Sektio - NKL, Kättäri vai Jorvi?

  • Viestiketjun aloittaja Espoon rouva
  • Ensimmäinen viesti
Espoon rouva
Toinen lapsemme syntyy suunnitellulla sektiolla, syynä ensimmäisessä synnytyksessä (alatie) tulleet erittäin pahat repeämät. En tiedä, mihin sairaalaan kannattaisi mennä sektiosynnytykseen. Onko kellään kokemuksia tai ajatuksia? Vaihtoehdot ovat siis Naistenklinikka, Kättäri ja Jorvi.
Ensimmäinen synnytys oli Naistenklinikassa. Arvostan heidän ammattitaitoaan itse synnytyksissä, mutta lapsivuodeosasto oli kyllä p...stä. Voisin mennä sinne kuitenkin, kun kai se paras sairaala on sektiosynnytyksissä. Vai onko?
 
Esikoisemme syntyi kiireellisellä sektiolla Jorvissa ja hyvin pätevästi ne ainakin sen homman osasivat hoitaa - tuli vain meikäläiselle pienenä yllärinä, kun tarkoitus oli alunperin synnyttää alakautta.

Lapsivuodeosasto toimi kanssa hyvin - ainakin silloin ja mitä nyt kuukausi sitten kävin tutustumiskäynnillä, niin ainakin remppa on olosuhteita parantanut.

Nyt olen menossa Jorviin seuraavan kolmen viikon sisällä synnyttämään tätä kakkosta. Saa nähdä, päädytäänkö taas sektioon.

No, tällä kertaa se ei olisi enää niin suuri ylläri...
 
Olin itse synnyttämässä kättärillä helmikuussa. Ensin alateitse yritettiin, mutta 12 tunnin yrittämisen jälkeen päädyttiin sektioon. Mielestäni henkiläkunta oli ammattitaitoista salissa sekä vuodeosastolla. Kättärillä tykkäsin erityisesti siitä, että siellä oli paljon opiskelijoita. Heillä oli mielestäni maanläheisempi tapa hoitaa. Minulle jäi mukavat muistot kättäriltä.
 

Yhteistyössä