sektiohaava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tippa

Vieras
kuinka kauan alue on ollut "tunnoton" eli ei normaalia tuntoa haavan alueella. ja onko muilla ollut että haavan yläpuolella vähän niinkuin kapea pullottava alue sitten painauma kaistale ja sit normi maha :)
Onko hyvin kuvailtu?

Mulle tehty sektiot tammikuussa 08 ja joulukuussa 09 :) Ja pullottaa vähän tosta haavan yläpuolelta ja ekan sektion jälkeen haavan ympäristössä ollut aina huonompi tunto. Ja tosiaan eikai se koskaan ihan normaaliksi se tunto palaudu :D Siinä uskossa ainakin minä olen ollut :D

On, ja mulla haava pystyyn. Viim. kerrasta reilu 2v. Ja tunnoton on se arpi-alue, eipä siinä tuntoa kai voi ollakaan, kun ei ole "ihoa".
Ja jos taipumusta arpikasvulle, kannattaa vaatia, että saa "apuvälineenä" silikoni-läpysköjä, joita pidetään haavan päällä sitten, kun haava ei enää eritä. Mulla tuli ekasta sektiosta kauhee panssari-arpi, toisesta ei, kun sain noita silikoni-lappuja. Ja aion vaatia seur. kerrankin jälkeen, jos niitä viä tulee. Kätilöt vain ei kaikki ole edes kuulleet niistä, mutta kannattaa kysellä...