Sektiolla synnytäneet ja alateitse!

• Viestiketjun aloittaja a,p
  • Ensimmäinen viesti
a,p
Laita synnytystapasi ja kirjoita oliko kokemus ihana/hyvä/huono/kamala

Eli mikä noista sanoista kuvaa parhaiten. Ei tarvitse selityksiä riittää vain kaksi sanaa :)

Jos useampi takana laita omat jokaisesta.

En tajua
[QUOTE="vieras";22340914]2x alatie ihanaa ja mahtavaa[/QUOTE]

En tajua... tai oikeastaan en usko. Siis oikeasti, mikä siinä mielestäsi on ihanaa ja mahtavaa. Se kipu ja tuska, tuntikausien turhauttava odottaminen, vai ympäriinsä leviävät veriset rippeet, vai mikä ihme?

"kolme lasta"
1. Sektio, tosi hyvä kokemus ja jäi siitä hyvä mieli, toivuin nopeast
2. Alatie, ihan kauhean kamala imukuppisynnyty, ei ikinä enään alateitse, en istunut 3 kk:een
3. Sektio, hyvä kokemus, toivuin nopeast

"vieras"
En tajua... tai oikeastaan en usko. Siis oikeasti, mikä siinä mielestäsi on ihanaa ja mahtavaa. Se kipu ja tuska, tuntikausien turhauttava odottaminen, vai ympäriinsä leviävät veriset rippeet, vai mikä ihme?
Synnytys kaiken kaikkiaan on mahtava tapahtuma kipuineen päivineen. Adrenaliini virtaa, elää hetkessä, eikä tuo kahdeksan tuntia nyt niin mahdottoman pitkä aika ole synnytellä.
Synnytys on sellainen kokemus, että haluaisin päästä synnyttelemään vielä monesti. Mulla ei edes ole sen kummempaa vauvakuumetta vaan nimenomaan raskaus- ja synnytyskuume, mielestäni nainen on luotu synnyttämään!!

Ei ikinä
[QUOTE="vieras";22340972]Synnytys kaiken kaikkiaan on mahtava tapahtuma kipuineen päivineen. Adrenaliini virtaa, elää hetkessä, eikä tuo kahdeksan tuntia nyt niin mahdottoman pitkä aika ole synnytellä.
Synnytys on sellainen kokemus, että haluaisin päästä synnyttelemään vielä monesti. Mulla ei edes ole sen kummempaa vauvakuumetta vaan nimenomaan raskaus- ja synnytyskuume, mielestäni nainen on luotu synnyttämään!![/QUOTE]

Anteeksi, mutta vaikutat vähän pimeältä... siis ei siinä mitään pahaa, vaikutat sellaiselta hyväntahtoiselta sekopäältä :)
Itse en todellakaan pode mitään synnytyskuumetta, vaan tuo synnyt oli koko lapsen saannissa se ainoa, mutta sitäkin järkyttävämmän kamalampi kokemus. Ja yhtä tuskallisia ja puuduttavia tarinoita ovat kaikki ystäväni kertoneet, joten oikeasti on vaikea tajuta, miten jonkun mielestä se voi olla hauskaa.

fgh
[QUOTE="vieras";22340972]Synnytys kaiken kaikkiaan on mahtava tapahtuma kipuineen päivineen. Adrenaliini virtaa, elää hetkessä, eikä tuo kahdeksan tuntia nyt niin mahdottoman pitkä aika ole synnytellä.
Synnytys on sellainen kokemus, että haluaisin päästä synnyttelemään vielä monesti. Mulla ei edes ole sen kummempaa vauvakuumetta vaan nimenomaan raskaus- ja synnytyskuume, mielestäni nainen on luotu synnyttämään!![/QUOTE]

Niin on. Sektiossa makaat viikonkin aivan helvetin kipeänä. Alatiesynnytykseen nainen on luotu ja sen kivun kestää, noeasti on ohi. Sektio on ns oikeaa kipua koska se on luonnotonta tuskaa jos joku ymmärtää mitä tarkoitan :) Ihan erilaisia eikä voi verrata.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ikinä;22340989:
Anteeksi, mutta vaikutat vähän pimeältä... siis ei siinä mitään pahaa, vaikutat sellaiselta hyväntahtoiselta sekopäältä :)
Itse en todellakaan pode mitään synnytyskuumetta, vaan tuo synnyt oli koko lapsen saannissa se ainoa, mutta sitäkin järkyttävämmän kamalampi kokemus. Ja yhtä tuskallisia ja puuduttavia tarinoita ovat kaikki ystäväni kertoneet, joten oikeasti on vaikea tajuta, miten jonkun mielestä se voi olla hauskaa.
Olen joskus kuullutkin tuon hyväntahtoisen sekopään :) (ottaisiko hyvällä vai pahalla :) )

Tämä on näkemykseni ja ihan oikeasti nautin synnytyksestä ja innoissani kuuntelen muiden (pääosin ihania) synnytystarinoita...

Mutta jätän keskustelun tähän, ettei a.p:n opiskelua varten keräämä materiaali ole hankalasti saatavissa!!

Mukavia synnytyskokemuksia kaikille toivottelen!!!!

Yhteistyössä