Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla kun synnytys ei edennyt. Toiselle lapselle annettiin lupa tulla kun sektiosta oli aikaa kulunut 9kk. Plussa tuli vasta yli vuoden yrittämisen jälkeen.
Raskausaika meni hyvin, arpi ei vaivannut koko aikana millään ja poika syntyi alakautta.
Kolmas raskaus tuli puskista keskimmäisen ollessa 6kk:n ikäinen.
Ja tämäkin syntyi sitten kiireellisellä sektiolla kun synnytys ei edennyt ja oli virheasennossa tulossa.
Nyt yritetään neljättä lasta ja yk3 menossa. Sektiosta aikaa nyt vähän yli 8kk.
Sektio tehtiin samasta viillosta ja kiinnikkeitä oli kuulemma aika paljon.
Kiinnikkeet ei ole vaivannut millään tavalla tähän päivään mennessä enkä osaa pelätä kipua nytkään, jos raskaudun jossain vaiheessa.
Automaattisesti tulossa sektio jos neljäs tulee. Tuskin yrittäävät antaa alakautta edes yrittää synnyttää
Itse olen toipunut sektioista nopeasti, seuraavana päivänä jo ylhäällä ja kävellyt. Toisen sektion jälkeen jouduin automaattisesti nostelemaan ja kantelemaan keskimmäistä lasta, eikä arpi ottanut itseensä millään lailla.
Mulle lääkäri suositteli vuoden väliä ennen uutta raskautta ekan sektion jälkeen mutta kolmannen kohdalla kukaan ei sanonut mitään miten pitkään pitäisi odottaa.