Esikoinen sektiolla, seuraavaa yrittämään alateitse: mistä riskeistä, vaaroista pitäis äidin olla tietoinen ja mistä vois kesken s

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ainakin tiedän, että on riski, että kohtu repeää. Muita riskejä?

Kannattaako pyytää vauvan päähän jotain anturia, vai tuleeko kaikille automaattisesti vauvan sydänäänten seuranta?

Kannattaako kohdun paksuutta mitata jo ultrassa?

Pelottaa, ku katsoin just dokumentin, jossa nainen oli sektioitu. Kakkosta yritti tavallisesti. Mutta aina ku nainen meni seisoo, vauvan sydänäänet harveni. Eli ne makuutti sitä eikä synnytys edistyny. Lääkäri sanoi, että tämä on sun vika mahis synnyttää alateitse, että kahden sektion jälkeen kolmas on aina sektio. Että mieti vielä, haluatko sektioon vai yritetäänkö vielä. Sit ne päätyi kiireettömään sektioon kuitenkin. Leikkauslääkäri totesi, että täällä kohdussahan on ikkuna. Mikä tarkoittaa, että kohtu oli jo lähtenyt repeämään edellisestä leikkausarvesta. Ei ois hyvin käyny, jos ne ois vaan jatkaneet alateitse yrittämistä.

Kyllä sairaalassa otetaan huomioon että olet synnyttänyt sektiolla aiemmin, ei sun tarvi siitä huolehtia. :)
Mulla esikoinen syntyi hätäsektiolla, toinen ihan perussysteemillä alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko omakohtaisia kokemuksia miten meni alatiesynnytys?

No mulla on. Täysin normaalisti meni, tosin pitkä se synnytys oli mutta se on ihan mun ominaisuus eikä liity sektioon mitenkään. Ei revennyt kohtu, istukkakin lähti oikein nätisti irti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko omakohtaisia kokemuksia miten meni alatiesynnytys?

Minä kun luulin että me puhuimme omista kokemuksista,eikä naapurin kaiman ystävän tuttavan :laugh:
Se että esikoinen on tullut sektiolla ei ole mikään este ettei seuraava voisi tulla alakautta,minulla siis tuli esikoinen sektiolla ja kaikki muut on tulleet normaalisti alateitse.

Yhteistyössä