seksuaalisen hyväksikäytön epäileminen...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä on tuttavaperhe, jossa on 7 lasta, suurin osa jo aikuisia, kotona asuu 2 poikaa ja yläasteikäinen kuopus tyttö.
Perheen äiti on vakavasti sairas ollut jo jonkin aikaa.

Perheen isä viettää (jo ennen äidin sairastumistakin) todella paljon aikaa tämän kuopustytön kanssa kahdestaan , käyvät lenkillä ym.ym.
Tyttö on sellainen hiljainen, arka(?), kiltti.

JOstain mulle tuli vaan ajatus kun katoin isää ja tyttöä kahdestaan kerran, että voisko olla jotain hyväksikäyttöä...ei mulla siis ole mitään konkreettista "todistetta", sellainen intuitio vaan...

Miten tässä vois toimia? Ei oo niin läheisiä tuttuja, että uskaltaisin suoraan mennä juttelemaan tai kysymään?, eikä taas ole myöskään sellaisia yhteisiä tuttuja, joilta vois kysyä, onko tullut heille meileen samaa?

Voihan se olla ja luultavasti onkin niin, että oon ihan väärässä, mut entäs jos en ookaan....
 
Huh huh miten sairasta
Isän ja tytön läheiset välit = seksuaalista hyväksikäyttöä? Kuule johtuisiko ne leheisemmät välit tästä äidi sairaudesta. Minullakin isääni läheisemmät välit kuin äitiin eikä todellakaan kyse mistään seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Mihin tämä nyky yhteiskunta on menossa, isät ja tyttäret eivät voi olla läheisiä eikä isän sovi nykypäivää edes vaihtaa tyttölapsen vaippoja kun jo muutama kukkahattu täti leimaa pedofiiliksi.
Ihan suosittelen että elä herranjumala mene asiaan puuttumaan vaan selvitäppä oma pääsi.
 
ap
En hän mä ookaan asiaan puuttumassa, mutta onko teille kellekään tullu koskaan sellaista intuitiota...jostain asiasta...oon ite töissä hoitoalalla ja monta kertaa se intuitio kuitenkin pitää paikkansa...esim. perheväkivallasta tms.

Ja sehän on ihana asia, että isä viettää aikaa tytön kanssa, oon itekin ollu iskän tyttö, mutta...
 
ap
no jotenkin se, miten isä on tytön kanssa...vaikee selittää, mut tulee sellainen olo, kun tyttö ois jotenkin alistettu...ei ole omia kavereita, ei käy kavereiden kanssa missään...vaan kun lähtee kotoa muualle kun kouluun niin lähtee sit isän kanssa... en tiiä...

Tiedän, että on rankkoja syytöksiä..tai ei syytöksiäkään, mun ajatuksia...
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no jotenkin se, miten isä on tytön kanssa...vaikee selittää, mut tulee sellainen olo, kun tyttö ois jotenkin alistettu...ei ole omia kavereita, ei käy kavereiden kanssa missään...vaan kun lähtee kotoa muualle kun kouluun niin lähtee sit isän kanssa... en tiiä...

Tiedän, että on rankkoja syytöksiä..tai ei syytöksiäkään, mun ajatuksia...
mie antaisin kuule ihan niitten aatosten olla. Niin kauan kuin ei ole oikeita todisteita niin antaisin olla.
Perättömät syytökset ja epäilyt vaan pahentaa asiaa.
Jos perheen äiti on oikeasti kunnolla sairas niin lapsi/nuori tarvitsee silloin tukea. Jos on vaikeakin tilanne niin sitä voi lapsesta tulla läheis riippuvainen, ei halua/voi olla yksin ettei maailma romahda(noin niinkuin karkeasti sanottuna).
Eli haluaa jatkuvasti tukea.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En hän mä ookaan asiaan puuttumassa, mutta onko teille kellekään tullu koskaan sellaista intuitiota...jostain asiasta...oon ite töissä hoitoalalla ja monta kertaa se intuitio kuitenkin pitää paikkansa...esim. perheväkivallasta tms.

Ja sehän on ihana asia, että isä viettää aikaa tytön kanssa, oon itekin ollu iskän tyttö, mutta...
Niin no mutta ja mutta, et sä voi ulkopuolisena mennä noiden perustelujen vuoksi sanomaa tai minkään ituition perusteella epäilemään kut en tunne heitä paremmin. Eri asia ehkä jos olisit läheisempi ja sinusta alkaisi tuntua siltä? enkä tiedä silloinkaan, saattaa ihminen erehtyä kun ajattelee että se on normaalia minkälaiset välit itsellä on esimerkiksi isään ja toisten läheisemmät välit tulkitsee hyväksikäytöksi. Hoitoalallakin nämä ihmiset ovat sentään hoitosuhteessa keskenään, ammatikseen näkevät erilaisia ihmisiä joten hoitaja voi alkaa epäillä vasta sen perusteella kun pääsee keskustelemaan ja tutustumaan näihin ihmisiin. Et voi verrata muutenkaan omaan isäsuhteeseen muita, koska ihmiset on erilaisia ja moni asia vaikuttaa siihen. Esimerkiksi heillä se äidin sairaus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En hän mä ookaan asiaan puuttumassa, mutta onko teille kellekään tullu koskaan sellaista intuitiota...jostain asiasta...oon ite töissä hoitoalalla ja monta kertaa se intuitio kuitenkin pitää paikkansa...esim. perheväkivallasta tms.

Ja sehän on ihana asia, että isä viettää aikaa tytön kanssa, oon itekin ollu iskän tyttö, mutta...
Tiedän mitä tarkoitat tuolla intuitiolla... Yhdessä kolmilapsisessa tuttavaperheessä näytti päällepäin kaikki asiat olevan hyvin. Vanhemmat olivat reippaita ja iloisia, vaikuttivat lapsistaan hyvin huolehtivilta ja kohtelivat lapsiaan ystävällisesti, ainakin muiden nähden. Jostain syystä mulle tuli heti ensi kertaa tavatessa sellainen fiilis, ettei kaikki ole perheessä kohdallaan. Eikä ollutkaan; myöhemmin kävi ilmi, että perheen 7-, 5- ja 2-vuotiaat lapset olivat useasti keskenään kotona, pari vuorokauttakin putkeen kun vanhemat juhlivat ja matkustelivat keskenään :( Kuviossa oli mukana myös lasten henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä johon lastensuojeluviranomaiset pian puuttuivat.
Jotenkin se kaikki näkyi niissä lapsissa. Olivat sellaisia korostetun kilttejä, syrjäänvetäytyviä ja ilottomia, vaikka hymyilivät ja käyttäytyivät kohteliaasti.

Tällainen intuitio voi kyllä yhtä hyvin olla aivan väärässäkin ja oma mielikuvitus tehdä kepposiaan. Tuossa kuvailemassasi tapauksessa voi hyvin olla (ja todennäköisesti onkin) kyse vain isän ja tyttären läheisestä suhteesta, joka on aivan terveellä pohjalla. Mutta ymmärrän kyllä että asia jää vaivaamaan, kun on kerran saanut tuollaisen fiiliksen jostakin asiasta.

 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyttö on sellainen hiljainen, arka(?), kiltti.
voiskos TOSSA olla syy, miksei ole kavereita??? ja minusta ihan hyvä, että lapsella on edes isä kaverina, kun että joutuisi oleen yksin, jos äidistä ei ole seuraa! Jospa nyt vaan pysyisit rauhassa lopettaisit spekuloimisen!
 
Ymmärrän kyllä, että jos tuollainen kamala asia on mieleesi tullut haluat sen jotenkin tarkistaa.. Minusta ainut keino, millä voisit jotain saada selville, on viettämällä enemmän aikaa sen tytön kanssa.. Suoraanhan tuollaista ei voi mennä kysymään, eikä siitä mitään apuakaan olisi.. Vaikea tilanne, toisaalta tuollaisia syytöksiä ei voisi oikein esittääkään, mutta lapsen mahdollista hätää ei saisi koskaan jättää huomioimatta!!
 
mula ja mun isäpuolella on todella hyvät välit.on mulle kuin isä ollu aina,auttanu,neuvonu ja ohjannu kun on ollu tarvetta.
sen jälkeen kun äiti jätti meidät,mulla myös 15vuotias veli, mutama vuosi sitten niin välit vaan läheni.
ymmärrän jos tää naapurin tyttö turvautuu isäänsä äidin ollessa sairas
 
Alkuperäinen kirjoittaja MörköStiina:
Ymmärrän kyllä, että jos tuollainen kamala asia on mieleesi tullut haluat sen jotenkin tarkistaa.. Minusta ainut keino, millä voisit jotain saada selville, on viettämällä enemmän aikaa sen tytön kanssa.. Suoraanhan tuollaista ei voi mennä kysymään, eikä siitä mitään apuakaan olisi.. Vaikea tilanne, toisaalta tuollaisia syytöksiä ei voisi oikein esittääkään, mutta lapsen mahdollista hätää ei saisi koskaan jättää huomioimatta!!
Peesaan tätä.
Jos mahdollista niin ala viettämään aikaa tytön kanssa.

Ja suurinta osaa muista vastauksista katsellessani ymmärrän taas vähän paremmin miksi niin suuri osa lapsiin kohdistuvista rikoksista jää selvittämättä. :/

Vähän paremmin taas ymmärrän miksi kukaan ei auttanut :'(
Suljetaan silmät ja korvat ettei vaan nähdä eikä kuulla mitään epämiellyttävää... ja ne jotka näkevät vaiennetaan yhteistuumin.. ja niin voidaan säilyttää illuusio siitä että tämä maailma on hyvä paikka.
Mitä sen rinnalla merkitsee muutamat pilalle menneet elämät?
 

Yhteistyössä