sektiohaavan kovuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka kauan teillä on ollut "kova makkara" tai sellainen kova alue juuri arven yläpuolella? leikkauksesta n. viikko ja maha muuten jo melkein normaali,ainoastaan kova kohta haavan yläpuolella, th sanoi että on arpikudosta ja sulaa kyllä mutta kauan muilla on mennyt siihen aikaa?

Arpikudostahan se on jos ei kipeä ole. Voi olla myös hematooma eli verihyytymä. Molemmat sulaa itsekseen. Mulla oli tosi iso ja leveä kova kohta arven molemmin puolin ja meni useampi kuukausi että se suli. Ainakin 4-5kk kuui aikaa.

Mulla sektio tammikuussa josta parainin todella hitaasti. Vatsa ei vieläkään ole normaali tuskin koskaan onkaan. Kun nojaa esim tiskipöydän reunaan ni voi juma et sattuu...ultrattu on ja kaikki ok. Mulla on myös arpi kova vielä...mulle sanottiin naikkariltaettä voi mennä vuosikin tai jopa yli että se katoaa....Lisäksimulla oli pitk
Än arven ja navan välinen kohta kosketusarka joka johtui kuulemma poikkimenneistä hermoista. Arpi mulla vaakaan.

Mulla kohta 8kk sektiosta eikä toi kova kohta oo yhtään pehmentynyt. Kipuja on myös hävystä napaan...ulla tosin on paljon kinnikkeitäkin.
Tää oli mun kolmas sektio mutta en muista että edellisistä ois tullu tollasta kovaa kohtaa, ehkä en oo vaan huomannu.

5kk mennyt sektiosta, se luultavasti tarkoittamasi kovuus on kyllä kadonnut tuosta pintakerroksesta mutta painellessa ainakin lihaksissa tuntuu vielä selkeä, kova arpikudos. Mulla kylläkin arpi pystyssä, kolmasti leikattu.

Mulla ei kipuja oo haavan suhteen enää melki ollenkaan, välillä ylösnoustessa käytän vahingossa vatsalihaksia ja tuntuu kirvelyä jossain tuolta leikkaushaavan alta, eikä tietenkään pysty vielä kovin kireitä housuja käyttämään. Eli aika nopeasti olen mitä ilmeisemmin sektiosta toipunut! Kai tuo kova kohoumakin tosta sitten joskus sulaa.. Voikohan sitä nopeuttaa itse milläänlailla?

Nyt kun tarkemmin tutkailin huomasin että kova kohta onkin vaan toisella puolella haavaa, juuri sillä millä puolen kirvely välillä tuntuu, ja se puoli on vähän kosketusarka... Onkohan se nyt arpikudosta vai mitä ihmettä?

Mulla sektiosta 11 viikkoa ja samoin kova kohta arven yläpuolella. Lisäksi koko vatsa kosketusarka navasta arpeen saakka. Kuinka kauan teillä vatsan arkuus kesti? :/ Mulla jäi lisäksi hermokipua, joka kuulemma saattaa olla pysyvää.

Yhteistyössä