Mulle tehtiin sektio kolmisen viikkoa sitte. Synnytystä käynnisteltiin eka kolme päivää yliaikaisuuden takia, käynnisty hitaasti. Sitte ku päästiin saliin ja kalvot puhkastiin ni synnytys lähti etenemään. 18 tunnin jälkeen ois voinu ruveta ponnistamaan, ponnistamisen tarvetta ei vaan tullu. Lääkäri totes supistukset tehottomiks ja vauvan olevan niin ylhäällä että ei ollu muuta vaihtoehtoa ku sektio. Itelle se oli iso pettymys, olisin halunnu "oikeesti" synnyttää. Samoin vauvan ensihetket jäi kokematta, ku vauvaa vaan vilautettiin. Osastolle ku pääsin ni olin vielä niin tokkurassa, etten ees muista sitä hetkeä ku sain pitää pientä ekan kerran sylissä :'(
Masentaa hiukan kaikki nää jutut, ja nyt ois kiva kuulla et joku on onnistuneesti synnyttäny sektion jälkeen alakautta. Et mullakin ois siihen vielä mahollisuus... Millä ikäerolla lapset synty?? Haluttas toinen lapsi pienellä ikäerolla, mut nyt toi synnytys painaa mua, enkä uskalla heti lähtee uudestaan, ettei taas käy noin :\| Miten sektioarpi kestää uuden raskauden ja synnytyssupistukset??
Ois tosiaan kiva kuulla tohkasevia kokemuksia, ehkä saisin asiaa hiukan pois mielestä painamasta :wave:
Masentaa hiukan kaikki nää jutut, ja nyt ois kiva kuulla et joku on onnistuneesti synnyttäny sektion jälkeen alakautta. Et mullakin ois siihen vielä mahollisuus... Millä ikäerolla lapset synty?? Haluttas toinen lapsi pienellä ikäerolla, mut nyt toi synnytys painaa mua, enkä uskalla heti lähtee uudestaan, ettei taas käy noin :\| Miten sektioarpi kestää uuden raskauden ja synnytyssupistukset??
Ois tosiaan kiva kuulla tohkasevia kokemuksia, ehkä saisin asiaa hiukan pois mielestä painamasta :wave: