sektioäidit...

Mun sektio oli 16.9.04 ja edelleen on haava kosketusarka, eli kun muksu kiipeilee mun päällä ja jalka osuu haavaan, tuntuu ilkeältä ja välillä sattuu muuten vaan, ajattelinpa onko muilla tämmöstä, kun aikaa on kulunut kohta 1vja 4kk, tietysti tää johtuu siitä kun leikkaus epäonnistui, mutta kuitenkin, ei ole kiva kun joutuu vieläkin varomaan. :(
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 15:55 tiituli kirjoitti:
Mun sektio oli 16.9.04 ja edelleen on haava kosketusarka, eli kun muksu kiipeilee mun päällä ja jalka osuu haavaan, tuntuu ilkeältä ja välillä sattuu muuten vaan, ajattelinpa onko muilla tämmöstä, kun aikaa on kulunut kohta 1vja 4kk, tietysti tää johtuu siitä kun leikkaus epäonnistui, mutta kuitenkin, ei ole kiva kun joutuu vieläkin varomaan. :(
Hei. Minulla oli sektio pari kuukautta jälkeesi. Ajoittain haavan luona on tuntunut kipua, vieläkin, satunnaisesti. Tunto ei ole palautunut haavan yläpuolelle vatsaan. Haavan toinen laita on sellainen että tuntuu vieläkin.
En enää kuitenkaan pelkää että haava repeää. Eikähän se jo pysy.
Minun leikkaukseni piti olla onnistunut. Meni normaalisti ja hyvin. En tiedä mistä tämä ajoittainen vieläkin oleva arastus. Mutta ajatelen että on tämä paljon helpompaa kuin esmes kulkea vaipoissa, jos olisi alapäätä leikattu (eppari).
 
Minullakin oli samoihin aikoihin sektio (23.9.04) ja kyllä arpi on vielä osittain tunnoton ja jos siihen koskee hiukan aristaa, muttei niinkään varsinaista kipua tunnu. Ilkeältä tuntuu jos tyttö potkaisee siihen tms. eli ei vielä kyllä ole täysin parantunut. Minulla leikkaus meni normaalisti
 
mibu
Normaali leikkaus oli mulla ja haava on siististi ommeltu..
Tällä tarkoitan ettei ole sellasta roikkuvaa päällekkäisyyttä ym..
Minulla nipistelee kun koskettaa koko alavatsaa.Ei kunnollista tuntoa ollenkaan,mutta tosiaankin jos lapsi kiipeilee mahan päällä tai jotenkin "kolahtaa" johonkin niin se käy todella kipeää.
Minulle kyllä sanottiin jottei tunto tule puolen vuoden aikana niin sitten ei tule koskaan.Josko tuohonkaan välttämättä uskomista on.
Minulla leikkauksesta on aikaa jo 1,5 vuotta.
 
Mulla sektio kesäkuussa 2004 ja sama juttu kun näemmä aika monella muullakin. Aristaa edelleen muttei ole varsinaisesti kipeä. Sen sijaan lihas (tai läski, hah hah) arven ja navan välillä sattuu kun sitä kädellä painaa, siis huomattavasti arempi kun itse arpi. Tunto mulla ei ole palannut alavatsaan lainkaan. Sektio meni hyvin, ei ollut tulehduksia ja arpikin on siisti. Mukava etten ole näitten ihmearistusten kanssa yksin, pari "oikeasti" synnyttänyttä kaveria on jo epäsuorasti kommentoinu nää pelkäksi kuvittelksi, jolla mää yritän vakuutella, että on sektiokin kivulias.... joopa
 
Mulle tehtiin sektio 5.9.04
Haava ei kipeä, mutta joskus kutittaa vieläkin aivan älyttömästi. Varsinkin jos lenkillä hikoaa mahasta, niin haavaa kutittaa. :LOL:
Jos poika pomppii mahan päällä, niin joskus saattaa vihlaista.

 
mulla sectio 18.10-04 ja aina välillä tuntuu sellanen pieni kipu. jos vaikka nostaa jotain tosi painavaa tai jos siihen osuu jokin, oli kyllä onnistunut sektio ja näitä kipuja tuntuu tosi harvoin. ehkä se vaan on arka! =)
 
arka
voin omasta kokemuksesta kertoa, että vasta 1,5v sektion jälkeen on tunto palannut alavatsaan,sitä ennen ei minkäänlaista tuntoa,,ikäänkuin olisi puuduksissa ollut koko alavatsa.

siisti haava jäi ,peittyy karvojen alle,eikä näy bikineissä.. oli hyvä kirurgi

ei sektiota kannata pelätä ,,hyvin yleensä menee ja toipuminen tosin hitaanpaan kuin alapääsynnytyksessä, mutta pari kuukautta sietää miehen ne kauppakassit kantaakin..ja itse vain kanniskella vaavia..
 
Sektio toukokuussa 2004 ja haava ei varsinaisesti ole kipeä (paitsi nyt raskausaikana venyy eri tavalla ja kipuilee välillä), mutta salilla vinoja vatsalihaksia tehdessä alkaa aina melko pian pistämään haavan kohdasta samoin kuin myös alavatsan lihaksia tehdessä.
 
Mulle tehtiin kiireellinen sektio elokuussa -04. Tikkejä poistettaessa sairaalassa huomattiin että haava ei olekaan parantunut vaan aukesi 3-4 cm matkalta. Parantuminen kesti 9 viikkoo ennen kuin haava oli kokonaan kiinni. Siltä kohin arpi on erilainen ja erituntuinen kun muualta. Tunto ei ole palannut eikä varmaan palaakaan. Mulla kans arka ja tuntuu ilkeältä jos tyttö kiipeilee mahan päällä. Farkut myös joskus hankaa. Arpi on pystysuora.
 

Yhteistyössä