sektio ja kiinnikkeet

Onko kellään kokemusta sektion yhteydessä todetuista pahoista kiinnikkeistä?

Eli miten seuraavat raskaudet ja onko kiinnikkeiden takia kielletty tekemästä enempää lapsia?

Montako sektiota on takana?

:flower:
 
Minulle on tehty 3 suunniteltua sektiota vuosina -02,-05 ja -06.JOka kerta kiinnikkeitä ollut enemmän :( .Näin ollen myös toinen ja kolmas sektio kesti pidempään juuri noiden kiinnikkeiden takia.Nyt on ollut puolisen vuotta vauvakuume,mutta kovasti mitetityttää kuinkahan neljäs sektio menisi :ashamed: .Lääkäri taisi mainita,että jos vielä kerran raskaaksi tulisin voitaisiin kai tehdä pystyviilto,suunnitellusti.Mutta ei siis tämän kolmannen sektion jälkeen annettu raskautumiskieltoa,vaikka erittäin kiinnikkeinen tilanne.Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia muiltakin useamman sektion läpikäyneeltä!
 
Minulle tehtiin toinen sektio kesäkuussa ja avaaminen kesti kauemmin kuin esikosta.. molemmat suunniteltuja. Nyt alamahalla tuntuu isoja kovia kohtia ja välillä vihlasuja jotka alkoivat vasta nyt viikko sitten.
Sektio siis tehtiin 2 kk sitten joten möykät saattavat vielä hävitä vai onko kellään ollut / on edelleen tällaisia? Ovatko ne niitä kiinnikkeitä vaiko arpikudosta vai mikä ero noissa mahtaa olla?
 
Mulla kesti tässä toisessa sektiossa myös avaamisvaihe kauan, kun vauvaa ei saatu heti ulos kiinnikkeiden takia ja kertoivat että seuraava varmasti sektiolla ja olisi vaativa leikkaus. Olisi mukava kuulla,jos jollain on tosiaan pahoja kiinnikkeitä ollut ja silti tehnyt useamman sektion :flower:
 
:attn: !Nostelen,josko tulisi lisää kommentteja useamman sektion kokeneilta ja miten nuo kiinnikkeet sitten vaikuttaneet kun useampi sektio.Esim.onko toipuminen sujunut kuin aiemmissa sektioissa vai onko tullut jotain komplikaatioita (joutunut jäämään osastolle pidemmäksi aikaa,esim.jos kiinnikkeitä poistettaessa leikkauksessa tehneet virtsarakkoon tai suoleen reiän).
 
Mulla kaksi sektiota takana. Toinen kesti kai vähän kauemmin (7min avaaminen) mutta eivät sanoneet mitään ongelmista. Hui, kamala. En ole tajunnut edes tota ajatella!! Suoleen reikä.. :'(

Molemmista olen toipunut samanlailla. Kaks yötä sairaalassa ja just viime ultrassa kätilö kehui kuinka hieno ja huomaamaton arpi (vaalea viiva) mulla on. Mulla on ollut onni, että säästynyt kaikilta mahd. komplikaatiolta. Siks tää kolmas nyt kyl jännittää..
 
Kauanko teillä on lyhyimmillään ollut raskauksien väli? Mulla nyt sektiosta 4kk, ja oikein hienosti on parantunut, itse en enää oikeen haavaa edes tunne/tiedosta. Toista tekisi kovin mieli laittaa alulle, mutta uskaltaako koska?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunny16:
Onko kellään kokemusta sektion yhteydessä todetuista pahoista kiinnikkeistä?

Eli miten seuraavat raskaudet ja onko kiinnikkeiden takia kielletty tekemästä enempää lapsia?

Montako sektiota on takana?

Hei!

Minulle on tehty neljä sektiota, joista viimeisimmät kolme 4,5vuoden sisällä. Jo toisessa sektiossa huomattiin tilanne hyvin kiinnikkeiseksi. Kolmannessa sektiossa vauvan ulosautossa jouduttiin käyttämään imukuppia, koska kiinnikkeet olivat joustamattomia ja vauva oli virheasennossa.

Neljäs sektio tehtiin noin neljä viikkoa sitten ja siinä käytettiin suunnitellusti pystyviiltoa, jotta vauvan ulosautto olisi helpompi. Sektio sujui hyvin ja ulosautto oli huomattavan helppo. Leikkaava lääkäri sanoi, että pystyviilto oli hyvä ratkaisu, sillä vanhan arven (vaakaviilto) kohdalta oli todella hankala leikata (sitkeää tms..) Kiinniompelu oli hitaampaa ja verta meni aikaisempia kertoja enemmän (1,2 l)

Raskauskieltoa en vieläkään saanut, vaan toivottivat edelleen tervetulleeksi :) No nähtävksi jää uskallanko enää moiseen ryhtyä (sen verran hirvitti ennen neljättä sektiota). Kohdun seinämä on kuitenkin erittäin paksu ja kestäisi hyvin uuden raskauden. Raskaudet ovat olleet helppoja.
 
Minulla kolme sektiota takana ja neljäs olisi elokuussa... Kyllä hieman pelottaa/jännittää. Kaksi ensimmäistä sujui ongelmitta. Sektioihin päädyttiin kesken alatiesynnytyksen. Kolmas oli siis suunniteltu ja kesti aikaisempiin verrattuna todella kauan juuri kiinnikkeiden takia. Odottelu leikkauspöydällä oli kamalaa, kun kuului vain raks, raks ääni ja aikaa vain kului, kun edelliset vauvat olivat olleet maailmassa hetkessä. Sanoivat minulle, että kohtu on kunossa, mutta reittti sinne on vaikea kiinnikkeiden takia. Lääkäri myös mietti ääneen, että seuraavasssa raskaudssa pystyviilto voisi olla yksi vaihtoehto...

Nyt siis neljäs raskaus menossa 15+2 viikolla ja leikkaus kammoksuttaa ja mietin välillä, että mitä meninkään tekemään kun kaikki on sujunut tähän asti hyvin. No, nyt on turha murehtia kn pullat on jo uunissa ;) . Synnytystapa-arvio on sitten vasta viikoilla 36, joloin kuulen miten meinaavat vauvan tänne maailmaan leikata poikittain vai pystyyn. Ja jos itse saisin päättä niin täys narkoosin ottaisin, niin kamalasti asia minua pelottaa. Puolituntia raks, raks ääntä, tuskanhikeä ja leikkausalihenkilökunnan keskustelua "todella vaikea reitti" "ompas paljon kiinnikeitä" "onkohan se ja se talossa jos tarvitaan apua" on jättänyt minuun lähtemättömän kamalan muiston, mutta lopputulos oli aivan ihana :heart:
 

Yhteistyössä