Seksuaalinen väkivalta ja sen vaikutus seksielämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton.

Vieras
Teininä minut raiskasi minua paljon vanhempi mies, johon olin kerennyt luoda jonkinnäköisen luottamussuhteen. Lapsuuteni oli aika kaoottinen ja vanhemmistani ei juurikaan ollut turvaa. Ehkä siksi lankesin tähän ihmiseen, ikään kuin olisi veljeni ollut. Hän sitten käytti luottamustani hyväksi, ja kun en halunnut enempää kuin ystävyyttä, pakotti seksiin.. Eka kertani oli.

Eli vanhemmat eivät kyenneet huolehtimaan minusta, valehtelivat, joivat. Ei turvaa sieltä. Sitten tutustuin tähän mieheen, ja hän petti minut niin ettei ole koskaan sattunut niin paljoa. En ole koskaan tuntenut itseäni niin likaiseksi ja arvottomaksi.

Nyt aikuisena minulla on ihana mies, jota rakastan ja johon luotan (ainakin niin paljon kuin kykenen). Olemme molemmat nuoria ja ymmärrän että hän haluaa enemmän seksiä kuin mitä nyt harrastamme. En vain voi sille mitään, että minua jokaikinen kerta ahdistaa ja muistan menneet... En kovinkaan usein pysty nauttimaan, vaikka etenisimme kuinka minun tahtiini jne. Ollaan puhuttu moneen kertaan. Ja hän ymmärtää, ei painosta ja ottaa myös minun haluni huomioon eikä halua vain pikaisesti tyydyttää himojaan.

Pelkään myös kieltäytymistä todella paljon. Pelkään, että jos sanon ei, hän ottaa väkisin. Tiedän ettei hän koskaan tekisi niin, ja vaikka pettyisikin, ei näytä sitä minulle. Miksi mulla on näitä ajatuksia? Miksi en pääse tästä yli? Miten saan ahdistuksen pois... On asiat paremmin kuin aivan suhteen alussa, mutta.. Olemme kaksi vuotta seurustelleet ja tämä turhauttaa niin paljon. Tuntuu että miehen pitäisi saada joku normaali nainen, jolla ei ole tälläisiä tapahtumia takanaan..

Huh. Sainpahan purettua ainakin..

Voisitteko olla roolileikkiä missä kieltäydyt? Tai missä sinä olisitkin vallassa? Hänen pitäisi tehdä ja toimia täysin niinkun sinä sanot, esim. osittain sidottuna? Voisitte myös sopia että sinä ja vain sinä kerrot hänelle koska sinun tekee mieli ( jos ikinä tekee). Näin sinulle ei tule sitä "ein" sanomista ollenkaan.

Voisit myös käydä asiasta juttelemassa ihan ammattilaisten kanssa. Turhautuminen ei ehkä auta, he voisivat tietää mikä auttaisi. Voimia.

nyt on kyllä sen suuruinen ongelma suhteessanne ettei taida kaksplus auttaa, miten olisi yksilö- tai parisuhdeterapia? Uskon että asia on jäänyt kokonaan käsittelemättä ja monet yksityiskohtaiset asiat jotka liittyy tähän hyväksikäytön seuraamuksiin olet jättänyt kokonaan miettimättä ja ne voi nousta nii kamalina esiin ellet uskalla hakea apua itsellesi.. tämä on ongelma joka on pääosin henkilökohtainen asiasi mutta vaikuttaa molempiin jolloin miehesi on vaikea sinua auttaa joten suosittelen ulkopuolista ammattiauttajaa, miehellesi tämä asia on ongelmallinen koska se on niin hlökohtainen ja hän haluaa varmasti vain parastasi mutta pelkää satuttavansa sinua lisää teki sitten niin tai näin jolloin miehelläsikin on taakka kannettavana eli suosittelen että yhdessä puratte taakan ammattilaisen kanssa.. voimia ja viisautta teille, pohjaltahan ei ole teitä kuin ylöspäin! =)

Unohdin laittaa tuohon että olen tapahtuman jälkeen käynyt säännöllisesti psykologin juttusilla. Mutta tästä asiasta on ollut todella vaikea puhua :/

Tuo muuten kuulostaa ihan hyvältä idealta, jos vaan saan kerättyä tarpeeksi rohkeutta olla "vallassa". Voisi lopettaakin jos tuntuu siltä että ei tule mitään... Täytyy oikeasti miettiä tuota! Kiitos todella paljon :)

varmasti onkin vaikea puhua, mutta muista, että sinua ei voida auttaa jos et itse halua tulla autetuksi ja vähitellen laittaa itsesi puhumaan. minun pitäisi tietää, olin kolmentoista kun minua yritti minua vanhempien tyttöjen isät jallittaa. en ole saanut edes etsiydyttyä terapiaan vaikka näin keski-iässä tajuan, että aihetta olisi tainnut olla paljonkin.

Tiedät itsekin, että sinulle on tehty seksuaalista väkivaltaa. Mikäli aikaraja (muistaakseni kymmenen vuotta) ei ole täynnä, kehotan sinua tekemään rikosilmoituksen. Kyllä, ilmoittamaan poliisille vaikka et seisokaan heidän edessään puskassa sukkahousut rikki -- vain noin 5 % raiskauksista tekijä on tuntematon.

Seuraavaksi sinun tulee etsiä terapeutti, jonka kanssa alat työstää seksuaalisen vapautesi riistoa. On hienoa, että sinulla on mukava mies, mutta tässä ei lopulta ole kyse hänestä eikä edes teistä -- lopulta on kyse sinusta, joka saa seksuaalisuutensa takaisin. Voin lämpimästi suositella Patrick Carnesin kirjaa Sexual Anorexia: Overcoming Sexual Self-Hatred, mutta se on järkevää vasta, kun olet selvittänyt ulkoiset rajat.

Kuten sanottua, jos mitenkään mahdollista, toivon, että saatat tekijän vastuuseen -- jottei hän tee samaa jollekulle toiselle. Siitä riippumatta sinulla on silti oikeus eheytyä, johon toivotan sinulle voimaa!

Lisään vielä viestisi tarkemmin luettuani, että tottakai rakastit häntä; hän vastasi kaikkiin niihin tarpeisiin, joita sinulla silloin oli eikä kukaan kotona täyttänyt. Silti tilanne oli väärin sinun emotionaalisen kehityksesi kannalta; hän ei olisi saanut käyttää hyväkseen sinun läsnäolon ja kiinnostuksen tarvettasi, sillä hän oli aikuinen ja sinä lapsi.