Sektion jälkeistä kipua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä1988m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä1988m

Vieras
Sektiosta on 7 viikkoa. oli suunniteltu. ed sectio 09 kiirr. ja sitä ennen 1 alatie. erilaisia vaivoja tässä ollut, kosketusarkuutta ym. kohtu oli kuitenkin pari viikkoa sitten ultratessa ok ja haava siisti. kuitenkin nyt tän päivän taas sattunut vasemmalle, vasempaan nivuseen ja kipu säteilee myös jalkaan? :O mitä ihmettä. :( liikkuminen vihloo aina välillä inhottavasti mutta levossakin tuler. :( kokemuksia?

No en osaa sinun tilanteesta sanoa, mutta mulla kipuilee ajoittain vieläkin vaikka sektiosta on jo yli 9kk aikaa. Jos esim liikun pitkään, alkaa toiseen puoleen vihloa ja välillä kipu säteilee ylös asti. Nivuskipua on edelleen, se jotenkin jäi raskaudesta jollon oli tosi voimakasta kipua, nyt siis lievänä onneksi.
Ei ole kukaan ainakaan sanonut, että olisi mitenkään ihmeellistä, kysyn vielä seuraavalla neuvolakäynnillä..

Mulla alkoi vielä viime syksynä (jolloin sektiosta oli vuosi aikaa) särkemään leikkausarpea jos esim. seisoin koko päivän, haravoin monta tuntia tms. Ja mulla kehuttiin sairaalassa ja neuvolassa että arpi oli supersiisti ja hyvin parantunut, eli kaipa se ihan normaalia on, että siitä ttulee kaikennäköistä särkyä pidemmänkin ajan päästä.

kiinnikkeet sattuu pitkään ja kaikenmaailman muu kipuilu ja kutina voi arven takia olla. sinuna kumminkin 7 viikon jälkeen hakeutuisin lääkäriin voi olla kohtu tulehdus. itsellä oli 2 kohtutulehdusta sektion jälkeen ja oireet ol isamankaltaiset mutta niihin liittyi myös kuume.

kiitti vastauksista! no pari viikkoa sitten oli kefexin rintatulehdukseen (lievään) ja lääkäri sanoi että jos kohdussa jtn oiski auttas myös siihen. mutta ultratessa kohtu oli siisti, ei vuotoa yms ja ohut limakalvokin ym. nyt kummiski (vaikka kipuillu ja hermosärkyä ollut) sattuu inhottavasti koko oik.puolelle josta säteilee nivuseen ja jopa reiteen :O semmosia ihme pistoksia ja jomotuksia tulee. jälkivuoto loppunut ajat sitten. liikkuminen tms pahentaa mut on levossakin. mietinki siis että onko lihasperäistä hermoperäistä vai jtn pahasti vialla. häpyluuhunkin säteilee. :( vai onko istunu huonosti tms... huomenna nla jälkitarkastus, tänään en lääkäriin ehdi (tuskin heng.hätää?) kun vauvakin vietävä lääkäriin... kaikkea siis. :( eikai tyrä voi olla??? :/

en tiiä. :( istuessakin taikka asentoa vaihtaessa sattuu ja vihloo välil ilkeesti. ei mtn kuumetta ..pientä lämpöä mutta flunssa muutenkin. nivuseen säteilee ja lantioon ja reiteen..tosi ärsyttävää. :( tuskin hengenhätää jos ei kuumetta ym. vatsa on toiminut normaalisti. haavatyrä? pistävää kipua ja polttelua vähän väliä. nytkin istun autossa ja vihlasee vähän väliä. vois muuten jotenki kestää mutta vaavi kipee..itse kipee ja nyt vielä tää. :( ps. voiko olla selkäperäistä? :O

Yhteistyössä