sektion kokeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ppp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"ppp"

Vieras
Onkohan normaalia että kolne vko sektion jälkeen vatsa on vielä kosketusarka. Ei varsinaisesti haavan kohdalta vaan navan ja haavan väliltä. Haavassa oli 4 pv sektion jälk pieni tulehdus johon antib. Syöty nyt haava tosi siisti, ei kuumetta ym ainoastaan kipu vatsalla ja iholla vähän niinkun isossa mustelmassa. Haavan kohdalla pientä turvotusta joka kuulemma normaalia haavan turvotusta. Koska vatsan tulisi olla täysin kivuton? Alkaa toivo mennä jo vaikka vasta 3 vko menny. Kertokaa omista sektio kokemuksista. Naikkarilta sanotaan vaan et seuraillaan.
Kiitos jo etukäteen.

Se kosketusarkuus mullakin kestänyt useita kuukausia, mutta ei se varsinaista kipua ole ollut tai jomotusta, 2 sektiota.
Aikansa se vie, että lihakset yms. paranee leikkauksen jälkeen, mutta kannattaa vaikka neuvolassa kertoa jos huolestuttaa.
Myöhemmin saattaa kiinnikkeet tehdä kipeää jos sellaisia on sinne sisuksiin syntynyt, ne ainakin liikkeessä mulla eniten haitannut.

Minä en voinut pariin ekaan viikkoon käyttää mitään farkkujen tyyppisiä kovia housuja, koska vatsan alue oli tosi kipeä. Samaan aikaan kipeä ja iho kuitenkin tunnoton.. Sellaista se on, kun hermot on katkaistu. Minulla haava ei tulehtunut missään vaiheessa, mutta vatsassa oli pitkään mustelman näköinen alue. Puoli vuotta kesti, että kivut loppuivat ja tunnottomuus loppui noin vuoden päästä.Silti vieläkin neljän vuoden jälkeenkin mahaa vihloo joskus leikkausalueelta.

Eli voin ilmeisesti olla huoletta. Harmittaa suunnattomasti kun ei ole kunnossa. Mies lähtee huomenna töihin hieman pelittaa miten selviää tuon pari vuotiaan kaa.

Muistan, että 2kk:tta piti käyttä korkeita mummoalushousujakin siksi kun leikkaushaavan kohta oli turvoksissa ja kipeä. Mut sit helpotti, nyt ollut jo pitkään ihan normaali olo. Vauva 6kk:tta.