"Sektion jälkeen kyseessä aina riskiraskaus"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maatuska83 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maatuska83 harmaana

Vieras
Näin sanoi mulle lääkäri synnytyspelkopolilla, kun sanoin, että haluaisin tämän pikkukakkosen nyt sektiolla ettei ykköseltä tulleet laskeumat enää pahenisi älyttömästi. Samalla siis kerroin, että haluaisin vielä 1-2 lasta lisää tämän jälkeen, jos vaan saan...

Itse vaan pelkään raskausaikana aina hirveesti kaikkea, niin onko sektion jälkeen raskaudessa todella syytä pelätä haavan repeämistä, istukan virheellistä kiinnittymistä tms?? Vai oliko tuo vaan SyPen lääkärin käännytystaktiikkaa?

Sektiossa on aina omat riskinsä ja on lääkärin velvollisuus niistä ilmoittaa.
Esikoiseni syntyi kiireellisessä sektiossa mutta kaikki meni hyvin, haava parani ja silleen. Nyt olen taas raskaana (vuosi sektion jälkeen) enkä pelkää, että haava repeäisi tai mitään. Enemmän "pelkään" influenssaa sun muita tauteja.

Mä olen synnyttänyt kaksi lasta sektiolla ja aikaväli oli 2,5v eikä lääkäri sanonut mulle mitään ettenkö vois muka enää lapsia saada.Toipuminen toisesta sektiosta oli huomattavasti vaikeampaa kuin ekasta mutta mä aion seuraavan kersani tehdä joka tapauksessa aikasintaan 5v päästä joten tuskin siihen on mitään ongelmaa.Mutta mun ymmärtääkseni mä en saa enää kuitenkaan alatiesynnytystä.

itellä kans lapset tulleet sektiolla. ei mitään ongelmia ole ollut raskauksissa. ainoastaan istukka oli viimeisimmässä edessä ja kohdunsuulla melkein. mutta sehän voi olla muutenki.

Mä raskauduin uudestaan kun sektiosta oli kulunut vuosi. Ei mitään ongelmia eikä kipuja tms. Ei tarkempia kontrolleja tms. Vauva kasvoi hienosti ja syntyi normaalisti hyvänkokoisena rv 38+5.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo93493&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

No tän linkin löysin ja olettaisin kyseessä olevan aika todenmukaisen artikkelin.

Ite en oo puolesta tai vastaan, työkseni vaan kirjoitan noita MCA10- toimenpiteitä aika liudan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo93493&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

No tän linkin löysin ja olettaisin kyseessä olevan aika todenmukaisen artikkelin.

Ite en oo puolesta tai vastaan, työkseni vaan kirjoitan noita MCA10- toimenpiteitä aika liudan :D

Kiitos! Kaikki faktapohjainen tieto on tervetullutta :flower:
Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla 2 vuotta sitten ja uudelleen raskautuminen on nyt työn alla. Siksi havittelen noita faktoja :D

Mä en ainakaan saa enää synnyttää alakautta ja kuulemma kohtu kestää korkeintaan 1-2 raskautta. Alakautta synnyttäessa kohtu voi revetä ja verenhukka on suuri. Mutta tuo voi johtua siitäkin, et mun kohtu on heikko. Mulle on siis tehty kaksi normaalia sektiota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ainakaan saa enää synnyttää alakautta ja kuulemma kohtu kestää korkeintaan 1-2 raskautta. Alakautta synnyttäessa kohtu voi revetä ja verenhukka on suuri. Mutta tuo voi johtua siitäkin, et mun kohtu on heikko. Mulle on siis tehty kaksi normaalia sektiota.

Eli heikko ehkä supistelemaan? Ei jaksa työntää ulos? (Arvailuja vain) Joten sektio ainoa vaihtoehto.

Ja Helmat Korvissa, eipä mitään :D :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Eli heikko ehkä supistelemaan? Ei jaksa työntää ulos? (Arvailuja vain) Joten sektio ainoa vaihtoehto.

Ja Helmat Korvissa, eipä mitään :D :wave:

Supistelemisesta en tiedä. Mut siis kohtu on heikko eli hauras. Eli toimisi huonosti ja riski sen repeytymiseen on kohtalaisen suuri. Sektio on muutenkin ainoa vaihtoehto juuri repeytymisuhan takia.

Yhteistyössä