Sektion jälkeen toinen?

Niin että kuinka pian vois yrittää?

Mietin että tarviiko kroppa palautumisaikaa?

Meinaan kyllä kysyä tätä neuvolastakin ens viikolla kun on jälkitarkastus mutta jos jollain olis jo tietoo? Ja jos piankin tärppäis niin voiko raskaana ollessaan imettää?
Me haluaisimme toisen mahd. pian, mutta kuitenkin niin että siitä ei tulisi mikään riskiraskaus esim. kohdunrepeämän vuoksi.
 
Hellurei... ajattelin vaan kertoa oman tarinani.. eli meille syntyi esikoinen 9/2002 sektiolla ja toista lasta emme varsinaisesti suunnitelleet, mutta toivoimme että esikoisellemme syntyisi veli/sisko hyvin pian eli pienellä ikäerolla. Ja niin kävi... Pikkuveli syntyi 10/2003 eli ikäeroksi tuli 1v3vko:a... missään vaiheessa ei tullut mieleenikään kysyä että kuinka nopeasti voi toista lasta suunnitella. Perheonneamme siunattiin kolmannella pojalla 2/2005 ja niin ikään hän syntyi sektiolla joten ainakaan minun kohdalla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia vaikka uudet raskaudet ovatkin alkaneet hyvin pian sektion jälkeen :) seuraavat lapsemmekin syntyvät sektiolla, tosin vielä ei ole neljättä tulossa :) Mutta kaikkea hyvää teidän perheellenne!
 
rasmus04
olen kuullut että suositus on vuoden päästä sektiosta. ja imetyksestä: voi imettää raskaana ollessa mutta se vie todella paljon energiaa, täytyy muistaa että masu-asukkikin tarvitsee sitä energiaa kasvaakseen ja imetys voi aiheuttaa supistuksia
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 14:36 minna kirjoitti:
Mulle sanottiin sairaalassa, ettei tarvitse odotella sen kauemmin kuin normaalisti synnytettyä; joten meillä ikäeroa 1v 5 kk. Ei mitään ongelmia, ja toinen syntyikin ihan alakautta!
meilläkin sanottiin että heti saa ruveta yrittelemään jos vaan haluaa!
meillä tosin ikäeroksi tulossa 2½vuotta, ei ois aikaisemmin jaksanut kun kaksoset oli nuo esikoiset :wave:
 
Mulla tuli esikoisen ja kakkosen välille eroa 1v8kk, eli tulinn raskaaksi imetysaikana, edellisestä sektiosta oli kulunut aikaa 11kk. Neuvolan terkka sanoi että ihan hyvä väli, joskaan pidemmästäkään ei olisi ollut haittaa.
Kakkosen ja kuopuksen välille tuli eroa reilummin, reilu kolme vuotta. Tällä kerralla viimaisessä ultrassa selvisi, että aiemmat leikkaukset ovat aiheuttaneet kudosten ohenemista, joten kävin ylimääräisessä seurannassa ennen sektiota.
Kolmannen leikkauksen jälkeen lääkäri suositteli pitkäaikaista ehkäisyä ja suurta harkintaa ennen raskauden suunnittelua. Neljäs olisi minulle jo riskiraskaus :(
Eli taitaa riippua ihan ihmisestä, mikä väli on hyvä ja monta voi saada sektiolla.
 

Yhteistyössä