sektio jorvissa

Löytyisköhän keneltänkään täällä kokemuksia sektiosta, Jorvissa?
Itselleni päivä päätettiin tänään ja pienokainen syntyy suunnitellulla sektiolla Jorvissa 15.pv.
Kaksi aiempaa sektiota ollu kättärillä, ja nyt kolmas Jorvissa, joka on itselleni täysin tuntematon paikka...

Miten mennyt puudutukset (Epiduraali/spinaali)? Onnistuneet laitot/Sattuneet? Hoito ja seuranta sektion jälkeen? Millaista henkilökunta? Entä kotiutuminen, kuinka pian päässyt pois?

Kiitän vastauksista :)
 
Täällä yksi. Minulle tehtii suunniteltu Sectio 08/03. Kaikki meni todella hyvin vaikka aluksi pelkäsin tilannetta aivan järjettömästi :D
Puudutus saatiin laitettua helposti eikä se tuntunut yhtään ikävältä. Leikkaus oli ohitse todella nopeasti ja leikkaava henkilökunta piti minut ajantasalla kokoajan =) Miheni yritti kurkkia leikkauslampun kautta mitä tapahtuu, mutta kätilöt huomasivat tämän ja käänsivät lamppua hieman... =)

Leikkauksen jälkeen mieheni jäi tytön kanssa ja minut kärrättiin heräämöön siksi aikaa,kunnes pystyin liikuttamaan varpaitani. Siihen meni 2 tuntia ja sinä aikana mieheni soitti viitisen kertaa kertoakseen mitä he ovat tytön kanssa puuhailleet =)
Kun pääsin osastolle, sain tytön heti rinnalleni. Kätilöt pitivät minusta ja tytöstä erittäin hyvää huolta. Sain jopa ruuat sänkyyn kannettuna ettei tarvinnut itse kantaa tarjotinta :D
Kotiin päästyämme leikkausarpi oli hieman kipeä, mutta jo viikossa pystyin liikkumaan ihan normaalisti. Tämä tietenkin on kaikille yksilöllistä, mutta ei kannata jäädä makaamaan kipujen takia, koska leikkaushaavan kireys sattuu silloin vain enemmän ja toipuminen pitkittyy...

Kaikenkaikkiaan sectio oli minulle erittäin postiviivinen kokemus ja näiltänäkymin elo-syyskuun vaihteessa kohdalleni osuu toinen suunniteltu sectio edellisessä synnytyksessä tapahtuneen repeämisen takia. :D

Onnea sectioon ja ole huoletta, kaikki menee hyvin =)
 

Yhteistyössä