Sektio! AUTTAKAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Alexandra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Alexandra"

Vieras
Mulle tehdään sektio 16 päivä. Lapsen ison koon vuoksi, nyt kaikki pelottaa.
Pelkään jos sektiossa tulee komplikaatioita ja kohtu joudutaan poistamaan tai jompikumpi puoleen. Lapsi on esikoisemme.
Auttakaa miten saan rennomman mielen, pelko alkaa käydä ylitseni:(

KIITOS

Valmistaudu siihen ja valmista mies siihen ettet leikkauksen jälkeen saa nostaa muuta kuin vauvaa.. eli kotitöitä et pysty tekemään ja olet muutenkin toipilaana.

Mulle tehtiin saman syyn takia seuraavana päivänä lääkäri käynnistä sektio. Siinä ei ehtiny stressaa mikä oli hyvä! Mieti vaihtoehtoa: repeisit tooosi pahasti, vauva vois jäädä jumiin, repeämä rektumissa jne.. Toi on ehdottomasti parempi vaihtoehto.

Haava parani nopeesti ja toivuin nopeasti. Se on niin harvassa kun käy jotain! Todennäkösempää se olis sun tilanteessa jos yrittäsit alakautta. Hyvin se menee!!!

Hyvin se menee! Minulle tehtiin suunniteltu sektio. Sain terveen vauvan ja kaksi lasta tullut sektion jälkeen normaalisti. Sinun tapauksessasi ei ole kyse hätäsektiosta, joten varmasti hoitavat sektion ammattitaidolla ja saat pitää lapsen sekä kohdun.

Normaali alatiesynnytys paljon kivuliaampi ainakin silloin h-hetkellä. Sektiohaava on nyt jonkun verran jälkikäteen kipeämpi, mutta kipulääkkeillä siiitäkin selviää.

Hyvin se menee! Tsemppiä!

Reippaalla mielellä, ei sitä kannata jännittää.
Itellä on 5 lasta ja kaikki tullut sektiolla 3 suunnitelulla ja 2 hätäsektiolla.
Haavat eivät ole olleet kipeitä, itselläni on vain ruman näköistä, kun on pystyviilto läskien vuoksi ja olen lahduttanut nyt 6kg ja alkaa löllyämään, mutta mielummin olen ottanut lapset kuin timmin mahan=)
Hyvin menee, muistat vain pyytää sektion jälkeen kipulääkkeitä ja apua!

Itse rauhoitin mieleni, joka päivä makasin vain hiljaa 5min ja kelasin päässä, että kyllä ammattilaiset osaa. Esikoinen syntyi vuonna 2005 sektiolla. Haava tulehtui kun oli kesä, mutta sen pystyi hoitamaan kotoa. Kipulääkkeitä tarvitsin viikon sairaalan jälkeen ja pian elämä alkoi maistua. Samasta syystä minulle tehtiin itse olen hintelä, mutta mies on tukevampi, joten oli parempi ratkaisu leikata 4,6 kiloinen poika:) Kakkonen piti syntyä alateitse vupnna 2009 talvella toisin kävi. Jouduttiin hätäsektioon. Tyttö syntyi terveenä, mutta.. itselleni tuli vakavampia tiloja, vuosin verta paljon, kohtu meinasi revetä, mutta kaikki saatiin korjattua!!! Onneksi oli vanha ja kokenut kirurgi. Lasta ei saada edes yrittää 3.vuoteen jotta kohtu pystyisi sitten taas ottamaan lapsen matkaan eikä repeisi raskauden aikana..
Mutta suunnitellut on aina turvallisimpia, kuin hätäsektiot.!
Hyvin menee, aito esimerkki täällä:D

Mulle tehtiin hätäsektio ja sen jälkeen kolme suunniteltua sektiota. Kaikki suunnitellut on olleet tosi ihania kokemuksia. Kiireettömiä, rauhallisia, leppoisia, jopa huumoria viljeltiin salissa.

Tunnelma oli unenomainen ja epätodellinen. Kaikki sujui hienosti ja hitaasta toipumisesta huolimatta minulle jäi kivat muistot noista syntymistä.

Ammattilaiset osaa hoitaa asiansa. Luota siihen. Salissa on paljon kokenutta porukkaa, jotka kaikki tekee parhaansa sinun ja vauvan eteen. Huoli pois ja sinne vaan.

Älä huoli, kaikki menee ihan hyvin. Sektiosynnytys on ihan helppo homma ja siitä kyllä toipuu nopeasti. Elää voit sektion jälkeen ihan normaalisti. Itse pelkäisin ennemmin alatiesynnytystä kun sektiota.

Yhteistyössä