sektion jälkeen raskautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
tässä on nyt epäilys et näin ois päässy käymää. Antoivat synnärillä nauvoks et vuoden päästä sitten. Tarkottaakohan se et voi heti siinä pamahtaa tai alkaa vast yrittää? Oiskohan tuo puoltoist kk etuajassa paha? Ainakaan mitään tuntemuksia mahassa leikkauksen jäljiltä ei oo enää piitkään aikaan ollu.

no mun sektiosta oli 9kk kun tulin raskaaksi ja tosiaan mulle ei kukaan missään vaiheesa puhunut tuosta että pitäis olla joku aika että tulee raskaaksi, itse kyl sitten netistä luin, mutta sekin vaihteli 6-12 kk.

Mulle on tehty 3 sektiota. Aina on suositeltu, että raskauksien väli on 1 vuosi. Eli kun mukula on 1-v, voi alkaa odottaan toista. Keho tarvii palautumisaikaa leikkauksen jälkeen.

no hyvähyvä. Ja voi suathana kans, ois kai tuota voinu ittekki käyä lueskelemas tarkemmin, kauheet stressit ollu nuista ehkäsyistä kun on vähän epä varmoja olleet kun minä en halua mitään ylimääräsiä hormoneja enää elimistööni. No mut toivottavasti oon nyt sit ja eipähän tarvi asinakaa enää varoo...tositoimiin siis :P

minulle ei ainakaan kukaan maininnut mitään, että pitäisi odottaa. niinpä minulla onkin tässä vajaan kuukauden päästä laskettu aika ja sektiosta on nyt aikaa 1v3kk

Alkuperäinen kirjoittaja :):
minulle ei ainakaan kukaan maininnut mitään, että pitäisi odottaa. niinpä minulla onkin tässä vajaan kuukauden päästä laskettu aika ja sektiosta on nyt aikaa 1v3kk

Ei siinä muuta ole, ku että arven kohdalta ei sitten kohtu repeäis. Siksi pitää olla toipumisaika. Kysäise asiasta, kun menet synnärille.

mulle tehtiin kesällä kolmas sektio ja neljättä ei enää suositella, mutta jos kuitenkin vielä harkitsen raskautta niin pari vuotta pitäis olla sektioilla väliä eli ensi kesän lopulla vois alkaa yrittelemään

Alkuperäinen kirjoittaja äeti:
mulle tehtiin kesällä kolmas sektio ja neljättä ei enää suositella, mutta jos kuitenkin vielä harkitsen raskautta niin pari vuotta pitäis olla sektioilla väliä eli ensi kesän lopulla vois alkaa yrittelemään

Näin se menee. Leikkaava lääkäri kattoo kohdun kunnon. Mun kohdalla neljäs raskaus ois mahdollinen vaikka heti. Se on niin yksilöllistä. Siskoni kohtu kesti vain 2 sektiota vuoden välein ja kaverin kohtu kesti 7, mutta pitemmillä väleillä.

Mulle ei ole sanottu että kestääkö kohtu vai ei.. Ekan ja tokan ikäero 2v3kk ja toisen ja kolmannen eroksi tulee 2v1kk ja kaikki siis sektiolla. myös kolmas!

Mutta se sanottiin että vuosi pitäisi olla väliä ennen kuin raskautuu uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulle ei ole sanottu että kestääkö kohtu vai ei.. Ekan ja tokan ikäero 2v3kk ja toisen ja kolmannen eroksi tulee 2v1kk ja kaikki siis sektiolla. myös kolmas!

Mutta se sanottiin että vuosi pitäisi olla väliä ennen kuin raskautuu uudestaan.

Jos ei sanottu, kohtu on normaalikunnossa. Ohuesta ne kyllä mainitsee.