioon tms. Joten jätettiin homma siihen. Sitten tulinkin itsellään raskaaksi muutaman kk päästä.

Suosittelen tsekkauttamaan tosiaan oman tilanteen ja miehen spermanlaadun ja harkitsemaan sitten tilanteen mukaan siitä eteenpäin.[/QUOTE]

Samaa minäkin ehdotan. Väestöliitossa olen minäkin käynyt ja sieltä sain Clomifenia. Raskaaksi tulin Clomien avulla.
 

Yhteistyössä