sektio Tammisaaressa?

Haaveissa kolmas lapsi ja tiedän sen olevan sektio. Kysyisinkin että miten sektioäitejä "kohdellaan" Tammisaaressa, onko kellään kokemusta? Mulla kaksi yritystä alakautta jotka päätyneet kiireelliseen sektioon ja tästä toisesta jäi vähän paha maku suuhun meidän sairaalasta. Tuntui että sektiosta huolimatta olisi heti pitänyt pärjätä ja osata yksin kun oli jo toinen lapsi kyseessä(synnytys kesti yli vuorokauden ja olin tosi kipee). Imettääkin olisi pitänyt tosta noin vain, vaikka pelkkä kyljen kääntäminen oli tosi vaikeaa ja hidasta.Sektio tapahtumanakin pelottaa mua ihan törkeästi mutta kun muuta vaihtoehtoa ei ole, pystyvätkö auttamaan pelkoon? Miten pian olette uskaltaneet/saaneet luvan raskautua uudelleen useiden sektioiden jälkeen? Kun on kaikenlaista kremppaa niin ei voi vuositolkulla odottaa yrittämistä...
 
Itse olen menossa neljättä kertaan Tammisaareen ja vierestä läheltä seurannut sectioäitejä siellä.Itse en ole sektiota tosin kokenut,mutta kovin kauniisti ja hartaudella leikattuja mammoja kohtelevat:saavat oman yksityisen rauhallisen huoneen,jossa on tv ( ellei nyt satu montaa sektiomammaa yhtä aikaa) ja kaikessa autetaan ihan 150% :sti:imetyksessä,vauvan hoidossa,sinun itsesi parantamisessa.Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa Tammisaaresta eikä kahdella sektion siellä saaneelle ystävällänikään.

Onnea tulevaan :heart:

Kassu
 
Kiitokset Kassulle vastauksesta! Toivottavasti meille vielä vauva suodaan ja että Tammisaari on silloin vielä olemassa, niin hyvälle se kuullostaa. Miettisin sitä jo tästä edellisestä raskaudesta mutta sitten ajatus tunnin ajomatkasta suppareiden kera sai mut kääntymään tähän lähisairaalaan. Jos tärppi vielä käy niin sektio tulee olemaan suunniteltu niin silloin voi ihan rauhassa ajella joten sinne haluaisin kyllä mennä.
Onnea Kassulle omaan koitokseen ja uudesta pienokaisesta jo etukäteen!
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2006 klo 15:39 synnytyspelkoinen kirjoitti:
En ole koskaan kuullut sairaalasta ennen tätä, mutta voiko siellä saada pelon takia section? Taitaa olla yksityissairaala?

Tammisaari on yksi Hus:n sairaaloista eli kaikki sen alueen synnyttäjistä saa valita mihin sairaaloista haluaa mennä, muilla pitää tietääkseni olla maksusitoumus. Tammisaari on tunnettu pehmeistä arvoistaan niin äitien kuin vauvojenkin suhteen. Ikävä kyllä se on myös pienenä paikkana jatkuvan lopetusuhan alla siitä huolimatta että sinne tullaan hyvän maineen vuoksi synnyttämään ulkomailta asti. Tarkempia tietoja löytyy googlaamalla HUS. Pelkosektioista en tiedä sen enempää. Mulla itelläni on kauhea pelko sektioita kohtaan mutta ei ole muuta vaihtoehtoa, sääli kun ei voida vaihtaa... ;)
 
Itse odotan toista lastani ja edessä on sektio Tammisaaren sairaalassa. Kyseessä on sektio terveydellisistä syistä ja itse toimenpide ja jälkikivut hieman pelottavat. Tiedän kuitenkin olevani hyvissä käsissä Tammisaaressa :) Tarkoitus oli synnyttää esikoinenkin siellä, mutta asuimme tuolloin Tukholmassa emmekä miehen työn vuoksi päässeet sitten lähtemään.

Onnea sinulle Annie tulevaan!
 
sinne kanssa
Tammisaaren hyviin puoliin lisäisin myös sen, etteivät aja pois sairaalasta heti kolmantena päivänä vaan antavat olla siellä niin kauan, että itse olet valmis lähtemään kotiin.
 

Yhteistyössä