sektio maanantaina ja pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
En kaipaa halveksuntaa ym vaan jotain tsemppaavaa tulevaa varten. Eli ma pitäisi olla aamu seiskalta sairaalalla ja silloin tehdään sektio koska alatie synnytys ei onnistu. Kaksi lasta normaalisti synnyttäneenä masentaa ja pelottaa tuleva. Niin hassulta kun se tuntuukin niin pelkäänkään tosi paljon sitä pahoinvointia. Auttaakohan pahoinvointilääke kuinka nopeesti. Mulla on aivan järjetön oksennuskammo. Jaa kun mua pelottaa tai jännittää niin mulle tulee todella huono olo. Mulla menee kohta järki kun mietin kokoajan maanantaita.

Ainakin mulla annettu pahoinvointilääke leikkaussalissa auttoi n. kahdessa sekunnissa eikä sen jälkeen pahoinvointia enää ollut. Kipulääkettä vaan leikkauksen jälkeen, niin kipu on täysin kestettävissä - ei kannata olla mikään kivunkestäjäsuperihminen.

Kaksi sektiota kokeneena voin lohduttaa, että turhaan pelkäät. Minua oksetti ensimmäisen kanssa sektion alussa, mutta se loppui lyhyeen. Lapsi on sylissäsi ennen kuin huomaatkaan. Molemmat lapseni myös osasivat imeä heti, vaikka tätäkin kuulee, että sektiolapsilla olisi imemisvaikeuksia. Muista vaan kömpiä liikkeelle heti, kun pystyt. Ja käytä kipupumppua aina, kun siltä tuntuu. Ja vielä: sektio on lapselle turvallisempi tapa syntyä, jos tämä lohduttaa.

Mulle on tehty kaksi sectiota, toinen kiireellinen ja toinen suunniteltu. Kiireellisen aikana sanoivat että jos tulee huono olo, pitää sanoa heti, minä kun olin syönyt pari tuntia aiemmin. Suunnitellun kohdalla eivät puhuneet pahoinvoinnista yhtään mitään, ainoastaan etukäteen saaduissa ohjeissa oli, että on ehdottoman tärkeää olla syömättä ennen leikkausta 12 h. Minä olen molemmissa raskauksissa kärsinyt todella kovasta pahoinvoinnista lähes koko raskauden ajan, mutta ei minulla leikkauksessa ollut kummallakaan kerralla pahoinvointia, ei myöskään leikkauksen jälkeen. Pahoinvointi section yhteydessä ei ole kovinkaan yleistää, ei varsinkaan oksentelu.

[QUOTE="myö";25327724]Kaksi sektiota kokeneena voin lohduttaa, että turhaan pelkäät. Minua oksetti ensimmäisen kanssa sektion alussa, mutta se loppui lyhyeen. Lapsi on sylissäsi ennen kuin huomaatkaan. Molemmat lapseni myös osasivat imeä heti, vaikka tätäkin kuulee, että sektiolapsilla olisi imemisvaikeuksia. Muista vaan kömpiä liikkeelle heti, kun pystyt. Ja käytä kipupumppua aina, kun siltä tuntuu. Ja vielä: sektio on lapselle turvallisempi tapa syntyä, jos tämä lohduttaa.[/QUOTE]

Kiitos sinulle kannustavista sanoista. Itku tulee kokoajan kun ajattelenkin koko hommaa. Haluisin niin että ma olisi jo ohi

Mistä pahoinvoinnista?! Mulle on kaksi sektiota tehty eikä tietoakaan pahoinvoinnista. Ekasta kipu oli vaikeaa vain muutama tunti leikkauksen jälkeen ja toisesta päivän. Ihan turhaan pelkäät.

Miule tuli kahessa kiireellisessä sektiossa pahaolo ja oksetti, mitään ei kuitekaa tullu ulos. Mut olinha kuitekii syöny edellisen 12 tunnin aikana, sektiosta kun ei ollu tietoa.
Kolmas oli suuniteltu, ja ohjeiden mukaan syömättä 12h. Ei tullu pahaa/oksettavaa oloa sektion aikana.

Yhteistyössä