Seksuaalinen haluttomuus

Luin tuossa mielenkiintoisen ajatuksen: kun naista ei huvita, se on normaalia ja johtuu milloin hormooneista ja milloin mistäkin, ei sitä tarvitse miettiä. JOs siitoseläintä lakkaisi huvittamasta alettaisiin tutkia kovasti mikä olosuhteissa mättää; onko vitamiinit kohdallaan, onko valaistus oikea, onko rauoka tarpeeksi hyvälaatuista, onko virikkeitä riittävästi...eläintä hoidetaan, jos sitä lakkaa huvittamasta lisääntyminen, eli lajin säilyttäminen, mutta naisen kohdalla se kuitataan normaalina asiana.
Mitäs tuumitte ajatuksesta?
MInusta siinä oli kyllä perääkin, että on aika outoa, ettei aleta hakea haluttomuuden syytä vaan kuitataaan se normaalina asiana, kun kuitenkin ihan biologisesti ajatellen suvun jatkamisen pitäisi olla yksi vahvimpia viettejä. Jos vietti on rikki, on eläin sairas, paitsi jos se sattuu olemaan ihmis naaras!
 
"vieras"
Mielenkiintoinen ajatus. Entä sitten, kun ikä alkaa tulla lisääntymisessä vastaan, onko haluttomuus silloin normaalia? Kun eihän sitä enää 5-kymppisinä lisäännytä, silloinhan on ihan luonnollista ettei haluta.

Tunnistan kyllä itseni tuosta. Eniten halusin seksiä silloin, kun yritettiin lasta alulle. Nyt enää hanki lapsia, seksi on jäänyt taka-alalle. Kun ei sillä tunnu olevan mitään tarkoitusta enää, mun mielestä seksi siis melko turhanpäiväistä touhua ja paljon melua tyhjästä.
 
No eihän se normaalia ole, mutta en mä osaa oikein asialle mitään tehdäkään. Mähän olen normaalioloissa likimain nymfomaani. Koko ajan tekee mieli. Nyt vaihdoin ehkäisyä 4 kk sitten ja siihen loppui seksuaaliset halut. Saa mut syttymään, jos mies tekee aloitteen, mutta itse en vaan saa tehtyä aloitetta ja ei tee mieli TIPPAAKAAN! Liki kaikki muut ehkäisyt kokeiltu ja huonoksi havaittu eli mulla alkaa olla keinot aika vähissä. En pidä tästä olotilasta itsekään mutta en mä nyt oikein tiedä mitä tässä nyt sitten tekisi.

Minusta muutaman kuukauden haluttomuus tai kuivempi kausi on normaalia molemmille osapuolille, mutta jos haluttomuus kestää vuosia, ni eihän se normaalia ole. Ei tämä omakaan olotilani ole, mutta tähän sentään on selkeä syy: hormonaalinen ehkäisy.
 
mieheni sairasti masennuksen klassisesti toipuen siitä lääkkeillä nopeasti. Halut katosivat, mutta ei halut olla lähellä muuten. Ne palasivat nopeasti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Minulla masennusta kaksi kertaa ja kerran pitkä tauko ihan muuten vaan, kuuluu pitkään suhteeseen...mies on ymmärtänyt. Mielenkiintoinen ajatus kyllä.
 
Minusta muutaman kuukauden haluttomuus tai kuivempi kausi on normaalia molemmille osapuolille, mutta jos haluttomuus kestää vuosia, ni eihän se normaalia ole. Ei tämä omakaan olotilani ole, mutta tähän sentään on selkeä syy: hormonaalinen ehkäisy.
Muhn mielestä tossa jutussa ajettiin takaa just tätä, että syy pitäisi löytää, jos ihmieläin toimii biologian vastaisesti, koksa kyse on siitä, että jokin asia on vialla ja vaatii korjausta. Tietty jos kyse on hormonaalisen ehkäisyn sopimattomuudesta, tilanne on hankalampi, mutta usein kyse on juuri jostakin olosuhteista, tyyliin liian vähän lepoa ja liikuntaa.
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
"vieras"
No eihän siitoseläimeltä edes kysyttäisi, keinosiemennys on keksitty.
Sitäpaitsi, ihminen on seksuaalisti haluton vasta kun itsetyydytyskään ei huvita. Jos ei huvita niin sitten ei huvita. Sitten lakkaa taatusti viimeistään huvittamasta, kun sitä vaatimalla vaaditaan ja kun itsekin alkaa vaatimaan sitä itseltään.
Mikä hyvänsä alkaisi, suklaan syöntikin, jos siitä tulisi pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Nanemone
[QUOTE="vieras";27645335]No eihän siitoseläimeltä edes kysyttäisi, keinosiemennys on keksitty.[/QUOTE]

Halutonta eläintä ei saa keinosiemennettyä.
Kyllä siellä oikeasti alkaa kova tarkkailu ja tutkiminen ruuan, lämpötilan, valaistuksen jne suhteen. Mulla on joskus ollu elukoita, eli tämä on varma tieto ja sen takia tää juttu mut pysäyttikin miettimään, että miksi ihmisen olosuhteita ei juurikaan pysähdytä tutkimaan kun ihminen käyttäytyy poikkeavasti ja tätä vois toki laajentaa tosta seksuaalisesta haluttomuudesta vaikka mihin. Mutta ihmisellä yleensä keskitytään hoitamaan oiretta, kun tuotantoeläimillä yritetään aina löytää se ongelman syy, koska se on edullisempaa!
 
"vieras"
Halutonta eläintä ei saa keinosiemennettyä.
Kyllä siellä oikeasti alkaa kova tarkkailu ja tutkiminen ruuan, lämpötilan, valaistuksen jne suhteen. Mulla on joskus ollu elukoita, eli tämä on varma tieto ja sen takia tää juttu mut pysäyttikin miettimään, että miksi ihmisen olosuhteita ei juurikaan pysähdytä tutkimaan kun ihminen käyttäytyy poikkeavasti ja tätä vois toki laajentaa tosta seksuaalisesta haluttomuudesta vaikka mihin. Mutta ihmisellä yleensä keskitytään hoitamaan oiretta, kun tuotantoeläimillä yritetään aina löytää se ongelman syy, koska se on edullisempaa!
Eläimet ovat kiimassa vaan tietyn aikaa vuodesta, ja eläimillä munasolu irtoaa vain kiiman aikana. muina aikoina ei tarvitse edes olla halukas. Se on ihan eri asia eikä eläinten kiertoa voi edes tällä lailla verrata ihmisiin.
 
[QUOTE="vieras";27645430]Eläimet ovat kiimassa vaan tietyn aikaa vuodesta, ja eläimillä munasolu irtoaa vain kiiman aikana. muina aikoina ei tarvitse edes olla halukas. Se on ihan eri asia eikä eläinten kiertoa voi edes tällä lailla verrata ihmisiin.[/QUOTE]
No eikö se ole ihmisellä viellä oudompaa; munasolu (luultavasti) irtoaa joka kuukausi, mutta haluja ei ole? Senhän pitäisi olla viellä huolestuttavampaa, jos ei edes munasolun irtoamisen aikaan (jolloin nainenkin yleensä on halukkain) ole minkäänlaista kiinnostusta.

(Ps, joskus eläimet on kyllä kiimassa ihan muun rytmin kuin vuodenaikojen mukaan, esim. emakolla ja tammalla on kiima 3 viikon välein, jos se ei ole tiine ja oikealla valaistuksella se pyörii vuodenajasta riippumatta)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;27645492:
No ehkä tässä yhteiskunnassa ei haluta löytää sitä oikeaa syytä. Se on kuitenkin useimmiten se vittumainen, pienimunainen ja nalkuttava sohvalla makaava mies.
No mutta naisenhan se syy on, jos elää jonkun sellaisen kanssa, joka saa voimaan pahoin. Onko kyse sittenkin siitä, että kukaan ei halua katsoa peiliin ja kysyä mitä MINUN pitäisi tehdä, jotta elämästäni tulisi parempaa, vaan mieluummin ollaan haluttomia ja syytetään kaikesta miestä kun otetaan itse vastuuta elämästä, etsisi syyn ongelmiinsa ja sitten tekisi sille syylle jotain.
 
"vieras"
No mutta naisenhan se syy on, jos elää jonkun sellaisen kanssa, joka saa voimaan pahoin. Onko kyse sittenkin siitä, että kukaan ei halua katsoa peiliin ja kysyä mitä MINUN pitäisi tehdä, jotta elämästäni tulisi parempaa, vaan mieluummin ollaan haluttomia ja syytetään kaikesta miestä kun otetaan itse vastuuta elämästä, etsisi syyn ongelmiinsa ja sitten tekisi sille syylle jotain.
Voisin mä tietysti mennä lääkäriin ja pyytää jotain mikä auttaa seksuaaliseen haluttomuuteen mutta mitä sieltä sitten saisi? Mikä siihen auttaa?
 
"Jenis"
No, ihminen nyt on aika lailla monimutkaisempi kokonaisuus kuin muut siitoseläimet. Että en ihan suoraan lähtis vetämään linjoja nykyihmisen elämän ja biologisten viettien välille...
 
"Jenis"
Ja itse asiassa tää nykyinen ydinperhe-elämä se vasta luonnotonta on, täysin biologisten viettien vastaista kirkkojen keksimää fuulaa, jolla taataan yhteiskuntarauha.
 
"vieras"
Minkä lajin siitoseläimistä nyt on puhe?

Ei ainakaan yleisimpien jalostuksen kohteena olevien eläinten (hevonen, lehmä, koira, kissa) kohdalla ketään kiinnosta huvittaako naarasta, ja ylipäätään naaraseläin ei suostu paritteluun kuin kiimaaikaan eli yleensä muutaman kerran VUODESSA. Ja jos jalostettu eläin ei ole kiinnostunut parittelusta niin sitten ihmiset pitävät eläimistä kiinni, tosin ainakin hevosten kohdalla ehkä 90% lisääntymisestä suoritetaan keinohedelmöityksellä eivätkä vastakkaiset sukupuolet pääse koko elinaikanaan lähikontaktiin.

Väittäisin, että ihmiset ja naaraspuoliset sellaisetkin ovat kuitenkin keskimäärin aika paljon aktiivisempia.
 

Yhteistyössä