Seksittömyys parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhautunut.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhautunut.

Vieras
Meillä on parisuhteessa ollut kauan, useamman vuoden, ollut ongelmana erilaiset seksihalut. Toista ei vain kiinnosta, ei oikeastaan lainkaan ja itseäni tilanne vaivaa todella paljon. Itselleni ihanne olisi 2-4 kertaa viikossa, ja puolisolle kerran 2-4 kuukaudessa jos nyt silloinkaan. Hän ei ymmärrä miksi teen asiasta niin suuren numeron, minun on vain hyväksyttävä ettei seksi kiinnosta enää. Hän ei ymmärrä että minua loukkaa, kun en ole haluttava puolisoni silmissä, ettei kosketus, läheisyys tai seksi kiinnosta. Touhuaa mielellään omia juttujaan, eikä halua muutenkaan enää oikeastaan panostaa suhteeseen kun kaipaa omaa tilaa.

Olen yrittänyt puhua asiasta, selittää miten kaipaan intohimoa, haluttuna olemisen tunnetta, seksiä ja kaikkea mitä siihen liittyy. Haluan olla haluttava puolisoni silmissä, ja haluan saada luvan näyttää että hän on mielestäni haluttava. Häntä ei kiinnosta, ongelma on minun omani, seksiä ei tipu jos ei satu haluttamaan, muttei anna halulle tilaisuutta kun ei halua fyysistä läheisyyttä. Kun harvoin on vierellä ja suudellaan, oletan, että hän haluaisi, mutta nöksähtää vain, etten ajattele kuin seksiä.

Puolisoni mielestä kaikki on hyvin, kaverisuhde riittää avioliittoon. Tähän minun tulisi hänen mukaansa tyytyä, sillä vieraissa en saa tai haluaisikaan käydä, sillä häntähän minä rakastan ja haluan. Tuntuu hullulta joutua tuntemaan syyllisyyttä siitä että haluaa aviopuolisoaan.

Mietin, teenkö asiasta liian suuren, pitääkö minun vain unohtaa oma seksuaalisuus, seksielämä jne. Aiemmin meillä oli seksiä, hyvää sellaista, huomattavasti nykyistä useammin, mutta nyt kun lapset on tehty ei enää kiinnosta. Olen yrittänyt keksiä miten olisin houkuttelevampi, pyytää viettämään kanssani aikaa, mutta hän haluaa mieluummin puuhastella asioita joista tulee hänelle hyvä mieli kuin olla kanssani, eikä ymmärrä että tämä loukkaa.

Menin naimisiin uskoen, että liittoon kuuluu rakkaus, ystävyys, kumppanuus, läheisyys, yhteinen elämä ja myös se seksielämä, ja näiden kaikken eteen tulee tehdä töitä. Nyt tilanne on se, että olemme äiti ja isä ja kämppikset, siinä kaikki. Itselleni tuo ei riitä, mutta puolisoni ei omien sanojensa mukaan tule muuttumaan ja syyttää minua itsekkääksi. Pahimmillaan käskee runkata tai ottaa eroon ja panna muita kun asiasta yritän keskustella, hän ei halua tulla lainkaan vastaan tai yrittää herättää kipinää välillemme. Ei ymmärrä, miksi tunnen itseni turhaksi, mitättömäksi ja laiminlyödyksi. Varsinkin, kun hän nykyisin flirttailee muille esimerkiksi fb: välityksellä, vaikka tietää etten tykkää ja loukkaannun varmasti.

Tässäkö se oli? Ei enää koskaan halua, intohimoa tai rakastelua oman rakkaan kanssa? Olen vasta 32-vuotias, joten tuntuu masentavalta, että se osa elämästä on jo takanapäin. Muksi minun tarpeitani ei oteta huomioon, miksi ne eivät ole yhtä tärkeät kuin toisen tunteet? Miksi minun tulee hyväksyä puolison välinpitämättömyys, mutta hänen ei tarvitse hyväksyä minun turhautumistani ja torjutuksi tulemisen tunnettani? Miksi hän yksinään saa päättää, että minunkin seksielämäni on ohi? Hän kuittaa asian sanomalla, että tämmöinen minä vain olen, hyväksy asia, sillä se ei tule muuttumaan. Hänestä minulla on asian suhteen ongelma, ei hänellä, joten hänen ei tarvitse asialla päätään vaivata.

Itse en pystyisi noin seksittömässä suhteessa elämään. En vaikka olen nyt ollut kohta kaksi vuotta yksi ja vain muutama "tapahtuma" välissä niin en jäis uutenkaan suhteeseen roikkumaan jos olisi noin ankeaa petipuuhissa. Sama kait se ois olla ihan yksinkin sitten.
Mun mielestä.

On meillä muitakin ongelmia liitossa, ja ongelmien takia tuo seksittömyys korostuu entisestään kun ei ole mitään yhteistä kuin lapset. Hänen mielestään olen kohtuuton ja tuntuu tavallaan väärältä erota tuommoisen syyn vuoksi. Tai ei tuo olisi päällimmäinen syy, mutta tuntuu, että siinä kulminoituu kaikki liiton ongelmat: miestä ei kiinnosta, ei tule missään vastaan, elää omaa elämäänsä parisuhteessa ja perheessä. Haluaa elää "fiiliksen mukaan" ja tehdä asipita jotka tuntuu kivalta, eikä niihin kuulu ajan vietto vaimon kanssa tai parisuhteeseen panostaminen.

Olen asiasta monet itkut miehelle itkenyt, nykyisin häntä ei kiinnosta, sanoo vain että käsittele asiasi itse, hän on kantansa selväksi tehnyt. Mutta jos eroan, olenko lopun elämääni yksin? Kuka haluaisi minut, kolmen lapsen äidin, joka on huono tutustumaan uusiin ihmisiin? Juuri nyt ei tosin muut miehet kiinosta, mutta suhteen ongelmien takia ero tuntuu järkevimmältä ratkaisulta tällä hetkellä, ellei mies halua lainkaan tulla asioissa vastaan.

Eli ongelma ei todellakaan siis ole vain seksi. Muista, että tämä on nyt myös vain sinun versioisi tapahtumista. Jostakin sinun toiminnastasi on on puolisosikin ilmeisesti pahoittanut mielensä, joten "vika" ei ola vain hänessä, vaan myös sinussa. Mitä sinä voisit tehdä paremmin? Yritäpä parhaasi, niin kovasti kuin kykenet, ja vähän vielä lisää, ja katso kuinka käy. Teillä kun on muitakin ongelmia, niin korjatkaa se avioliitto ennen kuin mietitte seksiä. Hänellähän ei ole mielessä vain seksi.

Ero ei ole ratkaisu.

Miehesi sanoo, että sinulla on mielessä vain seksi... miehelläsi on siis jotain muutakin mielessä kuin seksi. Pitäisikö sinun yrittää kiinnostua hänestä muutenkin?

Luulen tietäväni, miltä aloittajasta tuntuu. On parempi olla yksin yksinhuoltaja kuin yksin parisuhteessa. Sinun on turha jäädä kituuttamaan huonoon liittoon, jossa mies pompottaa sinua. On lastenkin kannalta parempi erota, sillä lapset kuitenkin aistivat perheen huonon ilmapiirin. Olet vielä nuori ja elämällä on sinun varallesi vaikka mitä yllätyksiä.

Olisiko syynä miehen pitkälle edennyt homoseksuaalisuus? Käykö mies outoina aikoina ulkona ja tulee katsetta vältellen sisään ja ryntää suoraan suihkuun tai wc:hen josta kuuluu kun analaukkoon suihkutetaan pidee suihkulla ja roll on deodoranttia levitetään perseenposkille? Käyttääkö anaalidildoa sängyssä kun luulee sinun nukkuvan? Katseleeko homolehtiä R-Kioskilla? Puhuuko naismaisesti puhelimeen oudoilla koodisanoilla? Kutsuuko peräaukkoon pojanpilluksi? Kannattaa ottaa yhteys miehen esimieheen joka voi ohjata miehesi työterveyshoitoon jossa mahdollinen homoseksuaalisuus voidaan todeta ja määrätä terapiaa ja Viiagraa seksihalujen oalauttamiseksi.

Aikani mietin samoja asioita kunnes vedin omat johtopäätökseni ja toimin tilanteen vaatimalla tavalla. Ihan tyytyväinen olen nykyään. Toista et voi pakottaa innostumaan itsestäsi ja jos luontaista halua ei ole, niin kukas sitä nyt mitään konsensuspesää edes haluaisi.

Onko tämä sivu tarkoitettu vain naisille? Eksyin tänne koska googlailin vesiripuliin hoitokonsteja, noh ei sillä niin väliä.. kai. Löysin ongelmasi siis hieman oudon kautta.

Seksi on iso osa normaalin suhteen kunnossa pitämistä, varsinkin alle 50 ikävuoden alapuolella (miksipä ei yläpuolellakin). Onhan asia niin, että jos todella alle 40.v seksihalut romahtaa tuolla tavalla omaa kumppaniaan kohtaan on aika keskustella. Keskustelu avoimesti ja siten ettei sysää suhteen ongelmia toisen syyksi on myös iso osa sitä, että suhde on hyvässä ja elinvoimaisessa vedossa.

Jos kumppanisi todellakin vain flirttailee muille, sysää ongelmat vain sinun ongelmiksi, on välinpitämätön eikä kiinnostu fyysisistä mukavuuksista kanssasi ovat asiat huonosti.

Vaikea näin mennä mitään sen enempää kommentoimaan toisten suhteen tilanteesta ilman että henk.koht en kumpaakaan tunne.

- 17v poika vesiripulilla.

Olen pahoillani tilanteestasi.
Huvittavaa oli kuitenkin huomata, että tunnistin tekstistä meidän parisuhteen...Ainoastaan ero löytyy siitä, että minä olen tällä hetkellä se osapuoli meidän suhteessa joka ei halua seksiä.
Kolmannen lapsen syntymästä on nyt 4 kk ja halut eivät ole palanneet. Tosin toivon, että tämä helpottaa kun saan univelkoja pois sillä minulla on jo hieman ikävä tuota yhteistä aikaa ja hellyyttä.
Ei ole kuitenkaan reilua mieheltäsi "ajaa" pettämään kun ei itse ole valmis seksiin.

Eli ongelma ei todellakaan siis ole vain seksi. Muista, että tämä on nyt myös vain sinun versioisi tapahtumista. Jostakin sinun toiminnastasi on on puolisosikin ilmeisesti pahoittanut mielensä, joten "vika" ei ola vain hänessä, vaan myös sinussa. Mitä sinä voisit tehdä paremmin? Yritäpä parhaasi, niin kovasti kuin kykenet, ja vähän vielä lisää, ja katso kuinka käy. Teillä kun on muitakin ongelmia, niin korjatkaa se avioliitto ennen kuin mietitte seksiä. Hänellähän ei ole mielessä vain seksi.

Olen yrittänyt vaikka mitä, antanut tilaa, aikaa, ymmärtänyt miehen tarvetta olla yksin, kaipuuta baareihin. Ymmärtänyt masennusta, juopottelua masennuksen takia, maksanut miehen laskuja, pelastanut ulosotolta jne. Olen ennen kaikkea kiinnostunut MEISTÄ KAHDESTA, aviopuolisoina ja rakastavaisina, mutta tämä on miehestäni ahdistavaa. Haluan tehdä töitä suhteen eteen, miehen mielestä kaveruus riittää avioliittoon. Mielestäni avioliittoon kuuluu rakkaus, toisen tunteiden ja tarpeiden huomiointi, kompromissit ja myös seksielämä yhdessä niin että se tyydyttää molempia.

Minulla ei seksi ole päällimmäisenä mielessä, mutta kuten sanoin, siinä suhteessa kulminoituu kaikki suhteen ongelmat. Häntä ei kiinnosta niin hänen ei tarvitse asiaa ratkaista, minun ln tehtävä asiat niin kuin hän haluaa tai hän tekee niin kuin lystää. Seksi/rakastelu on ollut ainoa asia aikoihin, jossa mieheni huomaa minut. Nykyisin suhteen ongelmien myötä en enää laukea niin helposti kuin ennen, ja mies loukkaantuu tästäkin. Nautin siitä, että rakastellessa mies näkee minut, huomioi minut, en ole häiriöksi, ärsyttävä tai vain turha. Hän hymyilee suuntaani ja saa minulta jotain, muuten yleensä torjuu jutteluni tai ehdotuksen yhteisestä ajasta. En vain kiinnosta häntä, tämän on sanonut, silti haluaa olla kanssani aviossa. Miksi?

Olen yrittänyt vaikka mitä, antanut tilaa, aikaa, ymmärtänyt miehen tarvetta olla yksin, kaipuuta baareihin. Ymmärtänyt masennusta, juopottelua masennuksen takia, maksanut miehen laskuja, pelastanut ulosotolta jne. Olen ennen kaikkea kiinnostunut MEISTÄ KAHDESTA, aviopuolisoina ja rakastavaisina, mutta tämä on miehestäni ahdistavaa. Haluan tehdä töitä suhteen eteen, miehen mielestä kaveruus riittää avioliittoon. Mielestäni avioliittoon kuuluu rakkaus, toisen tunteiden ja tarpeiden huomiointi, kompromissit ja myös seksielämä yhdessä niin että se tyydyttää molempia.

Minulla ei seksi ole päällimmäisenä mielessä, mutta kuten sanoin, siinä suhteessa kulminoituu kaikki suhteen ongelmat. Häntä ei kiinnosta niin hänen ei tarvitse asiaa ratkaista, minun ln tehtävä asiat niin kuin hän haluaa tai hän tekee niin kuin lystää. Seksi/rakastelu on ollut ainoa asia aikoihin, jossa mieheni huomaa minut. Nykyisin suhteen ongelmien myötä en enää laukea niin helposti kuin ennen, ja mies loukkaantuu tästäkin. Nautin siitä, että rakastellessa mies näkee minut, huomioi minut, en ole häiriöksi, ärsyttävä tai vain turha. Hän hymyilee suuntaani ja saa minulta jotain, muuten yleensä torjuu jutteluni tai ehdotuksen yhteisestä ajasta. En vain kiinnosta häntä, tämän on sanonut, silti haluaa olla kanssani aviossa. Miksi?

Aika toivottomalta vaikuttaa tilanteesi. Älä jää vuosiksi katkeroitumaan. Fuckbuddy-tyyppinen ratkaisukaan ei varmaan ole sinulle sopiva - eroa taitaa ikävä kyllä pukata.

Jos yhtään lohduttaa, voin todeta että kirjoitat fiksua tekstiä, arvosi ovat kohdallaan. Jos olisin sinkku, voisin hyvinkin kiinnostua sinusta. Eivät lapset ole este, ujoutesi(?) ehkä hidaste.

Tervetuloa kerhoon, munkin mies on homo.

Toi sun tekstisi kuvailee niin karmivalla tavalla meidän elämää. Ollan jopa saman ikäisiä! Ainoa poikkeama on vaan se, että meillä on vain kaksi lasta, jos ei nyt miestä lasketa mukaan. Ja baarissa hän ei käy, juo vaan kotona. Seuraavaksi miehesi alkaa syyttää sua pettämisestä. Niin munkin mies teki. Hän ehdotti meidän sänkyyn kolmatta osapuolta, koska halusi mun saavan mulkkua, kunhan en tee sitä hänen selkänsä takana. Minä en halunnut muita miehiä, ja siitäkös hän suuttui. Ja syytti pettämisestä.

Tässä on nyt kolme vaihtoehtoa; joko hän on pettänyt, homo tai hullu. Ehkä kaikkia?

Nyt mun pitäisi jotenkin vaan päästää irti hänestä. Järkitasolla olen jo päästänytkin, mutta tunnetasolla vaikeaa...

Tervetuloa kerhoon, munkin mies on homo.

Toi sun tekstisi kuvailee niin karmivalla tavalla meidän elämää. Ollan jopa saman ikäisiä! Ainoa poikkeama on vaan se, että meillä on vain kaksi lasta, jos ei nyt miestä lasketa mukaan. Ja baarissa hän ei käy, juo vaan kotona. Seuraavaksi miehesi alkaa syyttää sua pettämisestä. Niin munkin mies teki. Hän ehdotti meidän sänkyyn kolmatta osapuolta, koska halusi mun saavan mulkkua, kunhan en tee sitä hänen selkänsä takana. Minä en halunnut muita miehiä, ja siitäkös hän suuttui. Ja syytti pettämisestä.

Tässä on nyt kolme vaihtoehtoa; joko hän on pettänyt, homo tai hullu. Ehkä kaikkia?

Nyt mun pitäisi jotenkin vaan päästää irti hänestä. Järkitasolla olen jo päästänytkin, mutta tunnetasolla vaikeaa...

Similar but not the same.
3 kids and a passive (ex)wife.
In the divorce the wife complained about non-sex, having about 30 years experience.
Her part (immobile siiderivalas/perunasäkki) implicated that men should do all the work.

Fed up with these things I hate women that cant even raise there asses.
Or inability to use them as an active part in intercourse.

Is Finland still so underdeveloped, that young girls by spreading their legs expect obtaining lifetime support from the boner?
(Islamic standard for 10+ years girls, or even younger.)

Tutulta kuulostaa.. ensin mietin ettei näin ole mutta sitten selvittelit miehen juomista ja kuinka makselet sen laskuja jne. Eipä ihme ettei mokoma halua erota :D Sähän hoitelet sen asiat ja se (häneksi ei tuollaista toinna sanoa) on hyvä homma, miehen kannalta. Jos mies olisi puhtaasti aseseksuaali niin ei flirttailisi muille. Loukkaavaa varsinkin silloin jos ei huomioi lainkaan enää omaa puolisoaan.

Valitettavasti tuo tilanne tuskin tulee muuttumaan.
Usein nämä asiat menee toisinpäin eli nainen kuorii kermat suhteesta mutta ei anna mitään takaisin, henkisellä tai fyysisellä puolella. Onhan se kivaa kun toinen hoitaa talousasiat ja antaa huiskennella vapaasti omia juttuja.

Aikoinaan exäni teki selväksi ettei halua mitään läheisyyttä, seksistä puhumattakaan. Oli kuulemma esittänyt "ethän sä muuten olisi yhteenmuuttanut". Uskollisuutta vaati silti vaikka kovasti flirttasi kaikille muille ym. Koska tarvitsi kuitenkin sellaista mutta ei minulta. Olin se joka maksaa asumisen, ruuat ja hoitaa kaikki juoksevat asiat & kulut. Lopulta halusin eron. Se ei alkuun sopinut toiselle mutta häädöllä lähti turhake lopulta ;)

32-vuotiaana on parhaassa iässään. Kannattaa miettiä saatko suhteelta edes jotain muuta, jos et läheisyyttä. Teettekö edes mitään yhdessä kaksin? Entäs lasten kanssa yhdessä perheenä? Jos ette edes mitään ns.normaaleja perhejuttuja niin.. seksin puute on pienin ongelma mutta jos ei ole mitään muutakaan niin nosta kytkintä hyvä nainen! Ja lopeta miehen paapominen. Saman neuvoisin miehelle, jolla sama tilanne naisen kanssa.

Noi flirtit oli seurausta miehen "kaapin paikan näyttämisestä" mulle, siitä kun en hyväksy hänen sinkkuelämäänsä parisuhteessa. Hän elää mielestään perhe-elämää mallikkaasti, mutta mielestäni siinä vaiheessa kun sovittu perheviikonloppu tai menot jäävät menemättä krapulan vuoksi tai jos mulle annetut lupaukset eivät ole tehty pidettäviksi, koska hän lupasi ne vain että olisin hiljaa, esime että tulee ryyppyreissultaan kotiin ajoissanseuraavana päivänä auttamaan kipeiden lasten kanssa, se ei mielestäni kuulunvastuullisen perheen isän malliin.

Mies ei mieleatäni sovi aseksuaalin muottiin, sillä alkuu pari ensimmäistä vuotta meillä oli hyvä ja antoisa seksielämä. Sitten astui kuvioon minun raskauteni, miehen pakko aikuistua, alkoholin käytön lisääntyminen ja viimein myös masennus. Masennuksesta on kärsinyt jo lähes 5vuotta, ja meihin,koko perheeseen, se on vaikuttanut yhä enevemissä määrin vuosien aikana. Nyt astui kuvioon yhä selvempi välinpitämättömyys minua kohtaan, piittaamattomuus ja tunnekylmyys. En ymmärrä mitä tapahtui.

Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa? Hän on selvästi pelkkä kiviriippa. Mies on on lapsellinen ja huonokäytöksinen juoppo. Ei tuollaista miehen mallia kannata antaa lapsille.

Olisiko syynä miehen pitkälle edennyt homoseksuaalisuus? Käykö mies outoina aikoina ulkona ja tulee katsetta vältellen sisään ja ryntää suoraan suihkuun tai wc:hen josta kuuluu kun analaukkoon suihkutetaan pidee suihkulla ja roll on deodoranttia levitetään perseenposkille? Käyttääkö anaalidildoa sängyssä kun luulee sinun nukkuvan? Katseleeko homolehtiä R-Kioskilla? Puhuuko naismaisesti puhelimeen oudoilla koodisanoilla? Kutsuuko peräaukkoon pojanpilluksi? Kannattaa ottaa yhteys miehen esimieheen joka voi ohjata miehesi työterveyshoitoon jossa mahdollinen homoseksuaalisuus voidaan todeta ja määrätä terapiaa ja Viiagraa seksihalujen oalauttamiseksi.
Selväthän nuo merkit ovat ja ap:n pitäisi välittömästi ottaa asia puheeksi jotta mies saadaan eheytykseen tai sitten on otettava ero