Sektio ja ennenaikaisen synnytyksen vaara?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli siis synnytystapa-arvioon olen menossa elokuun alussa päättämään leikkauspäivää (selvennykseksi siis että lääketieteellinen syy sektioon ja kerran jo käynyt aviossa ja sanoivat että sektio) , mutta mitäs jos on vaarana että synnytys käynnistyy ennen tätä viikkoa 39, jolloin tod.näk. leikkaus tapahtuu. Jos synnytys käynnistyy ennen leikkauspäivää, niin meneekö sitten hätäsektioon vai miten? Ja mites kun sanoivat viimeksi että sektio vasta viikolla 39, mutta nyt olen ollut osastolla ennenaikaisten supistusten takia viikolla 30, niin voidaanko sektioaikaa antaa aikaisemmaksi kuin toi rv.39? Mulla ei niin mitään tietoa asiasta, mutta eiköhän se selviä. Ajattelin jos jollain kokemusta tästä =) . Ja sen verran että yleensä täällä ainakin arvio rv.37, mutta minulle antoivat osastolta uuden ajan arvioon rv.36 näiden supistelujen takia, eli viikkoa aikaisemmin kun normaalisti.

Luulisin, ei siis varmaa tietoa, että jos synnytys käynnistyy ennen suunniteltua sektiota niin sitten katsotaan minkä kokoinen vauva on ja päätetään sitten.

Ainakin näin ollut kaverilla, joka synnytti ennenaikaisesti ja muuten olis sektio ollu. Vauva oli kuitenkin niin pieni, että mahtui tulemaan alatietse.

mä en tiedä liittyykö nyt täysin aloittajan kysymykseen mut mulla oli perätila jonka takia suunniteltuun sektioon varattiin aika. ja sanottiin että jos synnytys käynnistyy vesien menolla niin ambulanssilla sairaalaan ja ilmeisesti olisi siis tullut kiireelliinen sektio. (joka tapaukessa tuli kuitenkin sitten kiireellinen sektio) mutta luulisin että kiireellinen tai hätä tulee jos et voi alakautta synnyttää.
onnea loppu odotukseen!! :heart:

Mulla oli sama juttu, että annettiin aika suunniteltuun sektioon perätilan vuoksi ja sanottiin, että jos synnytys käynistyy ennen niin ambulanssilla sairaalaan ja jos lapsivedet ovat menneet niin vielä makuuasennossa ja sektio tehdään suunnitelmien mukaan, mutta kiirellisenä. Ei todellakaan aiottu muuttaa synnytystapaa.

Yhteistyössä