sektio ja kolmannen asteen repeämä - miten seuraava synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Manzu

Jäsen
02.12.2008
307
0
16
Rupesin tässä miettimään, että mikä mahtaa olla minun synnytystapa tässä kolmannessa raskaudessa. Nimittäin esikoinen syntyi hätäsektiolla ja kuopuksesta sain kolmannen asteen repeämät. Silloin lääkäri mainitsi, että alatiesynnytys voipi olla silkka mahdottomuus. Tietenkin riippuen siitä kuinka repeämä on parantunut. Tuosta repeämästä ehtii tulla 2,3vuotta ennen tuota kolmatta synnytystä. Olin viime talvena gynellä ja sanoi että on hyvin parantunut.

Mutta silti, nyt rupesi mietityttämään. Onko luvassa sektio vai alatiesynnytys? Onko kellään kokemuksia? Olen ihan aikasessa vaiheessa vielä ja ehdin tuosta lääkärinkin kanssa keskustelemaankin, mutta ajattelin tiedustella onko jollain kokemusta pahasta repeämästä ja seuraavasta synnytystavasta?

Manzu 4+6

mulla ensimmäisessä synnytyksessä tuli myös 3 asteen repeämä kun joutuivat käyttämään imukuppa,ihan hyvin on parantunut(tosin siitä on nyt jo 6 vuotta)eikä mitään vaivoja ole jäänyt.Toinen synnytys oli 1,5v ekan jälkeen ja ihan alakautta tuli tämä toinenkin,ilman ongelmia,en edes muista enään leikattiinko välilihaa vai ei...muistan vain että kun toinen synnytys oli lähellä ja ilmaisin huoleni tästä asiasta kun oli se repeämä taustalla niin lekurit ei kovinkaan noteerannut sitä vaan olivat sitä mieltä ettei asialla ole sen suurempaa merkitystä...ja se kyllä ärsytti sillon kauheesti koska oli tietysti huoli jos repee vielä entuudestaan kun kuitenkin sitä arpikudosta oli sielä eikä halua olla sit paskat housussa jos niin kävisi...mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Pakko se on vaan luottaa että ammatti ihmiset osaa hommansa.