Mulle tehtiin kiireellinen sektio. Valmiina oli jo selkäkatetri joten lisäsivät vaan epiduraaliainetta siinä leikkurin pöydällä. Ei ollu pahoinvointia ja leikkuu tuntu hassuna myllerryksenä mahassa. Sain nopsaa nähdä vauvan sermin yli ja sitten hetkeksi uudestaan rinnalle asti kun hänet oli pyyhitty ja kapaloitu. Siitä lähti isän mukaan mittauksiin jne ja mut laitettiin valmiiksi ja kärrättiin heräämöön. Sielä olkin noin 4h kunnes pääsin osastolle miehen ja pojan luokse. Kohdun painelu oli aivan hirveän tuskallista kun alottivat sen jo heräämössä ja muutenkin kipeät vatsalihakset+haava alamahalla. Kipulääke oli nappeina ja sain säännöllisesti. Leikkurin hlökunta oli tosi ihanaa ja tunnelma oli sellanen rauhallinen. Kokoajan selittivät mitä tapahtuu ja yksi seurasi mun vointia. Heräämössä alko hirveä palelu jolloin sain sellasen peitto+puhallinviritelmän ja lämpenin. Vauva syntyi 0.44 ja seuraavana aamuna klo 9 mut patisteltiin ylöspäin sängystä ensin istumaan ja siitä vessaan pesulle+katetrin poistoon. Siitä lähtien hoidin vauvan itse tai isän kanssa. Sitä ennen sain kaiken avun sänkyyn. Poika pantiin mun kainaloon sillon osastolle tultua ja siihen hän jäi, paljo sitte ollutkaan sängyssään. Kannattaa ap lähteä liikkeelle sektion jälkeen heti kun mahdollista ja alkaa liikkumaan jotta olo kohenee. Liikkuminen edesauttaa paranemista ja toimintakykyä. Riittävästi kipulääkitystä jotta kipu ei estäisi liikkumista. Vaikka ylösnousu sattuu niin vain nousemalla se vähenee.
haava tulehtui joten jouduin kuurille ja käymään muutaman kerran synnärillä haavahoidossa. Mut parani hyvin ja nyt 4v jälkeenpäin on siisti arpi eikä suuremmin tunnottomuuttakaan.
haava tulehtui joten jouduin kuurille ja käymään muutaman kerran synnärillä haavahoidossa. Mut parani hyvin ja nyt 4v jälkeenpäin on siisti arpi eikä suuremmin tunnottomuuttakaan.